عصر آذربایجان

گزارش خبر

وقتي تحقق وعده‌هاي آبرساني وزير نيرو آرزو مي‌شود

مشکلات آب شرب شهرستان ميانه//

1395/10/05

مردم ميانه براي تهيه آب شرب سالم يک روز در ميان جاده‌هاي پرپيچ و خم سمت تهران و تبريز را طي مي‌کنند و شهر آچاچي يکي از شهرهاي شهرستان ميانه است که برخي از مردم اين شهرستان براي تهيه آب شرب مناسب به اين شهر مراجعه مي‌کنند.

گروه گزارش: مردم ميانه براي تهيه آب شرب سالم يک روز در ميان جاده‌هاي پرپيچ و خم سمت تهران و تبريز را طي مي‌کنند و شهر آچاچي يکي از شهرهاي شهرستان ميانه است که برخي از مردم اين شهرستان براي تهيه آب شرب مناسب به اين شهر مراجعه مي‌کنند.
شهرستان ميانه به عنوان وسيع‌ترين شهرستان استان آذربايجان شرقي سالهاست که با مشکل آب شرب مواجه است و با وجود اينکه يک سوم از آب‌هاي آذربايجان شرقي در اين شهرستان مي‌باشد اما با کمال تأسف مردم اين شهرستان ساليان درازي است که از نبود آب شرب سالم رنج مي‌برند. اين شهرستان با دارا بودن 42 سد  بيشترين ميزان سدهاي آبي استان را به خود اختصاص داده است اما با اين وجود به علت عدم توجه کافي و ضعف برخي مديران اجرايي و مهم تر از همه اين‌ها عدم تحقق وعده‌هاي نمايندگان وقت در خصوص انتقال آب سد گرمي چاي جهت تأمين آب شرب سالم براي ميانه، از موضوعاتي است که سلامتي مردم شهرستان ميانه را با خطراتي مواجه کرده است.
*حل مشکل آب شرب شهرستان ميانه همت و تلاش مسئولان پرتلاش را مي‌طلبد
حل مشکل آب شرب شهرستان ميانه همت و تلاش مسئولان پرتلاش را مي‌طلبد نه قول‌هاي پي‌در پي و در نهايت بي سرانجام چرا که مشکلات آب شرب اين شهرستان همچنان ادامه دارد و در اين ميان بارها قول‌هايي از سوي مسئولان براي رسيدگي به اين بحران جدي داده شده، اما تاکنون اقدام مؤثر و مفيدي انجام نشده است و حال بايد ديد سرگذشت مردم ميانه در پي اين معضل چيست؟! سالهاست که کيفيت آب شرب در شهرستان ميانه در شک و ابهام است و با وجودي که مسئولان اصرار بر سلامتي آب شرب دارند اما مراجع مردمي از جمله نمايندگان و گاها مراجعات مردمي به پزشکان داخلي، عفوني و عمومي و حتي متخصصان کودکان خبر از کيفيت نامطلوب آب شرب مي‌دهد.
مردم ميانه براي تهيه آب شرب سالم يک روز در ميان جاده‌هاي پرپيچ و خم سمت تهران و تبريز را طي مي‌کنند و شهر آچاچي يکي از شهرهاي شهرستان ميانه است که برخي از مردم اين شهرستان براي تهيه آب شرب مناسب به اين شهر مراجعه مي‌کنند. مراجعه مردم ميانه به شهر آچاچي براي تهيه آب آشاميدني سالم، مردم اين شهر را هم با مشکلاتي رو به رو کرده است که در ادامه مشروح گزارش مکتوب و تصويري خبرنگار تسنيم در ميانه را مشاهده مي‌کنيد. يکي از مردم آچاچي با اشاره به اينکه آب شرب آچاچي از کيفيت مناسبي برخوردار است اظهار داشت: مردم ميانه، سبز و ارباط براي تهيه آب شرب به اينجا مراجعه مي‌کنند. وي ادامه داد: آنان آب شرب خود را از اينجا تهيه مي‌کنند و مردم آچاچي نيز با آن‌ها هيچ ممانعتي نمي‌کنند لذا آنان آب خود را از اينجا مي‌برند و به ما آب نمي‌رسد و نمي‌توانيم از آن استفاده کنيم و چون آب اينجا از کيفيت خوبي برخوردار است بخاطره همين اکثراً از اينجا آب تهيه مي‌کنند و نوبت به خود ما نمي‌رسد.
*مسئولان آچاچي به اين شهر رسيدگي نمي‌کنند
يکي ديگر از اهالي آچاچي با بيان اينکه آب آچاچي ساعت 9 الي 10 صبح باز مي‌شود اذعان داشت: مردم شهرستان ميانه از بخش‌هاي مختلف براي پرکردن گالن‌هاي خود به اينجا مي‌آيند و ما نيز با آنان به مشکل مي‌خوريم و براي پر کردن يک گالن آب هزار جور حرف و حديث مي‌شنويم. وي افزود: مسئولان آچاچي به اين شهر رسيدگي نمي‌کنند لذا اين‌ها را مي گويم تا به گوش مسئولان برسد و تا شايد کمي رسيدگي کنند. يکي ديگر از مردم آچاچي نيز با انتقاد از وضعيت آب شرب شهرستان ميانه، خاطرنشان کرد: برخي مردم ميانه براي تهيه آب به اينجا مي‌آيند و گالن‌هاي خانم‌هاي آچاچي را از دستشان مي‌گيرند لذا اينجا هر روز سر يک گالن آب چندين مورد دعوا و بحث مي‌شود.
*دولت وضعيت آب شرب ميانه را بهبود بخشد
وي اضافه کرد: دولت انصاف کند و وضعيت آب شرب ميانه را بهبود بخشد يا اينکه وضعيت آب شرب آچاچي سر و سامان دهد. اين فرد همچنين با گلايه از وعده‌هاي يکي از نمايندگان شهرستان ميانه، اظهار داشت: نماينده سينه‌اش را جلو داده بود و مي‌گفت پزشک مي‌گذارم و آب مياورم! حال اين است وضعيت روزگار ما. يکي ديگر از اهالي شهرآچاچي نيز با اشاره به اينکه مسئولين با اعتباراتي که دارند چرا آب گرمي چاي را به ميانه انتقال نمي‌دهند تصريح کرد: مسئولين اگر مشکلات آب شرب شهرستان ميانه را حل کنند مردم ميانه نيز ديگر اذيت نمي‌شوند و براي تهيه آب شرب سالم به آچاچي و ديگر شهرها و بخش‌هاي اطراف مراجعه نمي‌کنند. وي تاکيد کرد: وضعيت آب شرب شهرستان ميانه واقعاً مشکلي بزرگ است و اين معضل مورد رضايت خداوند نيست چرا که بايد حق اين ملت را به خودشان بدهند. در اين ميان برخي از مردم ميانه که براي تهيه آب شرب به شهر آچاچي مراجعه کرده بودند، اينگونه مشکلات خود را در ميان گذاشتند.
*آب شرب ميانه باعث ايجاد سنگ کليه و سنگ مثانه مي‌شود
ديگر همشهري ميانه اي با اشاره به اينکه آب شرب ميانه داراي مواد معدني و رسوب زيادي است تاکيد کرد: آب شرب ميانه کيفيت نامناسبي دارد وباعث ايجاد سنگ کليه و سنگ مثانه مي‌شود. وي افزود: در سايه اين مشکلات، ما آب شرب خود را از شهر آچاچي تهيه مي‌کنيم که متاسفانه آب آچاچي نيز بسيار ضعيف شده است و براي خودشان هم کفايت نمي‌کند لذا مشکلاتي که وجود دارد هم مربوط به ما مي‌شود و هم مربوط به مردم آچاچي چرا که از مسئولين امر خواهشمنديم به وضعيت آب شرب ميانه رسيدگي کنند تا هم مشکل مردم ميانه حل شود و هم مردم آچاچي. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از تسنيم، خرداد 93 وزير نيرو وعده آبرساني به ميانه از سد گرمي چاي را تا پايان سال 94 را داد که سال 95 در حال است ولي هنوز خبري از آبرساني به شهرستان و کاهش مشکلات مردم در اين حوزه نيست و به نظر مي‌رسد تحقق وعده‌هاي وزير نيرو به چيزي شبيه آرزو تبديل شده است.

منبع :  

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

وقتي تحقق وعده‌هاي آبرساني وزير نيرو آرزو مي‌شود

مشکلات آب شرب شهرستان ميانه//
خروج

مردم ميانه براي تهيه آب شرب سالم يک روز در ميان جاده‌هاي پرپيچ و خم سمت تهران و تبريز را طي مي‌کنند و شهر آچاچي يکي از شهرهاي شهرستان ميانه است که برخي از مردم اين شهرستان براي تهيه آب شرب مناسب به اين شهر مراجعه مي‌کنند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها