عصر آذربایجان

گزارش خبر

زيبايي به قيمت تيغ جراحي

زيبايي به قيمت تيغ جراحي

1395/11/17

کمال گرايي،چشم هم چشمي و غلبه بر ناکامي هاي گذشته از جمله عواملي است که افراد را به انجام جراحي هاي زيبايي ترغيب مي کند و به اعتقاد کارشناسان تعدادي از اين عمل ها توجيه منطقي ندارد و انجام مشاوره هاي لازم مي تواند از اين اقدام و صرف هزينه هاي هنگفت آن پيشگيري کند.

گروه اجتماعي: کمال گرايي،چشم هم چشمي و غلبه بر ناکامي هاي گذشته از جمله عواملي است که افراد را به انجام جراحي هاي زيبايي ترغيب مي کند و به اعتقاد کارشناسان تعدادي از اين عمل ها توجيه منطقي ندارد و انجام مشاوره هاي لازم مي تواند از اين اقدام و صرف هزينه هاي هنگفت آن پيشگيري کند. آمارها نشان مي دهد عمل هاي جراحي زيبايي در جامعه به ويژه در ميان زنان بيش از گذشته افزايش يافته است که اين روند مي تواند تبعاتي ناخوشايندي از ابعاد مختلف داشته باشد. طبق آمارهاي اعلام شده، شايع‌ترين عمل جراحي زيبايي در ايران جراحي بيني است و بر همين اساس ايران رتبه اول را در جهان دارد. امروزه اغلب جوانان به دلايل متعدد به عمل زيبايي به ويژه جراحي بيني مبادرت مي کنند و هر روز نيز بر تعداد متقاضيان اين نوع عمل افزوده مي شود و در اين ميان حتي افرادي که نيازي به عمل جراحي ندارند با چهره هاي قابل قبول و بي نقص هم به فکر تغيير چهره خود با انواع و اقسام جراحي ها مي افتند، بي آنکه به تبعات منفي آن انديشه باشند. مينا 30 ساله که 2 سال پيش به عمل جراحي زيبايي بيني اقدام کرده در اين ارتباط مي گويد: تا حدودي مشکل انحراف بيني داشتم و قدري علاقه مند بودم، اين عضو صورتم رو فرم نرمال باشه و بر اين اساس اقدام به اين کار کردم. وي اظهار مي کند: از آنجايي که متخصص مربوطه براي انجام اين کار بسيار برايم مهم بود پس از بررسي و جستجوي فراوان به فردي که کارش خوب بود، مراجعه کردم و با هزينه اي بالاتر بيني ام را به تيغ جراحي سپردم. مينا ادامه مي دهد: پس از انجام اين عمل تنفسم تا حدودي بهتر و چهره ام خيلي متناسب شده و الان از انجام اين کار راضي هستم. اما مهدي 27 ساله با وجود عمل زيبايي جراحي بيني از مشکلات ناشي از آن مي گويد: به دليل شکستگي بيني و اشکال در تنفس و از همه مهم تر زيبايي که برايم بسيار مهم بود، نسبت به اين نوع عمل مبادرت کردم. وي بيان مي کند: با وجود اينکه 3 سال پيش و با هزينه بالايي اين کار را انجام دادم مشکلاتي دارم و وقتي ورزش ميکنم يا چيزي به اين عضو برخورد مي کند، دچار نارحتي مي شوم. مهدي ابراز مي_کند: با عوارض چنين عمل هاي جراحي آشنايي داشتم، اگر مشکل تنفسي نداشتم، هرگز به انجام عمل زيبايي بيني اقدام نمي کردم. وي خاطرنشان مي کند: امروزه حتي پسران نيز به دليل جلب توجه بيشتر به عمل زيبايي بيني اقدام مي کنند که متاسفانه در برخي مواقع سپردن آن به پزشکان غيرمتخصص غير مربوطه عوارض جبران ناپذيري را به دنبال دارد.
*چشم هم چشمي يکي از علل افزايش عمل جراحي زيبايي
عضو انجمن جراحان پلاستيک ايران نيز با اشاره به اينکه امروزه عمل جراحي زيبايي به ويژه جراحي بيني و ليپوساکسن در جامعه بيش از گذشته افزايش يافته است، ادامه مي دهد: زنان بيش از مردان متقاضي اين نوع عمل ها هستند. نجات حسيني يادآوري مي کند: گسترش تبليغات در فضاي مجازي و مشاهده افراد مشهوري که اقدام به عمل هاي جراحي زيبايي کرده اند، موجب شده است افراد به انجام اين عمل ها به ويژه جراحي بيني گرايش يابند و به اين کار اقدام کنند. وي ابراز مي کند: در اغلب اوقات مشاهده مي شود، افرادي نيز به لحاظ داشتن چهره اي نرمال و بيني سالم نيز خواستار انجام عمل زيبايي بيني هستند که علت انجام اين امر نيز برتري جويي، کمال گرايي، رقابت، چشم هم چشمي، رفاه طلبي و فرزند سالاري است. اين فوق تخصص جراحي پلاستيک و دانشيار مرکز آموزشي درماني تخصصي و فوق تخصصي آيت الله موسوي زنجان ادامه مي دهد: البته عمل جراحي زيبايي بايد به طور آگاهانه و بر اساس استانداردها انجام شود و بي توجهي به اين موضوع پيامدهايي متعدد براي فرد به همراه دارد.
*متقاضيان به متخصصان متبحر مراجعه کنند
وي، بابيان اينکه مسايل فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي بر گسترش روز افزون جراحي هاي زيبايي تاثير گذار است، ابراز مي کند: بررسي ها نشان مي دهد، عمل هاي زيبايي در قشر متوسط و با تحصيلات پايين تر بسيار شايع است. وي ابراز مي کند: بر اين اساس توصيه مي شود  متقاضيان براي جراحي هاي زيبايي، آگاهانه و بر اساس شناخت و مطالعه به فوق تخصص هاي متبحر اين رشته مراجعه کنند. اين عضو انجمن جراحان پلاستيک ايران خاطرنشان مي کند: پزشکان و متخصصان غير مربوطه نيز با هزينه_هاي کمتر و بدون مهارت کافي به انجام عمل زيبايي بيني اقدام مي کنند در حالي که متقاضيان بايد به تبعات و عوارض مراجعه به اين افراد آگاه باشند. وي بيان مي کند: موضوع مهم ديگري نيز که وجود دارد، اين است که انجام ليپوليز چربي شکم و پهلو توسط پزشکان عمومي علاوه بر عوارض شديد آن خطر مرگ و مير را به دنبال دارد.
*لزوم ارائه مشاوره هاي روانشناسي به متقاضيان عمل هاي زيبايي
اين روانشناس با اشاره به اينکه اغلب جراحي هاي زيبايي به ويژه بيني توجيه منطقي ندارد و به درخواست خود متقاضي انجام مي شود، ادامه مي دهد: ناراحتي هاي روحي رواني، وسواس فکري و عملي، خود شيفتگي و افسردگي نيز مي_تواند از علل ديگر اين اقدام باشد. وي ابراز مي کند: وجود يک روانشناس در کلينيک ها و يا مطب ها مي تواند از بسياري از عمل هاي زيبايي که تبعاتي دارد، به ميزان قابل توجهي جلوگيري کند. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از ايرنا  فکور خاطرنشان مي کند: مداخلات روانشناسي از ابعاد مختلف مي تواند تاثيرات مفيدي به دنبال داشته باشد و علاوه بر متقاعد کردن متقاضي عمل جراحي براي تجديد نظر در اين تصميم، از انجام عمل هاي جراحي غير ضروري و صرف هزينه هاي هنگفت پيشگيري کند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

زيبايي به قيمت تيغ جراحي

زيبايي به قيمت تيغ جراحي
خروج

کمال گرايي،چشم هم چشمي و غلبه بر ناکامي هاي گذشته از جمله عواملي است که افراد را به انجام جراحي هاي زيبايي ترغيب مي کند و به اعتقاد کارشناسان تعدادي از اين عمل ها توجيه منطقي ندارد و انجام مشاوره هاي لازم مي تواند از اين اقدام و صرف هزينه هاي هنگفت آن پيشگيري کند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها