عصر آذربایجان

گزارش خبر

50 درصد بيکاران فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي فني و مهندسي هستند

نماينده مردم اردبيل در مجلس:

1395/12/08

نماينده مردم ‌اردبيل، نير، نمين و سرعين در مجلس ‌گفت: فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي فني و مهندسي بيش از 50 درصد بيکاران جامعه را تشکيل مي‌دهند.

گروه خبر: نماينده مردم ‌اردبيل، نير، نمين و سرعين در مجلس ‌گفت: فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي فني و مهندسي بيش از 50 درصد بيکاران جامعه را تشکيل مي‌دهند.
صديف بدري در  مراسم بزرگداشت روز مهندس که در محل نمايشگاه بين‌المللي اردبيل  برگزار شد  اظهار داشت: طبق آخرين گزارشات به دست آمده مشخص شده که 35 درصد از بيکاران در سطح جامعه فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي ساختمان، توليد و مهندسي هستند که با اضافه کردن رشته‌هاي کامپيوتر به اين آمار مي‌توان گفت که 50 درصد بيکاران فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي فني و مهندسي هستند. وي افزود: مشکل بيکاري يکي از معضلات اساسي است که نه تنها در استان اردبيل بلکه در کل کشور فراگير شده و سبب نابه‌ساماني جوانان مي‌شود که انتظار داريم با ايجاد زيرساخت‌ها و بسترهاي لازم بتوانيم اين مشکل را برطرف کرده و براي حل آن اقدامات اساسي انجام دهيم.
 نماينده مردم شهرستان‌هاي اردبيل، نير، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي گفت: مشکلات عمده‌ قانوني در زمينه نظام مهندسي وجود دارد که طي طرحي در ماه‌هاي آينده در مجلس شوراي اسلامي اصلاح مي‌شود و به طور حتم اصلاح اين قانون مي‌تواند در ساماندهي مهندسان کشور بسيار تاثيرگذار باشد. بدري بيان کرد: مهندسان عمران بيش از 50 درصد از بيکاران در حوزه رشته‌هاي ساختماني را تشکيل مي‌دهند که تعداد زيادي از فارغ‌التحصيلان به دليل کم بودن فضا براي ساخت و ساز هم‌اکنون نمي‌توانند به فعاليت بپردازند و نياز است که دولت توجه ويژه‌اي به اين وضعيت داشته باشد. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از تسنيم، وي تصريح کرد: مهندسان نقش محوري در توسعه و آباداني يک جامعه دارند و مهندسان  ما بايد صاحبان  ايده و خلاق باشند، زيرا حوزه‌هاي کاري بسياري در رشته‌هاي مهندسي در سطح جهان وجود دارد که مهندسان ما هنوز وارد آن عرصه‌ها نشده‌اند و ما تمام تلاش خود را براي ايجاد زيرساخت‌ها و بسترهاي لازم براي ايجاد فضاي مناسب کسب و کار براي مهندسان انجام مي‌دهيم.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

50 درصد بيکاران فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي فني و مهندسي هستند

نماينده مردم اردبيل در مجلس:
خروج

نماينده مردم ‌اردبيل، نير، نمين و سرعين در مجلس ‌گفت: فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي فني و مهندسي بيش از 50 درصد بيکاران جامعه را تشکيل مي‌دهند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها