عصر آذربایجان

گزارش خبر

اتصال راه‌آهن اردبيل- آذربايجان در سفر الهام علي اف طرح مي‌شود

استاندار اردبيل:

1395/12/15

استاندار اردبيل گفت: اتصال راه‌آهن اردبيل- آذربايجان در سفر رئيس‌جمهور آذربايجان الهام علي اف به ايران جهت درج در پروتکل طرح مي‌شود.

گروه خبر: استاندار اردبيل گفت: اتصال راه‌آهن اردبيل- آذربايجان در سفر رئيس‌جمهور آذربايجان الهام علي اف به ايران جهت درج در پروتکل طرح مي‌شود.
مجيد خدابخش در جلسه شوراي گفتگوي بخش خصوصي و دولت تصريح کرد: با توجه به سفر رئيس‌جمهور آذربايجان به ايران در نظر داريم زمينه اتصال راه‌آهن دو کشور را مطرح کنيم. وي افزود: درج اين مهم در پروتکل به افزايش اعتبار اجراي راه‌آهن منجر خواهد شد و اميد مي‌رود با تحقق اين اقدام بتوان زمينه توسعه تجارت خارجي استان را با کمک خط ريلي فراهم ساخت. استاندار اردبيل با اشاره به ايجاد فرصت تاريخي در بازار مسکو افزود: براي تسريع در روند صادرات محصولات به بازارهاي روسيه بندر خشک در اصلاندوز مي‌تواند نقش کليدي ايفا کند. خدابخش تأکيد کرد: ضروري است باپيگيري تکميل راه‌آهن و بندرخشک زمينه‌هاي توسعه صادرات استان تسهيل شده و در عين حال توليدکنندگان نيز از ظرفيت‌هاي ايجاد شده نهايت استفاده را ببرند. وي همچنين به وضعيت واحدهاي توليدي استان اشاره کرد و گفت: از ابتداي سال جار 295 واحد توليدي صنعتي و کشاورزي تسهيلات دريافت کردند که در مقايسه با سال‌هاي گذشته قابل توجه است. به گفته استاندار اردبيل در مقطعي واحدهاي توليدي با افزايش ناگهاني نرخ ارز دچار رکود شدند اما با فعاليت ستاد تسهيل و رفع موانع توليد در استان اردبيل 295 واحد توليدي که تعطيل بوده و يا در آستانه تعطيلي بود فعال شدند. خدابخش خواستار تهيه شناسنامه واحدهاي توليدي مستقر در شهرک‌هاي صنعتي شد و گفت: لازم است خلاصه وضعيت هر واحد در کتابچه‌اي تعريف و واحدها بر اساس ميزان فعاليت طبقه‌بندي شوند. وي در خصوص گله‌مندي‌هاي اصناف اردبيل از وضعيت برگزاري نمايشگاه بهاره نيز اضافه کرد: نمايشگاه بهاره در دو سال گذشته به هر شکلي که برگزار شده، امسال نيز همان روند را طي خواهد کرد. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از مهر، استاندار اردبيل همچنين خواستار حمايت ادارات از واحدهاي توليدي بومي و پيمانکاران بومي شد و گفت: به منظور حمايت پيمانکاران بومي 20 امتياز ويژه براي آن ها اختصاص يافته است. خدابخش افزود: لازم است در بخش کالا نيز ادارات امتياز ويژه به توليدات بومي استان قائل شده و در خريدهاي خود توليدات بومي را اولويت دهند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

اتصال راه‌آهن اردبيل- آذربايجان در سفر الهام علي اف طرح مي‌شود

استاندار اردبيل:
خروج

استاندار اردبيل گفت: اتصال راه‌آهن اردبيل- آذربايجان در سفر رئيس‌جمهور آذربايجان الهام علي اف به ايران جهت درج در پروتکل طرح مي‌شود.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها