عصر آذربایجان

گزارش خبر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اعلام كرد

ثبت بیش از 50 وقف در آذربايجان شرقي طي هشت ماه امسال

1396/08/26

گروه خبر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از 50 وقف در آذربايجان شرقي طي هشت ماه نخست سال جاری به ثبت رسیده است.

به گزارش عصرآذربايجان، حجت‌الاسلام علي مصايبي در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه‌ي اين  هفته تبريز، اظهار کرد: بيش از 50 وقف در آذربايجان شرقي طي هشت ماه نخست سال جاري به ثبت رسيده است.

مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان‌شرقي تصريح كرد: وقف همواره جاري بوده و بعد از وفات واقف نيز متوقف نمي‌شود و مردم ساليان سال از عوايد آن بهره‌مند شده و خير و نيکي حاصل از آن نيز در پرونده‌ي اعمال واقف ثبت مي‌شود.

وي با بيان اينكه شهر تبريز بايد نسبت به شهرهاي ديگر در بحث وقف پيشرو باشد، يادآور شد: تبريز در ولايت‌مداري و تدين زبانزد بوده و نياز است که در اين شهر در بحث وقف هم به طور ويژه دقت شود؛ تدين موجود در تبريز، مديون علما، مراجع و علمايي است که عمرشان را در تبريز براي نشر معارف ديني و اخلاقي وقف کردند.

مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان‌شرقي از قوه قضاييه، دادگستري و اداره ثبت در راستاي حمايت از موقوفات قدرداني نمود و اعلام كرد: از ابتداي سال‌جاري تاکنون 83 راي بر له موقوفات صادر شده و همچنين 175 سند به ثبت رسيده که بيش از 550 رقبه را شامل مي‌شود.

وي به اجراي نيات واقفان اشاره كرد و ابراز داشت: از ابتداي سالجاري تاکنون، از محل اجراي نيات واقفان مساعدت‌هايي به بيش يك هزار و 500 دانش‌آموز بي‌بضاعت شده و 150 نفر به زيارت حرم مطهر امام رضا(ع) و بيش از 50 نفر به زيارت سيدالشهدء اعزام شده‌اند.

مصايبي با تاكيد بر اينكه مسابقات قرآني اوقاف نيز در راستاي لبيک‌گويي به منويات مقام معظم رهبري در خصوص تربيت ?? ميليون حافظ قرآني، هر سال بهتر از سال‌هاي ديگر برگزار شده، تصريح كرد: سازمان اوقاف و امور خيريه در ميان دستگاه‌ها، اولين دستگاهي است که به اين مهم توانسته بهتر عمل کند.

وي ادامه داد: طي سال گذشته، در مسابقات قرآني سازمان اوقاف و امور خيريه، دو هزار و 500 حافظ کارنامه‌ي قبولي حفظ در استان گرفته و در سال‌جاري نيز 19 هزار نفر براي شرکت در اين مسبقات از حفظ از يک جزء تا حفظ کل قرآن در استان ثبت نام کرده‌اند.

منبع :

برچسب ها: وقف عصرآذربايجان

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اعلام كرد

ثبت بیش از 50 وقف در آذربايجان شرقي طي هشت ماه امسال
خروج

گروه خبر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از 50 وقف در آذربايجان شرقي طي هشت ماه نخست سال جاری به ثبت رسیده است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها