عصر آذربایجان

گزارش خبر

ضرورت تامین مستمر نیازهای ایام عید و نظارت بر توزیع مناسب این اقلام توسط اصناف

1397/12/16

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: تامین مستمر نیازهای ایام عید و نظارت بر توزیع مناسب این اقلام توسط اصناف و بازاریان ضرورتی اساسی در این ایام است که باید با همه توان انجام گیرد.

به گزارش عصرآذربايجان، رضا حسيني در جلسه ستاد تنظيم بازار استان که در محل استانداري برگزار شد، با اشاره به اينکه دولت براي تامين نيازهاي اساسي مردم، ارز دولتي در اختيار فعالان اقتصادي قرار مي دهد، اظهار داشت: برخي افراد با سودجويي، کالاهاي وارداتي از جمله نهاده هاي دامي را به قيمت آزاد به فروش مي رسانند که اين امر از عوامل مهم افزايش روزافزون قيمت مرغ است.

وي حمايت از توليدکنندگان با هدف کاهش قيمت را وظيفه دستگاه هاي مسوول و ستاد تنظيم بازار عنوان کرد و متذكر شد: توليدکنندگان سرمايه خود را براي خدمت رساني به مردم و تامين نيازهاي شهروندان در اختيار بخش اقتصادي قرار داده اند و نبايد اجازه دهيم که دچار خسارت شوند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار آذربايجان غربي با تاکيد بر لزوم پيش بيني بازار از سوي نهادهاي مسوول تصريح كرد: نبايد اجازه دهيم که عده اي سودجو براي پرکردن جيب خود از نيازهاي اساسي مردم در ايام مختلف سوء استفاده کنند و بايد ذخاير لازم را براي تامين نياز مردم به ويژه در شب عيد تامين کنيم.

وي با تاكيد بر اينكه آذربايجان غربي از جمله توليدکنندگان عمده چغندرقند و شکر در کشور است و کاهش ميزان اين محصول در بازار پذيرفتني نيست، اعلام کرد: نياز بخش هاي مختلف از جمله صنعت، اصناف و آحاد مردم بايد در اين خصوص احصا شود و شکر مورد نياز آنان در اختيارشان قرار گيرد.

وي با اشاره به نزديک بودن ايام عيد اضافه کرد: برنامه ريزي هاي لازم براي تامين نيازهاي بازار شب عيد مردم انجام شده است و مردم نبايد نگراني خاصي در اين خصوص داشته باشند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار آذربايجان غربي اضافه کرد: تامين مستمر نيازهاي ايام عيد و نظارت بر توزيع مناسب اين اقلام توسط اصناف و بازاريان ضرورتي اساسي در اين ايام است که بايد با همه توان انجام گيرد.

حسيني با اشاره به فروش آزاد نهاده هاي دامي از طريق سامانه راعامل مهم افزايش قيمت مرغ عنوان کرد و گفت: بايد اين نقيصه توسط نهادهاي مسوول از جمله جهاد کشاورزي رفع شود.

وي  ادامه داد: فروش آزاد نهاده هاي دامي از طريق سامانه، عامل مهم افزايش قيمت مرغ است و بايد اين نقيصه توسط نهادهاي مسوول از جمله جهاد کشاورزي رفع شود.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار آذربايجان غربي در جلسه کارگروه تنظيم بازار آذربايجان غربي تصريح كرد: اين مشکل کشوري است و بايد نهادهاي مسوول در سطح کشور در اين خصوص تجديدنظر کرده و زمينه کاهش قيمت تمام شده مرغ را فراهم کنند.

وي اضافه کرد: نهاده هاي دامي از جمله سويا، ذرت و دانه هاي ديگر بخش مهمي از قيمت تمام شده مرغ را در کنار هزينه هاي کارگري و جاري توليد به خود اختصاص مي دهد و براي کاهش قيمت مرغ بايد در اين حوزه اقدامات اساسي صورت گيرد.

وي بيان کرد: در حال حاضر قيمت تمام شده توليد مرغ در بازار زياد است و نهادهاي مسوول اجرايي و نظارتي بايد براي کاهش اين قيمت در استان هاي مختلف کشور اهتمام بيشتري داشته باشند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار آذربايجان غربي ادامه داد: سامانه در نظر گرفته شده براي فروش نهاده هاي دامي شکاف هاي زيادي براي سودجويي افراد دارد و اين نقيصه رفع شدني است.

 

 

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

ضرورت تامین مستمر نیازهای ایام عید و نظارت بر توزیع مناسب این اقلام توسط اصناف

خروج

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: تامین مستمر نیازهای ایام عید و نظارت بر توزیع مناسب این اقلام توسط اصناف و بازاریان ضرورتی اساسی در این ایام است که باید با همه توان انجام گیرد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها