عصر آذربایجان

گزارش خبر

تالاب قره قشلاق

1398/03/05

گروه سيري در استان ها: تالاب قره قشلاق بناب به دليل زيبائي و تنوع گونه هاي جانوري و گياهي به عروس تالابهاي شمالغرب کشور شهرت يافته است.

تالاب قره قشلاق يکي از تالابهاي اقماري و چسبيده به درياچه اروميه است که محل زيست پرندگان مختلفي به شمار مي رود و 22 هزار هکتار مساحت دارد که خوشبختانه در اثر بارندگيهاي اخيري که اتفاق افتاد حدود 5 هزار هکتار از سطح تالاب آبدار شده است.
در اين تالاب 153 گونه پرنده شناسائي شده است و از گونه هاي شاخص اين تالاب ميش مرغ به شمار مي رود.
اين تالاب از نظر سطح حفاظتي در حال حاضر بعنوان منطقه شکار ممنوع محسوب مي شود و براي ارتقاء سطح حفاظتي بعنوان منطقه حفاظت شده پيشنهاد داده شده که به محض تصويب اجراء خواهد شد.اکثر گونه هاي موجود جانوران در تالاب پرندگان هستند که برخي از آنها ارزش جهاني دارند.
تالاب قره قشلاق داراي تنوع زيستي بسيار بالايي بوده که داراي زيستگاهها و زونهاي حساس با پوشش گزارها ، ني زارها و گياهاني از نوع هالوفيد و شورپسند مي باشد.
تالاب قره قشلاق بناب از جمله تالابهاي منحصر به فرد کشور مان هست که ظرفيت هاي بسيار بالايي براي گردشگري دارد و امکان قايقراني نيز وجود دارد ولي استفاده اي در اين خصوص نشده است.
تنوع زيستي موجود در اين تالاب آن را به يکي از ايستگاههاي مهم حيات طبيعي و وحشي تبديل کرده است.گفتني است، همه ساله در فصل سرما هزاران پرنده مهاجر از مناطق دور دست بوِيژه سيبري خود را براي زمستان گذراني به اين تالاب مي رساند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

تالاب قره قشلاق

خروج

گروه سيري در استان ها: تالاب قره قشلاق بناب به دليل زيبائي و تنوع گونه هاي جانوري و گياهي به عروس تالابهاي شمالغرب کشور شهرت يافته است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها