عصر آذربایجان

گزارش خبر

فعاليت 100 تشکل اجتماعي در استان جهت توسعه ورزش و سلامتي

1398/03/20

گروه گزارش: معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار آذربايجان غربي گفت: در استان آذربايجان غربي، 100 تشکل اجتماعي وجود دارد که صرفا در جهت توسعه ورزش و سلامتي در جامعه فعاليت مي کنند.

به گزارش عصرآذربايجان، علي مصطفوي در آيين تجليل از قهرمانان و مدال آوران ورزشي المپيک، جهاني، بين المللي و آسيايي استان آذربايجان غربي اظهار داشت: امروز ورزش يکي از مهم ترين راهکارهاي ايجاد نشاط، سلامتي و سرزندگي در جامعه است و با توسل و توسعه ورزش بسياري از مشکلات اجتماعي جامعه حل مي شود. 
وي در خصوص تاثير ورزش در کاهش آسيب هاي اجتماعي نيز يادآور شد: عدم توجه به ورزش باعث بروز بسياري از آسيب هاي اجتماعي مي شود لذا سرمايه گذاري در حوزه ورزش علاوه بر آثار مثبت اقتصادي، در کنترل و کاهش آسيب هاي اجتماعي نيز بسيار موثر است.
وي به تاثير ورزش در توسعه روابط ميان کشورها هم اشاره کرد و تصريح کرد: امروز يکي از ديپلماسي هاي فعال در جهت توسعه و تعميق روابط ميان کشورها، ديپلماسي ورزشي و اعزام و پذيرش ورزشکاران و مربيان است.
مصطفوي در ادامه به بخشي از برنامه هاي استان براي توسعه ورزش اشاره کرد و افزود: در استان آذربايجان غربي، 100 تشکل اجتماعي وجود دارد که صرفا در جهت توسعه ورزش و سلامتي در جامعه فعاليت مي کنند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار آذربايجان غربي خاطرنشان کرد: توسعه ورزش و سلامتي در جامعه، نيازمند مشارکت عمومي است و براي تحقق اين امر مهم همه بايد دست به دست هم دهيم.
* همت جمعي ورزش در مناطق محروم و مرزنشين گسترش يابد
نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي ، نادر قاضي‌پور در آيين تجليل از قهرمانان و مدال آوران ورزشي المپيک، جهاني، بين المللي و آسيايي استان ابراز دشات: ورزش مايه سلامتي و نشاط و عامل پيوند دوستي‌ها است و در اين راه بي شک اخلاق‌مداري و توجه به ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي مهم‌ترين رسالتي است که مجموعه اداره کل ورزش و جوانان بايد سرلوحه کارهاي خود قرار دهند و به اين مهم توجه بيشتري شود.
وي در ادامه با اشاره به همکاري مردم و هم افزايي با نهادهاي فرهنگي و دستگاه‌هاي اجرايي در دستيابي به موفقيت‌هاي بيشتر در حوزه ورزش و جوانان افزود: امروز ما در معرض تهديدات و تحريم‌هاي گسترده دشمنان کوردل اين نظام و انقلاب هستيم که موجب ايجاد شرايط سخت اقتصادي و معيشتي براي مردم شده‌اند اما آنچه مسلم است اين است که ما در دفاع از ارزش‌هاي انقلابي خود در برابر اين موج گسترده رفتارهاي دشمنانه آمريکا و همدستان غربي و منطقه‌اي آن با قدرت ايستادگي کنيم.
نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: مقوله ورزش تنها به‌عهده اداره ورزش و جوانان نيست، چراکه زيرساخت نظام به‌شمار مي‌رود و ورزش پس از آموزش و پرورش از اولويت بعدي توجه مسؤولان نظام است و تمامي وزارتخانه‌ها بايد در اختيار ورزش و آموزش و پرورش باشند.
وي افزود: متاسفانه در امر باشگاه‌داري در کشور عملکرد بسيار ضعيفي وجود دارد و هر چه بتوان ورزش را در مناطق محروم و مرزنشين گسترش داد، به‌همان اندازه بيشتر موفق خواهيم شد، چراکه استعدادهاي ناشناخته فراواني در اين مناطق وجود دارد. نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي به بحث فرهنگي ورزش و گسترش روح جوانمردي و پهلواني اشاره کرد و افزود: وجود افراد جوانمرد در جامعه موجب مي‌شود که مردم به سمت خشونت نروند از اين رو گسترش فرهنگ جوانمردي و پهلواني در جامعه، کاهش آسيب‌هاي اجتماعي را به دنبال دارد.
وي با اشاره به اينکه بايد با همت جمعي ورزش را در مناطق محروم و مرزنشين گسترش دهيم، تصريح کرد: اداره کل ورزش و جوانان با همکاري سازمان هاي مردم نهاد حوزه جوانان و ساير نهاد‌ها در مناطق آسيب پذيرو پُرخطر اروميه و مناطق مرزي، رشته‌هاي مختلف ورزشي و برپايي جشنواره مختلف فرهنگي و ورزشي را راه‌اندازي کند.
* کمبود منابع مالي از دغدغه هاي بخش ورزشي استان
مدير کل ورزش وجوانان آذربايجان غربي، عبدالله چمن گلي در آيين تجليل از ورزشکاران ، قهرمانان ومدال آوران ورزشي المپيک، جهاني، بين المللي و آسيايي استان گفت: يکي از دغدغه هاي اداره کل کمبود منابع مالي و اعتبارات بخش ورزشي استان بوده که نيازمند توجه جدي مسئولان است.
وي با تاکيد بر اينکه تکريم از ورزشکاران نخبه و توانمند نياز هرجامعه است، ابراز داشت: خانواده ها بايد بستر ورود نوجوانان وجوانان را به عرصه هاي ورزشي فراهم کنند.مدير کل ورزش وجوانان آذربايجان غربي ورزش را راه حلي براي کاهش آسيب‌هاي اجتماعي عنوان کرد وگفت: با تقويت روحيه پهلواني و ورزشکاري افراد جامعه بانشاط شده و کمتر به سوي آسيب هاي اجتماعي کشيده مي شود.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

فعاليت 100 تشکل اجتماعي در استان جهت توسعه ورزش و سلامتي

خروج

گروه گزارش: معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار آذربايجان غربي گفت: در استان آذربايجان غربي، 100 تشکل اجتماعي وجود دارد که صرفا در جهت توسعه ورزش و سلامتي در جامعه فعاليت مي کنند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها