عصر آذربایجان

گزارش خبر

رزمایش ذوالفقار ولایت ۹۸ از موفقیت آمیزترین رزمایش های چندین سال اخیر بود

1398/09/12

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب ارتش گفت: ارتش ذوالفقار ولایت است و رزمایش اخیر ما در منطقه عمومی شمال غرب به دشمنان نشان داد که هر تحرک احتمالی آنان با پاسخ قاطع و کوبنده ما مواجه خواهد شد.

امير علي حاجيلو با اشاره به رزمايش اخير نيروي زميني ارتش که در منطقه عمومي شمالغرب و در ايواوغلي برگزار شد، اظهار داشت: همزمان با آزادسازي حصر سوسنگرد رزمايش ذوالفقار ولايت را براي افزايش توان نظامي نيروها و يگان هاي ارتش و به صورت رزم شبانه برگزار کرديم که به اذعان داوران حاضر، رزمايش ذوالفقار ولايت ?? از موفقيت آميزترين رزمايش هاي ارتش بعد از پايان جنگ تحميلي بوده است.

وي افزود: رزمايش امسال که با نام ذوالفقار ولايت برگزار شد تفاوت عمده اي با رزمايش اقتدار ولايت ?? که سال گذشته در منطقه عمومي اصفهان برگزار شد داشت و آن هم اين بود که رزمايش امسال در شب برگزار شد و در اين رزمايش توانستيم زمان عمليات را به يک پنجم تقليل دهيم به طوري که مکان عمليات هم از قبل به يگانهاي عامل اعلام نشده بود و فقط چند منطقه جنگل، کوهستان و دشت براي تمرين يگان ها تعريف شده بود.

اميرحاجيلو با بيان اينکه تيپ هاي پياده ما تبديل به تيپ هاي هجومي شده اند، خاطرنشان کرد: با استفاده از پهپادها و توان جنگال‌ها و به کارگيري توان مهندسي يگان‌ها توانستيم توان پشتيباني دشمن فرضي را ببنديم. ضمن اينکه با بازنگري در ساختار يگان‌ها آنها را به يگان ها و تيپ هاي خوداتکا تبديل کرده ايم. منظور از تيپ هاي خوداتکا اين است که نيروها بدون اين که پشتيباني شوند در عمليات شرکت کردند.

فرمانده قرارگاه منطقه اي شمالغرب ارتش تصريح کرد: مسئوليت مهم ارتش در ايجاد بازدارندگي پايدار است چرا که معتقديم بستر توسعه و پيشرفت کشور و نظام جمهوري اسلامي فراهم نخواهد شد مگر اينکه بتوانيم امنيت پايدار را فراهم کنيم و آن هم در گرو تدبير و آمادگي همه جانبه بين نيروهاي نظامي و امنيتي است.

اميرحاجيلو در بخش ديگري از سخنان خود به توطئه دشمنان اشاره کرد و گفت: دشمنان اين آب و خاک در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامي همواره با دسيسه هاي خود به فکر ايجاد ناامني و آشوب و بالاخص سرنگوني نظام مقدس ما بودند اما ما به عنوان سربازان نظام انقلاب اسلامي براي قوام و دوام اين انقلاب محکم و استوار تر از گذشته ايستاده‌ايم.

وي با اشاره به اتحاد ناگسستني بين ارتش و سپاه تصريح کرد: ارتش و سپاه يد واحده نظام انقلاب اسلامي هستند و ما با فرماندهان سپاه به صورت مرتب ديدار و جلسه هماهنگي داريم و طبق فرمايش قرآن «اشدا علي الکفار و رحما بينهم» هستيم.

اميرحاجيلو افزود: امام راحل با دورانديشي و تدبير خود در حالي که عده‌اي به دنبال انحلال ارتش بودند ارتش را ذوالفقار ولايت ناميدند و چند روز بعد از اين سخنان حکم تشکيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را دادند تا اين دو نيرو دوشادوش هم در خدمت نظام و مردم باشند.

فرمانده قرارگاه منطقه اي شمالغرب ارتش در پايان خاطرنشان کرد: اين اطمينان را به مردم عزيز و ملت شريف ايران مي‌دهيم که همواره چشمان بيدار و تيزبين نيروهاي نظامي و امنيتي در حراست و پاسداري از کيان و مرزهاي وطن و امنيت پايدار ايران اسلامي شب و روز نمي شناسد و هميشه براي تامين امنيت و آسايش مردم آماده ايم.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها