عصر آذربایجان

گزارش خبر

لزوم برخورد مالياتي با دپوکنندگان مسکن

نماينده مردم نقده و اشنويه درمجلس تاکيد کرد

1395/12/01

عضوکميسيون عمران مجلس گفت: اخذ ماليات از خانه هاي خالي موتور محرکه براي بازگشت رونق به بازار مسکن است.

گروه خبر: عضوکميسيون عمران مجلس گفت: اخذ ماليات از خانه هاي خالي موتور محرکه براي بازگشت رونق به بازار مسکن است.
عبدالکريم حسين زاده با بيان اينکه بيش از 400 هزار واحد مسکوني خالي از سکنه در تهران وجود دارد  اظهار داشت: بسياري از کلانشهرهاي ديگر نيز وضعيتي مشابه کلانشهر تهران دارند،لذا براي اينکه مسکن از کالاي سرمايه اي به کالاي مصرفي تبديل شود، بايد ضوابط و مقررات حمايتي، مالياتي و عوارضي براي اين حوزه در نظر گرفته شود. نماينده مردم نقده و اشنويه درمجلس شوراي اسلامي،با اشاره به اينکه بايد سياست گذاري هايي براي تثبيت و کاهش قيمت ها در حوزه مسکن صورت گيرد، افزود: در بسياري از کشورها درصد بسيار اندکي از سهم درآمد خانوارها صرف مسکن مي شود، اما در ايران حدود 60 درصد درآمد کل عمر و يا درآمد ماهيانه صرف خريد و يا اجاره مسکن مي شود.
*مسکن بايد از کالاي سرمايه‌اي به کالاي مصرفي تبديل شود
حسين زاده با بيان اينکه اخذ ماليات از خانه هاي خالي راهکار مناسبي براي بازگشت اين واحدها به بازار مسکن است، ادامه داد: دولت لايحه اي درباره اخذ ماليات از خانه هاي خالي به مجلس ارائه نکرده است، لذا بايد در قوانين جديد اخذ ماليات از خانه هاي خالي آورده شود. وي يادآور شد: اگر شخصي واحد مسکوني دارد که متعلق به خودش است، ايرادي نداشته و احتياج به فروش ندارد، اما فرد انبوه سازي که تعدد واحد مسکوني دارد و با دپوي آن قيمت مسکن را بالا برده است، بايد براي شکسته شدن اين حباب قيمتي با انبوه سازي که تعدد واحد مسکوني خالي به منظور سرمايه اي کردن مسکن دارند، برخورد مالياتي شود.
*اخذ ماليات از خانه‌هاي خالي موتور محرکه براي بازگشت رونق به بازار مسکن
حسين زاده با بيان اينکه اخذ ماليات از خانه هاي خالي مي تواند موتور محرکه براي بازگشت رونق به بازار مسکن باشد، افزود:اگر دولت در اين زمينه به مجلس لايحه ندهد، مجلس براي اخذ ماليات از خانه_هاي خالي طرح مي نويسد.
*دپوي واحدهاي مسکوني به طمع سود بيشتر، بنا را مستهلک مي کند
وي با اشاره به اينکه با شکسته شدن حباب قيمتي فضا رقابتي شده و رونق به بازار مسکن بازمي گردد  ادامه داد:کمترين قيمت مسکن در تهران متري 4 ميليون است و اين سبب شده که بيش از 59 درصد مردم در تهران مسکن نداشته باشند. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از خانه ملت، عضوکميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي، تصريح کرد:انبوه سازان به طمع سود بيشتر واحدهاي مسکوني را دپو مي کنند  غافل از اينکه با دپو عمر بنا افزايش يافته و ساختمان ها مستهلک مي شود.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

لزوم برخورد مالياتي با دپوکنندگان مسکن

نماينده مردم نقده و اشنويه درمجلس تاکيد کرد
خروج

عضوکميسيون عمران مجلس گفت: اخذ ماليات از خانه هاي خالي موتور محرکه براي بازگشت رونق به بازار مسکن است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها