عصر آذربایجان

گزارش خبر

آذربايجان شرقي در سايه همگرايي مردم و مسئو<لان امنيت کامل دارد

مديرکل اطلاعات استان :

1395/03/23

گروه خبر: مديرکل اطلاعات آذربايجان شرقي با اشاره به حاکميت امنيت کامل در استان گفت: در سايه همگرايي مردم و مسئولان، امنيت کامل در استان حکمفرماست و دستگاه امنيتي نيز بر مسايل اشراف کامل دارد.

گروه خبر: مديرکل اطلاعات آذربايجان شرقي با اشاره به حاکميت امنيت کامل در استان گفت: در سايه همگرايي مردم و مسئولان، امنيت کامل در استان حکمفرماست و دستگاه امنيتي نيز بر مسايل اشراف کامل دارد.
عليرضا رضايي  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ورود گروه هاي تکفيري به استان به هيچ وجه اتفاق نيافتاده و موردي از اين بابت وجود نداشته است. وي افزود: امسال تعدادي تبعه خارجي که از استان هاي ديگر کشورمان به سمت ترکيه و عراق از طريق آذربايجان شرقي قصد عزيمت داشتند، دستگير شدند که ارتباطي به داعش نداشتند و دستگيري شان به دليل ورود غيرقانوني به خاک کشورمان بوده است.
وي اضافه کرد: با وجود تلاش هاي تکفيري هاي تروريست براي ايجاد ناامني در کشور، حتي يک مورد نيز انفجار و ناامني در استان ما و سراسر کشور اتفاق نيافتاده است و سهم آذربايجان شرقي در ايجاد امنيت و ثبات در منطقه بسيار چشمگير بوده است.مديرکل اطلاعات آذربايجان شرقي ادامه داد: همگرايي جامعه اطلاعاتي، شوراي تامين و در راس آنها شخص استاندار و مهم تر از همه مردم فهيم، بابصيرت و ولايتمدار استان موجب شده است که کوچک ترين موارد از ديده پنهان نماند. وي در ارتباط با برخورد با تخلفات و مبارزه با فساد اداري در سال 1394 گفت: در نهادهاي مختلف با اين مسايل ورود و برخورد کرده ايم، اما به دليل اينکه احکام آنها صادر نشده بود، رسانه اي نشدند. وي افزود: در خصوص پرونده شوراي شهر تبريز نيز به زعم من متاسفانه قبل از صدور حکم از سوي دستگاه قضا، مساله رسانه اي شد.رضايي يادآور شد: شهرداري حدود 15 هزار نفر پرسنل دارد که از اين تعداد حدود 30 نفر براي ارايه پاره اي توضيحات، دعوت يا دستگير شده اند و اين موضوع نافي خدمات شهرداري و کارکنان آن نيست و نبايد به بهانه تخلف عده اي اندک، همه اين قشر زحمتکش را زير سوال برد. وي اضافه کرد: افرادي که از گذشته نيز برخي آلودگي ها و حتي سابقه نيز داشتند، در فضاي شهرداري آلودگي ايجاد کردند و در واقع قبح تخلف از بين رفته بود. وي اظهار داشت: شهردار نيز در نظر داشت اطلاعات لازم را براي برخورد با متخلفان در اختيار نهادهاي نظارتي قرار دهد.
وي با بيان اينکه گزارش هاي ارسالي ادارات حراست داراي سنديت کامل و جامعيت لازم نيست، گفت: همکاران ما اين گزارش ها را به مستندات مستدل تبديل مي کنند که متاسفانه در فرآيند تخلفات شهرداري خود حراست با مشکل مواجه شد و با کمک دستگاه قضا، سالم سازي حراست نيز اتفاق افتاد. مديرکل اطلاعات آذربايجان شرقي افزود: مسئولان قضايي به ويژه رئيس کل دادگستري و استاندار از اين روند حمايت کردند. وي تاکيد کرد: تفاوت رسالت سازمان هاي اطلاعاتي ايران با همتايان شان در کشورهاي ديگر در اين است که قانون، شرع و اخلاق در سازمان هاي کشورمان محور اصلي اقدام و عمل است و شاغلان اين سازمان بيشتر از آن که نگاه شغلي داشته باشند، نگرش تعهدي و مسئوليت پذيري دارند و فعاليت در آن را صيانت از ارزش تلقي مي کنند.وي در خصوص پيشگيري از وقوع تخلفات در نهادهاي اداري و دولتي نيز اظهار داشت: اقدامات گسترده اي در اين ارتباط صورت مي گيرد و مانع تخلفات ميلياردي در استان شده ايم. وي اضافه کرد: البته برخوردهاي اين چنيني مانند مسکن عمل مي کند و مانع وقوع فساد نيست و بايد نظارت دستگاه و سيستم ها بالا باشد تا زمينه هر گونه تخلف احتمالي از بين برود. وي عرفان هاي نوظهور را يکي از معضلات استان دانست و گفت: عرفان هايي که موجب تغيير اعتقادات مردم و اثرات سوء فرهنگي شوند، مشکل ساز و با آنها برخورد مي شود.
رضايي در خصوص فعاليت هاي مربوط به قومگرايي در استان اظهار داشت: بايد مرز هويت طلبي و تجزيه طلبي مشخص شود و افرادي که از موسيقي، فرهنگ عامه و زبان و آداب و رسوم دفاع مي کنند انگ قوم گرا به آنها زده نشود. وي تشريح کرد: کساني که در چارچوب قوانين و مقررات در مسير هويت طلبي فعاليت مي کنند، به طوري که فعاليت آنها زمينه ساز گروه هاي قوم گرا نشود، حمايت مي شوند.
وي افزود: آذري ها، ايراني هاي اصيل هستند و در طول تاريخ همواره از تماميت ارضي کشور دفاع کرده اند که هشت سال دفاع مقدس نمود عيني آن است.وي با بيان اينکه آذربايجان در تمام نهضت هاي مردمي ايران نقش عمده اي را ايفا کرده است، اظهار کرد: مردم اين خطه در ولايت مداري و وفاداري به انقلاب، نظام و کشور سرآمدند و اگر موارد معدودي از اقدام هاي قوم گرايانه در استان رخ داده است، ريشه در آن سوي مرزها داشته است و از سوي مردم همراهي نشده_اند.مديرکل اطلاعات آذربايجان شرقي يادآور شد: گروه هاي سازمان يافته پان ترکيستي در داخل کشور وجود ندارد و تجزيه طلبي خيانتي است که برخورد با آن وظيفه همگاني است.وي همچنين با اشاره به فضاي ايجاد شده پس از برجام در کشور گفت: در اين دوره فضاي ايران به روي تمام کشورها باز است و بايد تلاش شود ضمن اطمينان سازي براي سرمايه گذاران و فعالان اقتصادي دست آوردهاي برجام در عمل نيز عينيت يابد.وي با اشاره استقبال سرمايه گذاران خارجي از طرح هاي سرمايه گذاري در استان به ويژه در دوره پسابرجام اضافه کرد: خوشبختانه هماهنگي خوبي ميان دستگاه هاي مسئول در اين حوزه از جمله دستگاه امنيتي در استان وجود دارد.
وي در ارتباط با تجمع هاي کارگري در سطح استان گفت: تعداد اين واحدها به بيش از 25 مورد نمي رسيد که در مورد آنها نيز تصميم هاي اقتصادي اخذ شد. وي تاکيد کرد: بايد فضاي اقتصاي را از فضاي سياسي جدا کرد زيرا فعاليت در عالم اقتصاد بر اساس فرمول هاي خاص خود پيش مي رود.وي از بيکاري به عنوان يکي از مسايل مهم استان ياد و ابراز اميدواري کرد تا مردم و مسئولان با هم افزايي به زمينه سازي براي افزايش درآمد، رونق اقتصادي و بهبود فضاي کسب و کار کمک کنند.وي از موضوع نفوذ به عنوان يکي ديگر از مسايل مهم جامعه نام برد و ادامه داد: امروزه نفوذ در ذهن و فکر مردم از سوي دشمنان اولويت يافته است و آنان سعي مي کنند با تسخير افکار ملت ها، خاک آنها را تصرف کنند.
وي با اشاره به اينکه استان در زمينه گروه هک_هاي برانداز و تجزيه طلب مشکل خاصي ندارد، تشريح کرد: اعتقاد ما اين است که هر اتفاقي بيافتد، مردم بايد کمک کنند و خوشبختانه همکاري مردم با دستگاه هاي امنيتي به دليل دلبستگي آنان به نظام و انقلاب خوب است.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

آذربايجان شرقي در سايه همگرايي مردم و مسئو<لان امنيت کامل دارد

مديرکل اطلاعات استان :
خروج

گروه خبر: مديرکل اطلاعات آذربايجان شرقي با اشاره به حاکميت امنيت کامل در استان گفت: در سايه همگرايي مردم و مسئولان، امنيت کامل در استان حکمفرماست و دستگاه امنيتي نيز بر مسايل اشراف کامل دارد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها