عصر آذربایجان

گزارش خبر

تمام تناقض‌هاي يک نماينده

تمام تناقض‌هاي يک نماينده

1395/06/22

پزشکيان مي‌گويد ازFATF سر در نمي‌آورد اما از آن دفاع مي‌کند و منتقدان را به انسان‌هايي تشبيه مي‌کند که مدرک دارند اما بي‌سواد هستند و مخالفت شفافيت مالي، اين نماينده چرا نمي‌آيد جواب بي‌سوادها را در مناظره تلويزيوني بدهد؟

گروه گزارش:پزشکيان مي‌گويد ازFATF  سر در نمي‌آورد اما از آن دفاع مي‌کند و منتقدان را به انسان‌هايي تشبيه مي‌کند که مدرک دارند اما بي‌سواد هستند و مخالفت شفافيت مالي، اين نماينده چرا نمي‌آيد جواب بي‌سوادها را در مناظره تلويزيوني بدهد؟

 نايب رئيس اصلاح‌طلب مجلس دهم اين روزها بيش از هر شخص ديگري در زير ذره‌بين رسانه‌ها قرار گرفته و خواه يا ناخواه مبدل به موافق سرسخت توافقFATF  شده است که مخالفان آن را خائناني خطاب مي‌کند که از شفافيت واهمه دارند.

پزشکيان که پيش‌تر طي مصاحبه‌اي عنوان کرده بود نمي‌دانمFATF  چيست، با هجمه‌هايي مواجه شد و عده‌اي از تحليل‌گران عنوان کردند »وقتي نايب رئيس مجلس دهم نمي‌داند توافقي که اهميت آن کمتر از برجام نيست، بايد فاتحه‌ي خانه ملت را خواند.« اما اين سياست‌مدار محبوب کوتاه نيامد و با همان لهجه‌ي لوتي‌گرانه‌اش صبح ديروز در نشست اعضاء کميسيون اجتماعي مجلس، گفت:»در اين جامعه گفتم نمي‌دانم جرأت مي‌خواهد و من چون ازFATF  بي‌اطلاع بودم گفتم نمي‌دانم«

آن هنگامي که اين نماينده در جمع ساير همکارانش بر طبل نمي‌دانم مي‌کوفت، اظهارات وي در يکي از رسانه‌هاي حامي دولت تدبير و اميد منتشر گرديد و فرازهايي در آن مشاهده شد که با موضع‌گيري‌هاي پزشکيان تفاوتي 180 درجه‌اي داشت.نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در بخشي از سخنان خود گفته بود:? »برخي اشخاص در داخل کشور از ايجاد شفافيت مالي در کشور هراس دارند. چرا بايد در بانک‌هاي ما مشخص نشود که چه بلايي بر سر پول‌ها مي‌آيد؟« »دو نفر بچه که هيچ تخصصي ندارند را در صدا و سيما به عنوان تحليلگر و کارشناس دعوت مي‌کنند.«

» آيا رسانه‌اي که ادعا مي کند دلسوز و اصولگراست مي‌تواند تحليلي هم در رابطه با موضوع استفاده ميلياردي قطر از ميادين نفت و گاز ايران کار کند؟ عربستان نفتمان را مي‌برد. چرا اين رسانه‌ها نسبت به موضوعات اين چنيني دلسوز نيستند؟«شايد در وهله‌ي اول اظهارات اين‌چنيني کاملاً جسارت‌آميز و صريح به نظر برسد اما آيا پزشکيان براي اثبات اين همه ادعا دليل و منطقي دارد؟  اگر همه افراد مرامِ اين نماينده را داشته باشند و در مقابل منتقدان نيز موافقانFATF را خائن بنامند، واکنش پزشکيان به اين نوع ادبيات چه خواهد بود؟پزشکيان مدعي‌ است کساني که ازFATF FATF انتقاد مي‌کنند از ايجاد شفافيت مالي هراس دارند و سپاه هم مي‌تواند برود با بانک‌هاي خودش کار کند تا آب از آب تکان نخورد؛ در وهله‌ي اول بايد گفت به موجب همانFATF  بانک‌هاي همکارِ سپاه نيز تحريم مي‌شوند و نمي‌توانند در عرصه بين‌المللي مبادلات ارزي انجام دهند، لذا اينکه »سپاه برود با بانک‌هاي خودش کار کند« اظهار نظري غيرکارشناسي است و به قولِ خود آقاي نماينده از آن دسته حرف‌هاست که عده‌اي نمي‌دانند چيست و مي‌زنند!

نماينده‌اي که با جرأتي تحسين برانگيز صريحاً مي‌گويد نمي‌داند FATF چيست چرا روي به تحليل آن مي‌آورد؟ او که به اذعان خودش تخصصي در اين زمينه ندارد چگونه از عوايدFATF سخن مي‌گويد و اجراي آن را در شفافيت مالي موثر مي‌داند؟ از نظر پزشکيان منشاء فسادها و تمام مشکلات در نبود شفافيت است و با ملحق شدن ايران به کارگروه اقدام مالي برطرف مي‌شود، اما آيا کشورهايي که هم‌اکنون عضوFATF  هستند در کشورشان فساد مالي و بيکاري وجود ندارد؟!پزشکياني که نمي‌داندFATF  چيست چگونه به خود اجازه مي‌دهد تحليل‌هاي منتقدان برجام در صداوسيما را بچه‌گانه جلوه دهد و با چنين بياناتي صورت مسئله را پاک کند؟ همان اشخاصي که از نظر نايب رئيس مجلس بچه هستند متن توافق را کلمه به کلمه ترجمه کردند و در مناظره‌اي زنده مچ طرفدار توافق را که حتي نمي‌دانست در متن آن چه چيزهايي ذکر شده است، خواباندند تا نديمي خود نيز به منتقد تبديل شود و بگويد:»وزير اقتصاد نمي‌تواند براي حکومت تصميم‌گيري کند و قانون مجلس را تغيير دهد«

آنطور که از اظهارات پزشکيان بر مي‌آيد در منطق او، منتقدان توافق عده‌اي بي‌سواد هستند که همچون خودش نمي‌دانندFATF  چيست و اظهار نظر مي‌کنند؛ در چنين شرايطي هرکسي لب بگشايد و انتقاد کند تنها مدرک دارد اما سوادي در وجناتش نيست.

پزشکيان مدعي است اين رسانه‌هاي اصولگرا هستند که به برداشت بيش از اندازه قطر از ميادين نفتي اعتراض نمي‌کنند اما نمي‌گويد همين فاجعه را اصلاح‌طلبان رقم زده‌اند و کرسنت را فردي همچون زنگنه به وجود آورده است؛ اگر اين نماينده نمي‌داند، اين را هم بداند که دولتِ محبوب وي به رسانه‌ها تذکر داده از کرسنت چيزي نگويند!

به گزارش عصرآذربايجان به نقل از راه دانا نايب رئيس مجلس اگر در رابطه باFATF  اطلاعي دارد در يک مناظره‌ي تلويزيوني حاضر شود و جواب همان‌هايي را که بچه مي‌نامد بدهد تا مردم هم نگويند از تريبون يک طرفه داد و بيداد مي‌کند، اما اگر نمي‌داندFATF چيست بهتر است اظهارات غيرکارشناسي و کودک مآبانه خود را به رخ نکشد و با آسمان و ريسمان بافتن درصدد حذف صورت مسئله بر نيايد.

منبع : راه دانا

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

تمام تناقض‌هاي يک نماينده

تمام تناقض‌هاي يک نماينده
خروج

پزشکيان مي‌گويد ازFATF سر در نمي‌آورد اما از آن دفاع مي‌کند و منتقدان را به انسان‌هايي تشبيه مي‌کند که مدرک دارند اما بي‌سواد هستند و مخالفت شفافيت مالي، اين نماينده چرا نمي‌آيد جواب بي‌سوادها را در مناظره تلويزيوني بدهد؟

سایر اخبار این موضوع