ساخت اين پل در سال 1349 (1970ميلادي) به پايان رسيد. اين پل از نوع زير قوسي است و تا مدتها بزرگترين دهانه قوسي را در بين پلهاي ايران داشت. همچنين اين پل در زمان جنگ ايران و عراق مورد اصابت راکتهاي عراقي قرار گرفت. اما خوشبختانه راکتهاي عراقي با خود پل اصابت نکردند و به اطراف پل برخورد کردند. عراق به اهميت استراتزيک اين پل به عنوان پل ريلي ايران و اروپا پي برده بود، در نتيجه اقدام به 9 حمله هوايي و 6 دفعه بمباران اين پل کرد. گفته شده که مهندس سازنده اين پل يک زن آلماني است.اين پل در سال 1347 توسط دو شرکت ايراني (رانکين) و شرکت اتريشي (پور) پي ريزي و پايههاي بتوني آن اجرا و اسکلت فلزي و شاسي آن توسط امريکاييها انجام گرفت. اين پل در 25 کيلومتري جنوب غربي شهر خوي و در ناحيه سرحدي بخش قطوراز توابع شهرستان خوي در استان آذربايجان غربي ميباشد. اين پل که بر روى درهاى وسيع و با تکنولوژى جديد جهت عبور راهآهن و قطار احداث شده است يکى از پلهاى مهم و شناخته شده خاورميانه محسوب مىشود. طول آن 448 متر ، ارتفاع آن 128 متر و قطر دهانه آن 232 متر است. مصالح عمده اين پل فلزى ، و بدنه آن به صورت طاقى است. رنگ اين پل فلزي در گذشته به رنگ قرمز بود و در زمان جنگ ايران و عراق جهت استتار از حمله هوائي عراق، به رنگ خاکي رنگ آميزي شده است. پل هوايي قطور شهرستان خوي بزرگترين پل هوايي در خاورميانه است که با طبيعتي زيبا و بکر هر ساله گردشگران زيادي را براي بازديد به خود جذب مي کند. پل قطور در دره مصفا و بر روي رودخانه قطور قرار گرفته است و راه آهن ترانزيتي ايران به اروپا، از روي آن مي گذرد.
گروه سيري در استان ها: پل قطور ، پلي در مسير راه آهن ايران و ترکيه در نزديکي خوي ساخته شدهاست.
گروه سيري در استان ها: پل قطور ، پلي در مسير راه آهن ايران و ترکيه در نزديکي خوي ساخته شدهاست. ساخت اين پل در سال 1349 (1970 ميلادي) به پايان رسيد. اين پل از نوع زير قوسي است و تا مدتها بزرگترين دهانه قوسي را در بين پلهاي ايران داشت.