عصر آذربایجان

گزارش خبر

افزایش موفقیت طرح های اقتصاد مقاومتی با توجه بیشتر به دانش بومی

1397/12/22

معاون رییس جمهوری گفت: تجدید نظر در مدیریت بانکی، شکل دهی بانک های جدید با ماموریت های نوین، توجه بیشتر به دانش بومی به ویژه موارد دانش بنیان از جمله مواردی است که می تواند در افزایش موفقیت طرح های اقتصاد مقاومتی مفید باشد.

به گزارش عصرآذربايجان، معاون رييس جمهوري، جمشيد انصاري در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتي آذربايجان غربي، با اشاره به خصلت سختکوشي مردم اين استان، اظهار داشت: اين ويژگي خاص مردم در کنار همت مسوولان و تلاش شبانه روزي آنان موجب حل مشکلات و برداشتن گام هاي رو به جلو در سال هاي آينده مي شود.

رييس سازمان امور اداري و استخدامي کشور يکي از مزيت هاي آذربايجان غربي را ظرفيت هاي بخش کشاورزي عنوان کرد و گفت: با بهره مندي از فناوري هاي بومي و توان علمي جوانان در قالب شرکت هاي دانش بنيان مي توان زمينه رشد جهشي اين بخش را در استان فراهم کرد.

وي بر پيگيري مشکل نيروگاه برق شوط تاکيد کرد و ادامه داد: با توجه به افزايش مصرف برق در فصل تابستان، راه اندازي واحدهاي جديد در اين بخش بسيار مهم است و ما تمام توان خود را براي کمک به سرمايه گذار نيروگاه برق در منطقه آزاد ماکو به کار مي گيريم تا مشکل اين بخش نيز حل شود.

انصاري بر لزوم حل مشکل مصرف آب در اين استان اشاره کرد و يادآور شد: هرچند آمارها از سهم سه درصدي صنعت از آب اين استان حکايت دارد ولي با توجه به وضع موجود اين آمار نمي تواند درست باشد و بايد براي ارتقاي اين بخش تلاش بيشتري صورت گيرد.

معاون رييس جمهوري و جانشين فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتي در آذربايجان غربي تصريح کرد: با توجه به هدفگذاري اوليه در راه اندازي ستاد اقتصاد مقاومتي بايد اولويت هاي اجرايي جديد در اين حوزه تعيين شود.

وي ادامه داد: زماني که برنامه اقتصاد مقاومتي مبتني بر سياست هاي کلي ابلاغي از سوي رهبر معظم انقلاب در دولت اعلام شد، افزايش تاب آوري در مقابل تکانه هاي شديد اقتصادي مد نظر بود اما با توجه به وضعيت امروز کشور، اقدامات ناکافي بوده است.

انصاري خاطرنشان کرد: با توجه به اين روند برنامه ريزي در راستاي اجراي طرح هاي اقتصاد مقاومتي جديد که بتواند اهداف تعيين شده در برنامه اوليه را پوشش دهد، بسيار ضروري به نظر مي رسد.

وي بيان کرد: تجديد نظر در مديريت بانکي، شکل دهي بانک هاي جديد با ماموريت هاي نوين، توجه بيشتر به دانش بومي به ويژه موارد دانش بنيان از جمله مواردي است که مي تواند در افزايش موفقيت طرح هاي اقتصاد مقاومتي مفيد باشد.

*آمادگي آذربايجان غربي براي تبديل شدن به هاب تامين نهاده هاي دامي غرب کشور

استاندار آذربايجان غربي، محمدمهدي شهرياري در هفتمين جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي از آمادگي استان براي تبديل شدن به هاب تامين نهاده هاي دامي غرب کشور خبر داد و اظهار داشت: با توجه به موقعيت جغرافيايي ويژه آذربايجان غربي، اين استان آمادگي دارد به هاب تامين نهاده هاي دامي غرب کشور تبديل شود؛ در اين راستا از ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي کشور نيز انتظار مساعدت داريم.

رييس ستاد اقتصاد مقاومتي آذربايجان غربي ادامه داد: انتظار داريم تخصيص ارز براي واردات نهاده هاي دامي بصورت عادلانه صورت گيرد تا استان آذربايجان غربي نيز بتواند با بهره مندي از آن، حداقل نيازهاي استان هاي غرب کشور به نهاده هاي دامي را تامين کند.

وي از افزايش اعتبارات پروژه هاي مصوب سفر رئيس جمهور به استان نيز خبر داد و افزود: در سفر رئيس جمهور به استان 2 هزار و 264 ميليارد تومان طرح در راستاي توسعه بخش هاي مختلف استان تصويب شد که با اضافه شدن چند پروژه راه سازي، اين رقم به بيش از 2 هزار و 500 ميليارد تومان افزايش پيدا کرده  و طرح هاي مصوب سفر رئيس جمهور به استان، طي دو سال آينده مورد بهره برداري قرار مي گيرد و بي ترديد در ارتقاي شاخص هاي توسعه استان موثر خواهد بود.

شهرياري از حل مشکل تخصيص آب به بخش صنعت استان خبر داد و يادآور شد: با پيگيري هاي انجام گرفته و با مذاکراتي که با وزير محترم نيرو و رئيس ستاد احياي درياچه اروميه صورت گرفت، با تخصيص آب مورد نياز بخش صنعت استان موافقت شد که اين امر تاثير مثبتي در رونق سرمايه گذاري و افزايش توليد و اشتغال استان خواهد داشت.

وي به عملکرد موفق استان در اجراي مرحله اول طرح اشتغال پايدار روستايي و عشايري اشاره کرد و متذکر شد: با توجه به ابلاغ مرحله دوم طرح اشتغال پايدار روستايي و عشايري، استان آمادگي کافي را براي اجراي هر چه بهتر اين طرح در استان دارد و سهميه استان در مرحله دوم طرح اشتغال پايدار روستايي و عشايري افزايش پيدا کرده که با نظارت کافي، طرح ها بررسي و از تسهيلات بهره مند خواهند شد.  

استاندار آذربايجان غربي در ادامه با اشاره به اينکه ميزان برداشت آذربايجان شرقي از سد بوکان قابل توجه است، تصريح کرد: بخش مهمي از آن نيز به جاي آب شرب در اختيار بخش کشاورزي قرار مي گيرد که در اين باره بايد تجديدنظر شود.

 

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

افزایش موفقیت طرح های اقتصاد مقاومتی با توجه بیشتر به دانش بومی

خروج

معاون رییس جمهوری گفت: تجدید نظر در مدیریت بانکی، شکل دهی بانک های جدید با ماموریت های نوین، توجه بیشتر به دانش بومی به ویژه موارد دانش بنیان از جمله مواردی است که می تواند در افزایش موفقیت طرح های اقتصاد مقاومتی مفید باشد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها