عصر آذربایجان

گزارش خبر

دشمن در حال اضمحلال است

1398/03/19

گروه خبر: امام جمعه اروميه و نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي بر استقامت و ايستادگي در مقابل دشمنان تاکيد و تصريح کرد: دشمن در حال اضمحلال است.

به گزارش عصرآذربايجان، حجت‌الاسلام سيدمهدي قريشي در خطبه‌هاي نماز جمعه اروميه به بيانات مقام معظم رهبري در خطبه‌هاي نماز عيد فطر و در سالگرد رحلت امام خميني(ره) اشاره کرد و اظهار داشت: در اين بيانات رهبري فرمودند عمل و بازگشت به فرمايش خداوند در قرآن مبني بر»اَشدا علي‌الکفار و رحما بينهم« رمز پيروزي و موفقيت مسلمانان است و راه نجات بازگشت به قرآن است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي افزود:  عزت و افتخار امت اسلامي در گروه عمل به همين محور است و براي داشتن عزت بايد به همکاري و کمک به همديگر توجه کنيم و مسلمانان از همراهي با دشمنان پرهيز کنند.
وي با بيان اينکه ايستادگي و مقاومت خصوصيت بارز امام(ره) و رهبري بوده که همين امر موجب ماندگاري انقلاب اسلامي شده، خاطرنشان کرد: يکي از ويژگي‌ها و سفارش‌هاي امام خميني(ره) ايستادگي و مقاومت در برابر دشمنان بود و امروز نيز تنها راه مردم ايران ايستادگي و مقاومت در برابر دشمنان است.
وي ابرازداشت: همان‌گونه که مقاومت توصيه هميشگي بنيان‌گذار انقلاب اسلامي بود رهبر انقلاب نيز با خصوصياتي مشابه امام خميني (ره) همين مسير مقاومت را تبيين کرده و پيش روي ملت ايران و ملت‌هاي منطقه قرار داده‌اند بطوريکه هم اينک امت اسلام در گوشه و کنار جهان در برابر کفار ايستاده و اين ايستادگي بايد مورد توجه حکام منطقه نيز باشد.حجت‌الاسلام قريشي بر استقامت و ايستادگي در مقابل دشمنان تاکيد و تصريح کرد: دشمن در حال اضمحلال است و بر اساس گفته خودشان اکنون يک هفتم ملتشان گرسنه هستند و با بدهي کلان مالي مواجه هستند و همه اين آمارها نشان دهنده افول اين کشور است در حالي که جمهوري اسلامي ايران روز به روز پيشرفت کرده و پله‌هاي ترقي را مي‌پيمايد.
خطيب جمعه اروميه ضمن تشکر و قدرداني از امت ولايي ايران براي شرکت در مراسم‌هاي مذهبي از جمله مراسم شب قدر، نماز عيد فطر و راهپيمايي روز قدس، ابراز داشت: در اسلام برخي مراسم‌ها نشان دهنده شعائر الهي است که تعظيم و بزرگ شمردن اين شعائر نشان دهنده مومن و باتقوا بودن فرد است که حضور در مراسم‌هاي جمع‌خواني، نماز عيد فطر و راهپيمايي‌ها از جمله اين شعائر است.
وي گفت: مقام معظم رهبري به مدت 30 سال سکان‌دار انقلاب است و بر همه مردم واجب است که قدر اين ذخيره الهي را دانسته و از ايشان اطاعت کنند چرا که در هيچ کدام از رهبران دنيا اين همه اقتدار، تقوا، تسلط به روايات و آيات قرآن و مسائل سياسي وجود ندارد و دعا براي طول عمر ايشان بايد جزء دعاهاي روزانه مردم به واسطه شکرانه اين نعمت بزرگ باشد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربيخاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعاتي که از اين جمع خواني حاصل شده افزون بر 38 هزار مرتبه ختم قران کريم به واسطه جمع خواني‌ها حاصل آمده است.
وي افزود: اين ختم قرآن‌ها نشانه عمق معنويت جاري در بستر جامعه است و لازم است مردم و مسئولين فضاي معنوي رمضان را در ساير ماه‌هاي سال نيز استمرار دهند تا آثار اين معنويت در ديگر وجوه زندگي‌شان جاري و ساري باشد.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

دشمن در حال اضمحلال است

خروج

گروه خبر: امام جمعه اروميه و نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي بر استقامت و ايستادگي در مقابل دشمنان تاکيد و تصريح کرد: دشمن در حال اضمحلال است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها