عصر آذربایجان

گزارش خبر

ياوه‌گويي ترامپ در سازمان ملل نشان از کوته فکري و استيصال است

نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان غربي:

1396/07/02

گروه خبر: نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان_غربي گفت: ياوه‌گويي ترامپ در سازمان ملل نشان از کوته فکري وي و عملکردهاي ننگين آمريکا نشان از ياغي بودن ترامپ و دولت آمريکاست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد مهدي قريشي در آئين عبادي سياسي نماز جمعه اروميه اظهار داشت: مجالس عزاداري نبايد بدون منبر برگزار شود و حتماً بايد يک عالم و فرد دين شناسي دعوت شود تا اهداف قيام امام حسين (ع) را تبيين کند و نبايد تنها به سينه‌زني و زنجيرزني کفايت کنيم. وي افزود: بايد مراقبت کنيم تا حرمت ماه محرم را به خوبي رعايت کنيم و در ظاهر خود و شهر نيز اين موضوع را جاري کنيم تا به همگان نشان دهيم که فرهنگ امام حسين (ع) و عاشورا در ميان ما جاي دارد و شعارها و نوحه‌هايمان انقلابي باشد و براي ديگران مزاحمتي ايجاد نشود. امام جمعه اروميه بيان کرد: بايد تلاش کنيم تا ميان مذاهب اختلافي ايجاد نشود و کشورهاي غربي به‌ويژه دولت‌هاي آمريکا و اسرائيل به دنبال تفرقه‌افکني ميان مسلمانان هستند و ما بايد از مکتب عاشورا درس بگيريم و از اختلاف پرهيز کنيم چراکه امام حسين (ع) نسبت به همگان احترام را واجب مي‌داند. وي با اشاره به هفته امر به معروف و نهي از منکر خاطرنشان کرد: به هفته امر به معروف و نهي از منکر وارد مي‌شويم که يکي از محورهاي اصلي انقلاب سيدالشهدا (ع) بود و تمامي خون‌هايي که در صحنه عاشورا بر روي زمين ريخت به دنبال اين آرمان بود که بر هيچ يک از انسان‌ها اين موضوع پوشيده نيست. قريشي تصريح کرد: امروزه موضوع امر به معروف و نهي از منکر بسيار کمرنگ شده است و اين در حالي است که در دين ما بسيار به اين موضوع امر شده است و بايد مؤمنان بدانند که اين مهم يکي از صفات آنان است و اقدام به اين عمل سبب نزول رحمت الهي به فرد در دنيا و آخرت مي‌شود.
وي با اشاره به روايتي از امام علي (ع) يادآور شد: امر به معروف و نهي از منکر موضوعي اساسي است که اگر از ياد برود سبب قدرتمند شدن افراد ناشايست در جامعه و در نهايت غضب الهي مي‌شود به‌نوعي که ديگر اعمال خوب در مقابل امر به معروف و نهي از منکر همانند قطره‌اي مقابل درياست. نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان غربي گفت: در هفته دفاع مقدس به سر مي‌بريم و در سال 59 قرارداد الجزاير توسط صدام پاره شد و اين موضوع به حمله رژيم بعثي عراق در سي‌ويکم شهريورماه به کشورمان شد ولي اين حمله با دفاع مستحکم جوانان ايراني روبرو شد که در نهايت پس از هشت سال اجازه جدايي يک سانتي متري از خاکمان را ندادند. وي تأکيد کرد: جوانان انقلابي ايران اسلامي در هشت سال جنگ تحميلي با رهنمود گرفتن از قرآن کريم و الگو گيري از فرزندان امام حسين (ع) به خوبي در مقابل دشمنان ايستادگي کردند تا اين مهم درس عبرتي براي جهانيان شود تا بدانند که نمي‌توانند بر کشورمان مسلط شوند.
خطيب نماز جمعه اروميه اظهار داشت: آغاز سال تحصيلي جديد را به تمامي اساتيد، معلمان  دانشجويان و دانش‌آموزان تبريک مي‌گوييم و اميدواريم مشکلات اجتماعي در بين اين افراد کاهش يابد تا جامعه‌اي متعالي داشته باشيم و جوانان را در راه دين و انقلاب تربيت کنيم. وي با اشاره به سخنان ترامپ بيان کرد: سخنان وي ياوه‌سرايي بيش نبود و سخنانش همانند وسترن‌هاي قديمي آمريکاست چراکه ملت ايرام اسلامي را ياغي ناميد و در اين ميام بايد به تاريخ و عملکرد کشورمان و دولت آمريکا نظاره کنيم تا ديد کدام دولت ياغي است. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از تسنيم، مدرس دانشگاه اروميه تصريح کرد: نبايد به دولت و کشورهاي امثال آمريکا اعتماد کرد و اينان افرادي هستند که در کشور خود به سياه پوستان رحم نمي‌کنند پس جهانيان بايد خود تصميم بگيرند چه کسي مي‌تواند ياغي باشد و شعار عوام فريب دهد و چه کسي حق را حمايت مي‌کند. وي خاطرنشان کرد: دولت‌هاي غاصب غربي مدت طولاني را در اختيار ندارند که به کارشکني‌هاي خود ادامه دهند و پس از مدتي مردم اين دولت‌ها از حضور در حيطه حکومتي آنان شرمگين خواهند شد.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

ياوه‌گويي ترامپ در سازمان ملل نشان از کوته فکري و استيصال است

نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان غربي:
خروج

گروه خبر: نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان_غربي گفت: ياوه‌گويي ترامپ در سازمان ملل نشان از کوته فکري وي و عملکردهاي ننگين آمريکا نشان از ياغي بودن ترامپ و دولت آمريکاست.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها