عصر آذربایجان

گزارش خبر

از بدو تاسيس شركت تا پايان آذر ماه سال جاري صورت گرفت

ارتقاي نسبت بهره مندي مشتركين از شبكه فاضلاب آذربایجان غربی به 63 درصد

1396/11/12

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: نسبت بهره مندي مشتركين از شبكه فاضلاب نيز از بدو تاسيس شركت آبفاي استان تا پايان آذر ماه سال جاري از صفر به 63 درصد ارتقا يافته است.

به گزارش عصرآذربايجان، رسول اکبري به عملكرد شركت آب و فاضلاب شهري استان از بدو تاسيس تا كنون اشاره كرد و اظهار داشت: تعداد شهر هاي تحت پوشش شبكه آب شركت در بدو تاسيس 22 شهر بود كه در حال حاضر به 38 شهر رسيده است.

اكبري جمعيت شهري تحت پوشش شبكه آب را تا پايان آذر ماه سال 96 حدود 2 ميليون و 129 هزار و 346 نفر عنوان كرد و يادآور شد: جمعيت شهري تحت پوشش شبكه آب در بدو تاسيس شركت حدود 976 هزار نفر بود.

وي با بيان اينكه نسبت بهره مندي جمعيت شهري از شبكه آب در بدو تاسيس شركت 86 درصد بوده كه در حال حاضر به 100 درصد رسيده است، متذكر شد: تعداد تصفيه خانه هاي آب استان نيز از پنج مورد به 11 مورد افزايش است.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري آذربايجان غربي تعداد مشتركين آب استان را تا پايان آذر ماه امسال 831 هزار و 777 مشترك اعلام و خاطرنشان كرد: تعداد مشتركين آب استان در بدو تاسيس شركت 185 هزار و 795 مشترك بوده است.

اين مسوول به طول خط انتقال و شبكه توزيع آب در استان اشاره كرد و متذكر شد: تا پايان آذر ماه سال جاري طول خط انتقال و شبكه توزيع آب استان به 5 هزار و 556 كيلومتر رسيده كه اين رقم در بدو تاسيس شركت يك هزار و 441 كيلومتر بود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به عملكرد شركت در حوزه شبكه فاضلاب در استان، اعلام كرد: جمعيت شهري تحت پوشش شبكه فاضلاب در استان در بدو تاسيس شركت صفر بود كه در حال حاضر به يك ميليون و 332 هزار و 680 نفر رسيده است.

اکبري افزود: نسبت بهره مندي مشتركين از شبكه فاضلاب نيز از بدو تاسيس شركت تا پايان آذر ماه سال جاري از صفر به 63 درصد ارتقا يافته و تلاش بر اين است تا اين رقم افزايش يابد.

*وجود 10 تصفيه خانه فاضلاب در آذربايجان غربي

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري آذربايجان غربي تعداد مشتركين فاضلاب آذربايجان غربي را تا پايان آذر ماه سال جاري را 508 هزار و 824 مشترك عنوان كرد و ابراز داشت: تعداد تصفيه خانه هاي فاضلاب در آذربايجان غربي از بدو تاسيس شركت آبفاي استان تا كنون از صفر به 10 مورد رسيده است.

وي طول خط انتقال و جمع آوري فاضلاب را در استان 3 هزار و 22 كيلومتر تا پايان آذر ماه امسال عنوان كرد و ادامه داد: تعداد چاه ها از بدو تاسيس شركت آبفاي استان تا كنون از 129 به 247 حلقه چاه رسيده است.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري آذربايجان غربي با بيان اينكه تعداد مخزن در سطح استان از 61 مورد به 132 مورد رسيده، اضافه كرد: حجم ذخيره سازي مخازن نيز از بدو تاسيس شركت آبفاي استان تا پايان آذر ماه سال جاري از 195 هزار و 915 مترمكعب به 413 هزار و 820 مترمكعب رسيده است.

شايان ذكر است شرکت آب و فاضلاب بر آن است تا با بهره گيري از منابع انساني کار آمد، توسعه تحقيقات کاربردي ، فناوري پيشرفته ، دارا بودن ساختار اداري و مديريتي اثر بخش ، مشارکت مؤثر بخش تعاوني ، خصوصي و عمومي و گسترش آگاهي عمومي ، به عنوان کارآمد ترين نهاد ذي ربط به گونه اي عمل نمايد تا آحاد جامعه در حد استانداردهاي ملي و بين المللي به آب شرب کافي سالم و امکانات جمع آوري ، انتقال و تصفيه بهداشتي فاضلاب دسترسي داشته و شرکت در حوزه هاي حفاظت منابع آب ، کمک به حفظ محيط زيست ، تأمين بهداشت عمومي مردم و صدور خدمات فني و مهندسي در کشور به عنوان شرکتي پيشرو شناخته شود.

منبع :  

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

از بدو تاسيس شركت تا پايان آذر ماه سال جاري صورت گرفت

ارتقاي نسبت بهره مندي مشتركين از شبكه فاضلاب آذربایجان غربی به 63 درصد
خروج

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: نسبت بهره مندي مشتركين از شبكه فاضلاب نيز از بدو تاسيس شركت آبفاي استان تا پايان آذر ماه سال جاري از صفر به 63 درصد ارتقا يافته است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها