عصر آذربایجان

گزارش خبر

152 میلیارد ریال جرائم واحدهای تولیدی استان زنجان بخشیده شد

152 میلیارد ریال جرائم واحدهای تولیدی استان زنجان بخشیده شد

1396/11/16

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان به بخشودگی جرائم برخی واحدهای تولیدی به ارزش 152 میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: دفتر کارگزاری تأمین اجتماعی در خدابنده راه‌اندازی می‌شود.

مسعود علياري در نشست خبري با اصحاب رسانه با تبريک ايام دهه فجر در ابتدا مقايسه‌اي بين بيمه شدگان قبل و بعد انقلاب انجام داد و اظهار داشت: در دوران قبل از انقلاب تعداد بيمه شدگان 9 هزار نفر بود در حالي که امروز حدود 181 هزار نفر بيمه شده در سطح استان وجود دارند.

وي با بيان اينکه امروزه بيش از 40 هزار نفر مستمري‌بگير در سطح استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب حدود 300 نفر مستمري‌بگير در استان وجود داشت.

مديرکل تامين اجتماعي استان زنجان با تاکيد بر اينکه انقلاب اسلامي برکات خيلي فراواني داشته است، ابراز کرد: ايران يکي از کشورهاي پيشرفته در حوزه اجراي تامين اجتماعي در منطقه است.

بازرسي آنلاين کارگاه‌ها

وي به طرح خوب بازرسي الکترونيکي اشاره و عنوان کرد: يکي از تحولات سازمان تامين اجتماعي بازرسي الکترونيکي است که 80 درصد بازرسي‌ها در کارگاه‌ها به شکل آنلاين ثبت مي‌شود و ديگر قابل تغيير نيست.

علياري با بيان اينکه الکترونيکي شدن دفترچه‌هاي درمان تحول عظيمي را در تامين اجتماعي ايجاد کرد، گفت: سالانه ميليون‌ها تومان هزينه کاغذ و چاپ دفترچه‌ها مي‌شد ولي امروزه به راحتي مي‌شود در مراکز وابسته به تامين اجتماعي پذيرش شد و تمام کارهاي درمان انجام گيرد.

وي به طرح خوب بيمه زنان خانه‌دار اشاره کرد و گفت: امروزه 3 هزار و 460 نفر در سطح استان زير پوشش بيمه زنان خانه‌دار هستند و اين عدد روز به روز در حال افزايش است.

مديرکل تامين اجتماعي استان زنجان با بيان اينکه رايزني‌هايي با آموزش و پرورش شده است تا دانش‌آموزان در قالب 25 گروه از تامين اجتماعي بازديد کنند، ابراز کرد: در اين بازديدها شرايط بيمه زنان خانه‌دار به دانش‌آموزان توضيح داده خواهد شد.

وي از کاهش ارباب رجوع در تامين اجتماعي خبر داد و گفت: به دليل راه‌اندازي طرح‌هاي غيرحضوري 58 هزار نفر از تعداد ارباب رجوع در سازمان کم شده است.

علياري افزايش حقوق مستمري‌بگيران را بالاتر از نرخ تورم دانست و گفت: توانستيم حقوق 95 درصد مستمري‌بگيران را افزايش دهيم.

مديرکل تامين اجتماعي استان زنجان از واريز عيدي مستمري‌بگيران از 20 اسفند خبر داد و گفت: بازه زماني 20 تا 27 اسفند واريز عيدي مستمري‌بگيران است.

وي از راه‌اندازي کارگزاري جديد در شهرستان خدابنده در آينده نزديک خبر داد و گفت: در حال حاضر شش کارگزاري در سطح استان ارائه خدمات مي‌دهند.

علياري با بيان اينکه سازمان تامين اجتماعي همواره حامي توليد بوده است، گفت: 152 ميليارد ريال جرائم برخي از واحدهاي توليدي بخشيده شده است.

وي افزود: يکي از اقدامات خوب کارگروه تسهيل و رفع موانع توليد اين بود که کارگاه‌هايي که مشکل مالي داشتند مقرر شده است بدهي‌هاي خود را تقسيط کنند.

اين مقام مسئول ميزان بيمه‌شدگان اجباري تامين اجتماعي استان را 110 هزار و 506 نفر برشمرد و گفت: تعداد بيمه شده رانندگان درون شهري و برون شهري 15 هزار و 500 نفر است.

وي اشاره‌اي به تعداد بيمه شده مشاغل آزاد کرد و گفت: تعداد بيمه شده مشاغل آزاد در سطح استان 20 هزار نفر است.

وجود 3500 بيمه‌شده اختياري در استان زنجان

علياري گريزي به آمار ديگر بيمه‌هاي تامين اجتماعي زد و گفت: 3 هزار و 500 نفر بيمه اختياري، بيش از 20 هزار نفر کارگران ساختماني، 424 نفر بيمه باربران، 458 نفر خادمان مساجد در سطح استان وجود دارد.

وي از روند‌ کاهشي بيمه بيکاري در سطح استان خبر داد و گفت: هرچقدر تعداد بيمه بيکاري کاهش پيدا کند براي جامعه بهتر است.

مديرکل سازمان تامين اجتماعي استان زنجان افزود: تعداد کارگاه‌هاي فعال در استان زنجان 13 هزار و 500 نفر است.

وي از مطالبات 200 ميليارد توماني اين اداره‌کل گفت و تصريح کرد: اگر 50 درصد اين مبلغ وصول شود تمام بدهي‌هاي تامين اجتماعي به ديگر نهادها حل مي‌شود.

منبع : تسنيم

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

152 میلیارد ریال جرائم واحدهای تولیدی استان زنجان بخشیده شد

152 میلیارد ریال جرائم واحدهای تولیدی استان زنجان بخشیده شد
خروج

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان به بخشودگی جرائم برخی واحدهای تولیدی به ارزش 152 میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: دفتر کارگزاری تأمین اجتماعی در خدابنده راه‌اندازی می‌شود.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها