عصر آذربایجان

گزارش خبر

اختصاص 700 میلیارد تومان برای رونق تولید در اردبیل/قیمت مرغ در روزهای اخیر با کاهش روبرو بوده است

1398/01/24

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در سال رونق تولید بیش از 700 میلیارد تومان تسهیلات در حمایت از واحدهای تولیدی پیش‌بینی شده تا با پرداخت آن رونق تولید و اشتغال را در سطح استان شاهد باشیم.

صادقي اظهار کرد: با توجه به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به نام رونق توليد، سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان يکي از مطالبات اصلي اين موضوع را مد نظر و مورد هدف‌گذاري قرار داده تا در همه بخش‌ها به ويژه توليد و اشتغال رونق مضاعف اتفاق بيفتد.

وي ضرورت تسريع و شتاب‌بخشي را در اين زمينه يادآور شد و تصريح کرد: براساس تفاهمنامه‌اي که بين سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنين برنامه و بودجه به امضا رسيده، از محل بند «الف» تبصره 18 قانون بودجه با هدف رونق توليد و اشتغال مقرر شده در سه حوزه ايجادي، سرمايه در گردش و طرح‌هاي توسعه‌اي تسهيلات مناسب به کارآفرينان و سرمايه‌گذاران پرداخت شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبيل گفت: ابتدا قرار بود 232 ميليارد تومان به عنوان سهم استان براي بخش صنعت و واحدهاي توليدي در نظر گرفته شود که با تاکيد استاندار اردبيل بر سه دستگاه صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزي و حوزه گردشگري در جهت معرفي طرح‌هاي اشتغالزا قرار شد براي بخش صنعت منابع بيشتري در نظر گرفته شود. 

صادقي افزود: با توجه به معرفي طرح‌هاي متعدد، قرار شد در مجموع 700 ميليارد تومان به بخش صنعت تزريق شود تا واحدهاي توليدي به رونق و توسعه همه‌جانبه دست پيدا کنند.

وي به ثبت‌نام 151 واحد در جهت بهره‌مندي از اين تسهيلات اشاره کرد و ادامه داد: قرار شد در سال‌جاري براي 100 واحد توليدي که توان بهره‌برداري در سال‌جاري را دارند، با اشتغالزايي پنج هزار نفر تسهيلات پرداخت شود که از اين بين 32 واحد به عنوان واحدهاي مهم و پيشران در جهت رونق توليد و اشتغال معرفي شدند که اميدواريم پرداخت تسهيلات به اين واحدها به انجام برسد.

صادقي در بخش ديگري از سخنان خود بيان کرد: پرداخت تسهيلات به اين واحدها بعد از انجام مراحل ثبت‌نام و تسهيلي که در حوزه بروکراسي ايجاد کرديم، به سرعت اتفاق مي‌افتد که اميدواريم با پرداخت اين تسهيلات زمينه اشتغال و رونق اقتصادي را شاهد باشيم.

وي به سه پهنه معدني فعال استان اشاره کرد و گفت: با پشت سر گذاشتن مراحل مطالعات نيمه تفصيلي، پهنه‌هاي معدني استان به مراحل اميدبخش با معرفي عناصر و مواد معدني نظير طلا، مس و... رسيده‌اند که اميدواريم در اين زمينه نيز شاهد سرمايه‌گذاري براي صنايع تبديلي در بخش معدن باشيم.

صادقي يادآور شد: در مشگين‌شهر و خلخال پهنه‌هاي معدني با ذخاير اميدبخش معرفي شدند که ما سعي مي‌کنيم با کم کردن روند بروکراسي اداري نسبت به صدور مجوزها اقدامات قانوني را انجام دهيم.

وي اضافه کرد: اخيراً يک سرمايه‌گذار که در حوزه توليد نخ پنبه متقاضي اشتغال و فعاليت اقتصادي بود، ما در کمتر از دو ساعت جواز تأسيس آن را صادر کرديم و اميدواريم در کمتر از 1.5 سال فاز اول اين کارخانه که زمينه اشتغال 400 نفر را فراهم مي‌آورد، فعاليت خود را آغاز کند.

صادقي در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما قطعاً از سرمايه‌گذاران و کارآفرينان با تمام توان و کم کردن موانع و مشکلات حمايت مي‌کنيم و اميدواريم هم در بخش صنعت و هم صنايع معدني زمينه‌هاي خوب سرمايه‌گذاري با شرايط مطلوب‌تر و در نظر گرفتن امکانات و وضعيت موجود اتفاق بيفتد.

وي تصريح کرد: ‌در سال رونق توليد در بخش فرش با پرداخت تسهيلات کم بهره و پوشش بيمه‌اي بافندگان فرش سعي داريم تا اشتغال خانگي و توليد فرش دستباف در اين استان رونق گرفته و ضرورت يک حرکت منسجمي را شاهد باشيم. 
  
طرح نظارتي ماه رمضان عملياتي مي‌شود 
 
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبيل در ادامه به وضعيت تنظيم بازار اشاره کرد و گفت: ما در ايام پاياني سال در دو حوزه به ويژه تأمين گوشت قرمز و سفيد با برخي نارسايي‌ها روبه‌رو بوديم که با همکاري جهاد کشاورزي و تأمين نهاده‌هاي دامي براي توليدکنندگان و صاحبان واحدهاي طيور و دام موفق به کنترل و کاهش قيمت‌ها در ايام پاياني سال شديم.

صادقي به کاهش قيمت توزيع مرغ در استان اشاره کرد و افزود: با توزيع نهاده‌هاي دامي با ارز دولتي در بين توليدکنندگان، قطعاً در روزهاي آينده قيمت گوشت مرغ کاهش خواهد يافت و اميدواريم با توزيع گوشت منجمد در ايام پيش رو برخي مشکلات و نارسايي‌ها نيز برطرف شود.

وي از تقويت اکيپ‌هاي نظارتي و بازرسي به صورت شبانه‌روزي و در بازديد از واحدهاي صنفي اشاره کرد و ادامه داد: با کنترلي که روي فاکتورهاي فروش، خريد و همچنين درج قيمت انجام مي‌دهيم، زمينه تعادل‌بخشي به بازار با همراهي مردم فراهم آمده است.
 
صادقي به ايام ماه رمضان و اجراي طرح نظارتي در اين ايام پرتقاضا اشاره کرد و يادآور شد: ‌براي ايام ماه رمضان نيز به اندازه کافي مايحتاج مردم تأمين خواهد شد و هيچ نگراني و دغدغه‌اي از اين بابت وجود ندارد.

وي به برخي حراجي‌ها و فروش‌هاي فوق‌العاده واحدهاي صنفي اشاره کرد و ادامه داد: بايد اين حراجي‌ها و فروش فوق‌العاده با همکاري اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام شود تا اجناس بي‌کيفيت تحويل مردم داده نشود.

سرپرست سازمان صنعت اردبيل خاطر نشان کرد:‌ در روزهاي گذشته در اين زمينه چند مورد تخلف به ثبت رسيده و پرونده آنها به صورت ويژه تشکيل و تحويل مراجع قضايي شده است.

منبع : ایسنا

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

اختصاص 700 میلیارد تومان برای رونق تولید در اردبیل/قیمت مرغ در روزهای اخیر با کاهش روبرو بوده است

خروج

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در سال رونق تولید بیش از 700 میلیارد تومان تسهیلات در حمایت از واحدهای تولیدی پیش‌بینی شده تا با پرداخت آن رونق تولید و اشتغال را در سطح استان شاهد باشیم.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها