عصر آذربایجان

گزارش خبر

ضرورت الگوگيري از سيره امام حسين(ع)

امام جمعه اروميه تأکيد کرد

1395/07/25

امام جمعه اروميه بر ضرورت الگوگيري از سيره امام حسين(ع) تأکيد کرد و گفت: بايد در زندگي خود امام حسين(ع) و بزرگان ديني را سرمشق و الگو قرار دهيم تا به رستگاري برسيم.

گروه خبر: امام جمعه اروميه بر ضرورت الگوگيري از سيره امام حسين(ع) تأکيد کرد و گفت: بايد در زندگي خود امام حسين(ع) و بزرگان ديني را سرمشق و الگو قرار دهيم تا به رستگاري برسيم.
به گزارش عصر آذربايجان، حجت‌الاسلام سيدمهدي قريشي در خطبه‌هاي نماز جمعه هفته گذشته، اظهار داشت: بايد محلي براي تجمع هيأت‌هاي عزاداري در اروميه در نظر گرفته شود و در اين خصوص بايد مسؤولان نسبت به تعيين محل مورد در کوتاه‌ترين زمان ممکن اقدام کنند.  نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي با اشاره به برگزاري مراسم تجليل از پيرغلامان، تصريح کرد: لازم است مراسمي نيز برگزار و از مداحان اروميه تجليل شود و بتوانيم اين مراسم را در سطح بين‌المللي نيز برگزار کنيم.
 امام جمعه اروميه با بيان اينکه مداحان و روضه‌خوان‌ها نسبت به بيان معارف الهي اقدام مي‌کنند، اضافه کرد: در آيات و احاديث نيز بر مداحي تأکيد شده و روايتي آمده است که اگر فردي مؤمن از طريق مداحي خودش و ديگران را تحت تأثير قرار دهد بهشت بر او واجب مي‌شود. اين مسؤول به حضور مردم و رسمي متداول در شهر اروميه در عصر روز عاشورا اشاره کرد و گفت: مردم شهر اروميه براساس سنتهاي قديمي در روز عصر عاشورا به مزار و آرامگاه‌هاي شهر مي‌روند که اين رويه بايد تغيير يابد.
قريشي يادآور شد: اين رويه در رژيم شاه رواج داشت، چراکه مي‌خواستند مردم از خطبه‌‌ها و سخنراني‌هايي که در اين روز در مساجد برگزار مي‌شد باخبر نشده و با حضور در آرامگاه‌ها در اين مراسم حضور نيابند. وي در ادامه به برخي رفتارهاي نادرست و بدعت‌هاي غلط در مراسم عزاداري آقا اباعبدالله‌الحسين(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: قمه‌زني يکي از بدترين اقداماتي است که توسط برخي عزاداران انجام مي‌شود.
 اين مسؤول به يکي از روزنامه‌هاي آمريکايي اشاره کرد و توضيح داد: در يکي از روزنامه‌هاي آمريکايي در خصوص قمه‌زني مطالبي عنوان شده بود؛ اين روزنامه در مطلبي از دشمني مسلمانان با خودشان سخن به ميان آورده و قمه‌زني را دشمني با خود عنوان کرده بودند. قريشي در ادامه به فرمايشات امام حسين(ع) خطاب به فرزندش اشاره کرد و افزود: امام حسين(ع) فرزند خود را به ترس از خداوند دعوت کرده است و اين نشان از فاني بودن دنيا است و بايد اعمال خود را براساس قوانين الهي تنظيم کنيم. وي بر ضرورت الگوگيري از سيره امام حسين(ع) تأکيد کرد و گفت: بايد در زندگي خود امام حسين(ع) و بزرگان ديني را سرمشق و الگو قرار دهيم تا به رستگاري برسيم.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

ضرورت الگوگيري از سيره امام حسين(ع)

امام جمعه اروميه تأکيد کرد
خروج

امام جمعه اروميه بر ضرورت الگوگيري از سيره امام حسين(ع) تأکيد کرد و گفت: بايد در زندگي خود امام حسين(ع) و بزرگان ديني را سرمشق و الگو قرار دهيم تا به رستگاري برسيم.

لزوم واكنش کشورهاي اسلامي در مقابل جنايات آمريکا و متحدانش

لزوم واكنش کشورهاي اسلامي در مقابل جنايات آمريکا و متحدانش
خروج

گروه خبر: نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان_غربي گفت: وظيفه مسلمانان و کشورهاي اسلامي اين است که در مقابل اسرائيل و اقدامات اسلام ستيزانه آن بايستند و اين عيب بزرگي براي جامعه اسلامي محسوب مي شود که در مقابل جنايات آمريکا و متحدانش سکوت کنند و بايد سازمان همکاري کشورهاي اسلامي و سران منطقه به اين مساله واکنش نشان دهند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها