عصر آذربایجان

گزارش خبر

تفکر کرسنتي به توانمندي داخلي کشور بي‌توجه است

نماينده مردم تهران در مجلس نهم در اروميه//

1395/10/12

نماينده مردم تهران در مجلس نهم گفت: کرسنت،آي‌پي‌سي و امثال آنها از يک تفکر بلند مي‌شود، يک تفکر که به توانمندي داخلي کشور بي‌توجه است و چشم اميد به ديگران مي‌دوزد بنابراين بر روي حق‌ دلالي و رانت تمرکز مي‌کند.

سرويس سياسي: نماينده مردم تهران در مجلس نهم گفت: کرسنت،آي‌پي‌سي و امثال آنها از يک تفکر بلند مي‌شود، يک تفکر که به توانمندي داخلي کشور بي‌توجه است و چشم اميد به ديگران مي‌دوزد بنابراين بر روي حق‌ دلالي و رانت تمرکز مي‌کند.
به گزارش عصرآذربايجان، عليرضا زاکاني در اروميه اظهار داشت: شاهد هستيم که يک عده نورچشمي نفت و منافع ملي را به يغما مي‌برند که بايد جلوي آنها را گرفت. وي با بيان اينکه منشور حقوق شهروندي رنگ و بوي تبليغاتي دارد  افزود: دولت به کارنامه و عملکرد نياز دارد پس سه سال و اندي نشستند فکر کردند و بخش‌هايي از قانون اساسي را برداشته و نکاتي به آن اضافه کردند.
زاکاني ادامه داد: قانون اساسي يک قانون پيشرو و جامع است که در صورت عمل به آن فقر، تبعيض و ناکارآمدي در جامعه ريشه‌کن مي‌شود ولي دولت‌ها علاقه‌اي به اجراي آن ندارند بنابراين منشور حقوق شهروندي را تدوين کردند در حالي که الزامي براي اجرا ندارد و کسي بر آن پايبند نمي‌شود. اين تحليلگر مسائل سياسي در ارتباط با شکايت وزارت نفت از شخص خودش که به تبرئه نيز انجاميد، گفت: اين موضوع اعتراضي بود که من داشتم و مي‌گفتم شما نفت را طوري مي‌فروشيد که ماحصل آن منافع ملي به يغما مي‌رود.
*دانه‌درشت‌ها را در مافياي نفت بشناسيد
زاکاني با اظهار اينکه براي همه ادعاهايم سند دارم و به دادگاه رفته آن را ارائه داده‌ام، بيان داشت: شکايتي که از من شده بود به يک مصوبه محرمانه در سال 92 ارتباط دارد؛ اشکالي که من به اين مصوبه دارم منطقي بوده و همان جرمي که بابک زنجاني مستحق اعدام شده است، به طريق چندين برابر يک عده و نورچشمي‌هاي‌شان مرتکب مي‌شوند.
وي ادامه داد: دانشجويان درباره نفت و مافيا سوال کردند چند نفر در اين زمينه از ابتدا بودند، الان هم هستند و قرار است تا آخر هم باشند به طوري که اين دولت يا آن دولت هم فرقي ندارد، اين‌ها بايد باشند!
اين کارشناس مسائل سياسي اضافه کرد: کرسنت،آي‌پي‌سي و امثال آنها از يک تفکر بلند مي‌شود، يک تفکر که به توانمندي داخلي کشور بي‌توجه است و چشم اميد به ديگران مي‌دوزد بنابراين به حق‌ دلالي و رانت تمرکز مي‌کند.
*راي مردم زماني قابل احترام است که به يک طيف خاص راي دهند
وي با اشاره به فتنه 88 گفت: راي مردم زماني ارزشمند قلمداد مي‌شود که به يک طيف خاص راي دهند، چون آنها خود را طبقه ممتاز در جامعه قلمداد مي‌دانند، که اين منش و روش به معناي واقعي تاسف‌آور است. نماينده مردم تهران در مجلس نهم يادآوري کرد: حتي در انتخابات سال 1384 ادعاي تقلب را مطرح کردند زماني که برگزارکننده انتخابات دوم خردادي‌ها بودند که وزير کشور و اطلاعات وقت به خاطر سبک بودن ادعا، آمدند و گفتند چرا دروغ مي‌گوييد؟! انتخابات سالم برگزار شده است.
وي با بيان اينکه مدعيان زير‌بار نرفتند چون قرار نيست زير بار قانون بروند، بيان داشت: اين سري ادعاها در سال 88 مجدد مطرح شد و ادامه پيدا کرد تا اينکه کودتا عليه مردم شکل گرفت ماحصل آن معلوم شدن باطل بودن ادعاي‌شان بود.
اين تحليل‌گر مسائل سياسي اظهار داشت: در مردم‌سالاري ديني يکي از وجوه جدي و اساسي حاکميت قانون است به طوري که براي حفظ حقوق مردم بالاترين ابزاري که در اختيار داريم قانون است.
*قانون مهم‌ترين ابزار در مردم‌سالاري ديني است/ موسوي اعلام کرد قانون را قبول ندارد
وي بيان داشت: در جريانات سال 88  با آقاي هاشمي جلسه‌اي داشتيم که ايشان گفتند آقاي موسوي مطالبه ابطال انتخابات را مي‌کند و اين کف خواسته‌اش است و خواسته‌هاي ديگري هم دارد همچنين قانون را هم قبول ندارد. نماينده مردم تهران در مجلس نهم به گوشه‌اي از بيانات رهبري در اين زمينه مبني بر »هر آنچه مي‌خواهيد در چارچوب قانون در حد اعلي دنبال کنيد، من هم به‌عنوان رهبر انقلاب کمک‌تان مي‌کنم«، اظهار داشت: به نظر مي‌رسد ما بايد براي احياي حقوق ملت از طريق احياي قانون اساسي قدم برداريم.
زاکاني علت مشکلات مختلف در جامعه را غفلت از بندهاي مهم قانون اساسي دانست و يادآوري کرد: 38 سال از پيروزي رسيدن انقلاب مي‌گذرد زحمات زيادي هم کشيده شده است افتخارات زيادي هم براي کشور خلق شده است ولي مقامات چرا در برخي زمينه‌ها پاسخگو نيستند؟! وي ادامه داد: مديران چرا فکر مي‌کنند بايد سند حقوق شهروندي را به جامعه منعکس کرده و يک کار تبليغاتي را دنبال کنند ولي از طرف ديگر همه امور را به صورت محرمانه پي بگيرند.
*فيش‌هاي حقوقي از نظر من و شما نجومي است نه آقايان
نماينده مردم تهران در مجلس نهم در پاسخ به سوال يکي از دانشجويان مبني بر چرايي عدم پيگيري موضوع فيش‌هاي نجومي، گفت: اين فيش‌ها از نظر من و شما نجومي است، چون مي‌بينيم يکي از وزيران عنوان کردند اصلا 2 ميليارد چقدر است که مملکت را معطل آن کرده‌ايد.
وي ادامه داد: اين حرف درست است، 2 ميليارد براي کساني که ثروت هزار ميلياردي دارند اصلا مبلغي نيست، که درباره آن چانه زده شود؛ بنابراين در دولت اعتقادي براي برخورد با اين موضوع وجود ندارد پس از دستگاه قضايي درخواست داريم که به صورت مستقيم به اين موضوع وارد شود چون معلوم است چه کساني خاطي هستند.
*اگر انقلابي‌ها بگذارند اين دولت چهار ساله است
زاکاني در پاسخ به يکي از سوالات دانشجويان مبني بر اينکه نتيجه انتخابات سال آينده را چگونه ارزيابي مي‌کنيد، اظهار داشت: در جايي به مزاح گفتم اگر انقلابي‌ها بگذارند اين دولت چهار ساله است. وي ادامه داد: ملت ما در اين سه سال و اندي به وضوح ديده‌اند که دولت به آنچه وعده مي‌دهد پايبند نيست و اينکه نخواستند يا نتوانستند خودشان با خدايشان مي‌دانند اما خروجي آن چيزي بود که معلوم شد وعده‌هاي‌شان توخالي بود.
نماينده مردم تهران در مجلس نهم ادامه داد: اگر مدبرانه و دقيق به صحنه رقابت وارد شويم اين شرايط با انتخاب مردم تغيير مي‌کند. وي ادامه داد: در شرايط فعلي هر کس تعريف و تمجيد کند حق حرف زدن مي‌دهند همچنين براي آنهايي که بدون سند و مدرک مسائل را مطرح مي‌کنند حق صحبت کردن مي‌دهند چرا که مي‌خواهند محملي براي حمله ايجاد کنند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

تفکر کرسنتي به توانمندي داخلي کشور بي‌توجه است

نماينده مردم تهران در مجلس نهم در اروميه//
خروج

نماينده مردم تهران در مجلس نهم گفت: کرسنت،آي‌پي‌سي و امثال آنها از يک تفکر بلند مي‌شود، يک تفکر که به توانمندي داخلي کشور بي‌توجه است و چشم اميد به ديگران مي‌دوزد بنابراين بر روي حق‌ دلالي و رانت تمرکز مي‌کند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها