عصر آذربایجان

گزارش خبر

رکود اقتصادي و معضل بيکاري در کشور غوغا مي کند

امام جمعه تبريز:

1396/01/20

امام جمعه تبريز با بيان اينکه رکود اقتصادي و معضل بيکاري در کشور غوغا مي‌کند، گفت: اگر مديريت انقلابي و کارآمد باشد بن‌بست اقتصادي هرگز نخواهيم داشت.

گروه خبر: امام جمعه تبريز با بيان اينکه رکود اقتصادي و معضل بيکاري در کشور غوغا مي‌کند، گفت: اگر مديريت انقلابي و کارآمد باشد بن‌بست اقتصادي هرگز نخواهيم داشت.
آيت‌الله محسن مجتهد شبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه هفته گذشته تبريز در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر با بيان اينکه مردم از بيکاري، رکود بي‌سابقه و تورم و مشکلات اقتصادي رنج مي‌برند، اظهار داشت: اميدواريم مسوولان نامگذاري‌ها سال از سوي مقام معظم رهبري را جدي بگيرند و به شعار اکتفا نکنند. وي با بيان اين‌که دغدغه رهبر معظم انقلاب پيشرفت کشور است، گفت: با توجه به نام‌گذاري سال‌هاي اخير از سوي رهبر معظم انقلاب به اين مهم مي‌توان آگاه شد و توجه و تأکيد ايشان بر رونق توليد داخلي نشان از آينده نگري، دور انديشي مقام معظم رهبري است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي کليدي‌ترين موضع پياده‌سازي اقتصاد مقاومتي در بيانات رهبري معظم انقلاب را رونق توليد داخلي عنوان و تصريح کرد: در شرايطي که رکود اقتصادي و معضل بيکاري در کشور غوغا مي‌کند قطعا تنها راه‌حل خروج از اين وضعيت توجه به توليد ملي است که با تحقق آن زمينه اشتغال نيزدر کشور فراهم مي‌شود. وي يادآور شد: اقتصاد مقاومتي که مقام معظم رهبري مکرراً به آن تاکيد مي‌کنند، بايد مورد توجه جدي قرار بگيرد و با صرف حرف زدن اين مهم عملي نمي‌شود. آيت الله شبستري توجه به درون و اتکاء به نيروهاي دروني کشور را تنها را برون رفت از مشکلات اقتصادي کشور دانست و اذعان داشت: از مهم‌ترين ملزومات اقتصاد مقاومتي تقويت توليد داخلي است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي با تأکيد بر اينکه هدف دشمن از فشار اقتصادي بر مردم ايران با هدف دلسرد و دل‌زده کردن آنان از نظام اسلامي است، اظهار داشت: اگر مديريت انقلابي و کارآمد داشته باشد بن بست اقتصادي هرگز نخواهيم داشت. عضو خبرگان رهبري در بخش ديگري از سخنان خود انتخابات رياست جمهوري و شوراها را بسيار مهم خواند و تأکيد کرد: در نظام اسلامي انتخابات يکي از دو رکن مردم سالاري ديني و باعث فخر ملت ايران در جهان است. وي گفت: مردم ايران به ويژه آذربايجان بايد سعي کنند در 29 ارديبهشت که يکي از آزمون‌هاي سياسي انقلاب بوده حضور گسترده و با شکوه و آگاهانه داشته باشند چون حضور گسترده و با نظر در انتخابات  نمايش قدرت در برابر دشمنان است. آيت الله شبستري خاطرنشان کرد: در تبليغات انتخاباتي بايد کانديداها و هواداران آنها بايد شان و موقعيت جمهوري اسلامي را حفظ کنند و بايد صداقت  اخلاق مداري و قانون‌مداري بايد حرف اول را در جامعه اسلامي بزند.
خطيب جمعه تبريز از کانديداها خواست از تخريب زدن و تهمت پرهيز کنند و انصاف را در انتخابات کاملا رعايت کنند. آيت الله شبستري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به 20 فروردين سالروز قطع رابطه سياسي ايران و آمريکا گفت: بزرگ‌ترين خدمت آمريکا به کشور ما، قطع رابطه سياسي اين دولت ظالم با ما بوده است. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از فارس  وي با اشاره به تحريم هاي جديد آمريکا عليه ايران گفت: مردم شريف ايران از مسوولان دولتي و نمايندگان مجلس انتظار دارند از کنار اين گونه مسايل به سادگي عبور نکنند. امام جمعه تبريز تصريح کرد: ملت ايران خيانت و جنايت هاي آشکار و پنهان آمريکا عليه ايران قبل و بعد از انقلاب، بلوکه کردن پول هاي ايران، عهد شکني آمريکا را هرگز فراموش نمي کنند و قطع رابطه با آمريکا را مطلوب مي دانند. خطيب جمعه تبريز در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به قرار گرفتن در ماه رجب اظهار داشت: در اين ماه فرصت عبادت و خودسازي بيشتري فراهم است و مناسبت‌هاي خاصي در آن وجود دارد و مقدمه‌اي براي ورود به ماه شعبان و رمضان است. وي در ادامه سخنان خود با بيان اينکه ماه رجب  ماه عبادت، تزکيه نفس و خودسازي است اظهار داشت: شايسته است که نسبت به دعاهاي وارده در خصوص ماه رجب، توجه خاصي داشته باشيم.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

تعيين تکليف عناصر دو تابعيتي

امام جمعه تبريز خواستار شد
خروج

امام جمعه تبريز مشکلات کنوني جامعه را وجود دو تابعيتي‌ها دانست و گفت: عناصر دو تابعيتي از مسائل روز بوده و افرادي که بيشتر عمر خود را در غرب سپري کرده و يا تفکر غربي دارند و قلب و نبضشان به آن سمت است بايد تعيين تکليف شوند.

دشمني آمريکا ملموس‌تر شده است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با بيان اينکه 13 آبان روز نمايش قدرتمندي ملت ايران در برابر استکبار جهاني است، گفت: با توجه به اينکه امسال خصومت آمريکايي‌ها بيشتر ملموس و مشاهده شده، 13 آبان بهترين فرصت براي پاسخ به گستاخي‌هاي آمريکاست.

سازش با آمريکا نسخه وابسته‌ها و دنيا طلب‌ها است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز سازش با آمريکا را نسخه وابسته‌ها، از نفس افتاده‌ها و دنيا طلب‌ها دانست و گفت: اگر آمريکا به طور کامل به تعهدات خود عمل نکند بداند که سانتريفيوژهاي غيرفعال دوباره و حتي بيشتر از گذشته فعال شده و به راه خواهند افتاد.

تاسيس دفتر اتحاديه اروپا در تهران تاسيس لانه فساد و باجگيري است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با انتقاد شديد از زمزمه‌هاي تاسيس دفتر اتحاديه اروپا در تهران گفت: تاسيس اين دفتر در تهران تاسيس لانه فساد و باجگيري است.

مردم منتظر برخورد با مسببان حادثه قطار تبريز - مشهد هستند

امام جمعه تبريز:
خروج

گروه خبر: امام جمعه تبريز با بيان اينکه مردم منتظر برخورد با مسببان حادثه قطار تبريز - مشهد هستند، گفت: مسأله رسيدگي به حقو‌ق‌هاي نجومي براي مردم روشن شود.

دولت در مقابل نقض برجام تنها به نامه اکتفا نکند

امام جمعه تبريز:
خروج

گروه خبر: امام جمعه تبريز، خواستار بسته شدن سفارت انگليس در ايران شد و گفت: دولت در مقابل نقض برجام تنها به نامه اکتفا نکند، بلکه پاسخ مقتدرانه بدهد.

يک روز هم از سر گرفتن فعاليت انرژي هسته‌اي به عقب نيفتد

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با اشاره به نقش برجام و تمديد تحريم‌هاي 10 ساله ايران گفت: دو دستوري که به ظريف و صالحي داده شده کافي نمي‌باشد و بايد از سر گرفتن فعاليت انرژي هسته‌اي يک روز هم به عقب نيفتد.

شکاف طبقاتي مخل وحدت است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز خواستار توجه جدي و عملي دولت براي از بين بردن رکود و بيکاري در جامعه شد و گفت: اينکه تمام ثروت‌هاي جهان در اختيار برخي افراد قرار گيرد و در مقابل آن افرادي به نان شب محتاج باشند مخل وحدت است.

رواج مرض خطرناک انداختن اشتباهات مسؤولان به گردن دولت قبلي

امام جمعه تبريز مطرح کرد
خروج

امام جمعه تبريز گفت: يک مرض خطرناک در جامعه رواج يافته که مسؤولان اشتباهات خود را به گردن دولت و مسؤولان قبلي مي‌اندازند که اين نشانه بزرگ جهالت است.

حقوق‌هاي نجومي نمونه بت‌پرستي زمان حال است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز از آلودگي هوا در اين شهر ابراز نگراني کرد و گفت: چنين آلودگي در تبريز که بيست و دومين روز خود را سپري کرده است نياز به تذکراتي براي آگاه‌سازي مردم دارد.

قصور دولت و خيانت در بيت‌المال مصداق حق‌الناس است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با بيان اينکه حقوق‌هاي نجومي نمونه بارز اجحاف در حقوق مردم است، گفت: قصور دولت و خيانت در بيت‌المال مصداق حق‌الناس است و بخشش آن دست خداوند نيست.

پاسخ دندان‌شکن مردم ايران به آمريکا با حضور در راهپيمايي 22 بهمن

امام جمعه تبريز تاکيد کرد
خروج

امام جمعه تبريز با بيان اينکه مردم ايران هفته آينده پاسخ دندان‌شکن خود را با حضور در راهپيمايي 22 بهمن خواهند داد گفت: بايد به آمريکايي‌ها بگوييم که نه تنها آزمايش‌هاي موشکي خود را تعطيل نخواهيم کرد، بلکه با شتاب بيشتر حرکت خواهيم کرد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها