عصر آذربایجان

گزارش خبر

دولت در مقابل نقض برجام تنها به نامه اکتفا نکند

امام جمعه تبريز:

1395/09/21

گروه خبر: امام جمعه تبريز، خواستار بسته شدن سفارت انگليس در ايران شد و گفت: دولت در مقابل نقض برجام تنها به نامه اکتفا نکند، بلکه پاسخ مقتدرانه بدهد.

گروه خبر: امام جمعه تبريز، خواستار بسته شدن سفارت انگليس در ايران شد و گفت: دولت در مقابل نقض برجام تنها به نامه اکتفا نکند، بلکه پاسخ مقتدرانه بدهد.
آيت‌الله محسن مجتهد شبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه هفته گذشته در مصلاي امام خميني(ره) اين شهر با تبريک فرارسيدن سالروز آغاز  امامت حضرت ولي عصر (عج) اظهار کرد: نهم ربيع همه ساله يادآور آغاز امامت حضرت مهدي هست که منتظر مشيت بالغه خداوند هستيم تا در زمان موعود دولت تقوا حاکم جامعه بشريت شود و اين بد عهدي‌ها و ظلم‌ها از بين رود که خداوند در قرآن کريم و ائمه اطهار(ع) به ظهور اين حضرت اشاره کرده‌اند. خطيب جمعه تبريز ادامه داد: ما منتظر ظهور ايشان هستيم و البته بايد بدانيم ايشان نيز منتظر ما هستند که ما چقدر آماده هستيم و بايد در جامعه آمادگي را ايجاد و صفا و صميميت و تقوا را حاکم کنيم. امام جمعه تبريز با بيان اينکه اگرچه نتوانيم کل جامعه را اصلاح کنيم و اين در حيطه وظايف حضرت مهدي(عج) خواهد بود، گفت: ما مي‌توانيم جامعه‌اي را که در آن زندگي مي‌کنيم  به گلستان تبديل کنيم و آماده ظهور ايشان باشيم. وي با بيان اينکه در آستانه هفته وحدت قرار داريم، افزود: اميد است شاهد وحدت مسلمانان در مقابل کفار باشيم.
امام جمعه تبريز همچنين به ارائه لايحه بودجه کشور از طرف دولت به مجلس را اشاره کرد و گفت: مجموع اين بودجه 320 هزار ميليارد تومان است که 60 هزار ميليارد تومان به بخش عمراني اختصاص يافته است. خطيب جمعه تبريز ادامه داد: اين طرح نقاط قوت و ضعفي دارد که مي‌توان نقاط قوت آن را در ارائه به موقع بودجه، واگذاري طرح‌هاي عمراني نيمه تمام به بخش خصوصي و افزايش مصارف مربوط به آموزش و پرورش عنوان کرد. وي، نقاط ضعف را اين چنين بيان کرد: در اين طرح ميزان نقش نفت بيش از 25 درصد در نظر گرفته شده است که ممکن نخواهد بود؛ چراکه وقتي درآمد 110 هزار ميليارد تومان باشد و ميزان ماليات 112 ميليارد تومان است، اما مجموع بودجه 320 هزار ميليارد تومان است.
عضو مجلس خبرگان رهبري با تأکيد بر اينکه کشور نياز شديد به بودجه فرهنگي دارد، افزود: کشور دچار ولنگاري فرهنگي است، از اين رو بايد به فکر رفع آن شود و به مسائل فرهنگي اهتمام ويژه‌اي داده شود. وي تبيين کرد: بايد منافع ملي را به مباحث گروهي، فرقي، سياسي و ... ترجيح دهيم و بدانيم خداوند و صاحب اصلي نظام حضرت ولي عصر شاهد و ناظر کارهاي ما هستند. خطيب جمعه تبريز به موضوع اخير تمديد 10 ساله تحريم‌ها عليه ايران از سوي مجلس سنا اشاره کرد و متذکر شد: بعد از طي کردن فرآيند پر فراز و نشيب برجام الان در ايستگاه تمديد 10 ساله تحريم قرار داريم که با تصويب قانون داماتو و ايسا در آمريکا چهره زشت دولت آمريکا براي همگان مخصوصاً براي برخي از خوش‌خيالان مشخص شد.
امام جمعه تبريز با اشاره به اينکه الان تمام هشدارها و پيش‌بيني‌هاي مقام معظم رهبري در زمينه عدم اطمينان به شيطان بزرگ براي مردم آشکار شده است، تصريح کرد: الان مسؤولان رده بالاي مملکت نيز و مردم پي به اين موضوع برده‌اند که چطور آمريکا با تصويب قانون داماتو و ايسا نقض برجام آشکار انجام دادند. وي توضيح داد: تمام خواسته مردم ايران در ماجراي نقض برجام از طرف آمريکا از دولت اين است که تنها به نامه ارسالي به سازمان ملل اکتفا نشود و پاسخ مقتدرانه و هوشمندانه به طرف مقابل دهند. آيت‌الله مجتهد شبستري همچنين به سخنراني گستاخانه اخير نخست وزير انگليس در رابطه با ايران در نشست شوراي هماهنگي خليج فارس با کشورهاي عربي اشاره کرد و گفت: نخست وزير انگليس در اين سخنراني آمادگي انگليس را براي همکاري براي عقب راندن ايران از منطقه را اعلام داشته و اين اعلام آمادگي ناشي از دوشيدن هر چه بيشتر کشورهاي عربي توسط انگليس است، چراکه بيشتر سلاح‌هاي فروخته شده به کشورهاي عربي توسط کشور انگليس فروخته مي‌شود.
وي از عقد قرارداد وزارت نفت با شرکت انگليسي شل ابراز تأسف کرد. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از فارس، خطيب نماز جمعه تبريز ادامه داد: برخي از خوش‌خيالان اميدوار حل مسأله نقض برجام توسط لندن هستند که جاي تأسف دارد.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

تعيين تکليف عناصر دو تابعيتي

امام جمعه تبريز خواستار شد
خروج

امام جمعه تبريز مشکلات کنوني جامعه را وجود دو تابعيتي‌ها دانست و گفت: عناصر دو تابعيتي از مسائل روز بوده و افرادي که بيشتر عمر خود را در غرب سپري کرده و يا تفکر غربي دارند و قلب و نبضشان به آن سمت است بايد تعيين تکليف شوند.

دشمني آمريکا ملموس‌تر شده است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با بيان اينکه 13 آبان روز نمايش قدرتمندي ملت ايران در برابر استکبار جهاني است، گفت: با توجه به اينکه امسال خصومت آمريکايي‌ها بيشتر ملموس و مشاهده شده، 13 آبان بهترين فرصت براي پاسخ به گستاخي‌هاي آمريکاست.

سازش با آمريکا نسخه وابسته‌ها و دنيا طلب‌ها است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز سازش با آمريکا را نسخه وابسته‌ها، از نفس افتاده‌ها و دنيا طلب‌ها دانست و گفت: اگر آمريکا به طور کامل به تعهدات خود عمل نکند بداند که سانتريفيوژهاي غيرفعال دوباره و حتي بيشتر از گذشته فعال شده و به راه خواهند افتاد.

تاسيس دفتر اتحاديه اروپا در تهران تاسيس لانه فساد و باجگيري است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با انتقاد شديد از زمزمه‌هاي تاسيس دفتر اتحاديه اروپا در تهران گفت: تاسيس اين دفتر در تهران تاسيس لانه فساد و باجگيري است.

مردم منتظر برخورد با مسببان حادثه قطار تبريز - مشهد هستند

امام جمعه تبريز:
خروج

گروه خبر: امام جمعه تبريز با بيان اينکه مردم منتظر برخورد با مسببان حادثه قطار تبريز - مشهد هستند، گفت: مسأله رسيدگي به حقو‌ق‌هاي نجومي براي مردم روشن شود.

دولت در مقابل نقض برجام تنها به نامه اکتفا نکند

امام جمعه تبريز:
خروج

گروه خبر: امام جمعه تبريز، خواستار بسته شدن سفارت انگليس در ايران شد و گفت: دولت در مقابل نقض برجام تنها به نامه اکتفا نکند، بلکه پاسخ مقتدرانه بدهد.

يک روز هم از سر گرفتن فعاليت انرژي هسته‌اي به عقب نيفتد

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با اشاره به نقش برجام و تمديد تحريم‌هاي 10 ساله ايران گفت: دو دستوري که به ظريف و صالحي داده شده کافي نمي‌باشد و بايد از سر گرفتن فعاليت انرژي هسته‌اي يک روز هم به عقب نيفتد.

شکاف طبقاتي مخل وحدت است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز خواستار توجه جدي و عملي دولت براي از بين بردن رکود و بيکاري در جامعه شد و گفت: اينکه تمام ثروت‌هاي جهان در اختيار برخي افراد قرار گيرد و در مقابل آن افرادي به نان شب محتاج باشند مخل وحدت است.

رواج مرض خطرناک انداختن اشتباهات مسؤولان به گردن دولت قبلي

امام جمعه تبريز مطرح کرد
خروج

امام جمعه تبريز گفت: يک مرض خطرناک در جامعه رواج يافته که مسؤولان اشتباهات خود را به گردن دولت و مسؤولان قبلي مي‌اندازند که اين نشانه بزرگ جهالت است.

حقوق‌هاي نجومي نمونه بت‌پرستي زمان حال است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز از آلودگي هوا در اين شهر ابراز نگراني کرد و گفت: چنين آلودگي در تبريز که بيست و دومين روز خود را سپري کرده است نياز به تذکراتي براي آگاه‌سازي مردم دارد.

قصور دولت و خيانت در بيت‌المال مصداق حق‌الناس است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با بيان اينکه حقوق‌هاي نجومي نمونه بارز اجحاف در حقوق مردم است، گفت: قصور دولت و خيانت در بيت‌المال مصداق حق‌الناس است و بخشش آن دست خداوند نيست.

پاسخ دندان‌شکن مردم ايران به آمريکا با حضور در راهپيمايي 22 بهمن

امام جمعه تبريز تاکيد کرد
خروج

امام جمعه تبريز با بيان اينکه مردم ايران هفته آينده پاسخ دندان‌شکن خود را با حضور در راهپيمايي 22 بهمن خواهند داد گفت: بايد به آمريکايي‌ها بگوييم که نه تنها آزمايش‌هاي موشکي خود را تعطيل نخواهيم کرد، بلکه با شتاب بيشتر حرکت خواهيم کرد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها