عصر آذربایجان

گزارش خبر

ثبت جهاني ژئوپارک ارس گردشگري منطقه را متحول مي‌کند

ثبت جهاني ژئوپارک ارس گردشگري منطقه را متحول مي‌کند

1402/04/04

گروه سيري در استان ها: معاون گردشگري وزير ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي گفت: پيوستن ژئوپارک ارس به شبکه جهاني اتفاق مهمي بود که گردشگري منطقه را در جهت منافع مردم بومي محلي متحول مي‌کند. علي اصغر شالبافيان در جشن بين المللي ثبت جهاني ژئوپارک ارس افزود: مراحل ثبت اين ژئوپارک 10 سال طول کشيده که با ثبت آن کار تازه آغاز شده و فرايندي براي بهره مندي بهتر از ظرفيت‌هاي منطقه شروع شده است.

گروه سيري در استان ها: معاون گردشگري وزير ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي گفت: پيوستن ژئوپارک ارس به شبکه جهاني اتفاق مهمي بود که گردشگري منطقه را در جهت منافع مردم بومي محلي متحول مي‌کند. علي اصغر شالبافيان در جشن بين المللي ثبت جهاني ژئوپارک ارس افزود: مراحل ثبت اين ژئوپارک 10 سال طول کشيده که با ثبت آن کار تازه آغاز شده و فرايندي براي بهره مندي بهتر از ظرفيت‌هاي منطقه شروع شده است.
وي به مشکلات گردشگري داخلي نيز اشاره کرد و گفت: در اين حوزه 2 اشکال اساسي داريم يکي توزيع زماني سفرها و ديگري عدم شناخت گردشگران داخلي از مناطق گردشگري است.
شالبافيان افزود: براي رفع مشکل اول تعطيلي 2 روزه آخر هفته ها مطرح شده است که در بهبود سفرهاي کوتاه مدت موثر خواهد بود.
وي بيان کرد: معرفي ظرفيت ها و مناطق گردشگري نيز مي تواند به رفع مشکل دوم در اين زمينه کمک کند.
شالبافيان خاطرنشان کرد: در زمينه گردشگري خارجي نيز که در محورهاي زيارتي و مرکزي کشور محدود شده است بايد اقداماتي صورت گيرد تا ديگر نقاط کشور نيز براي اين قشر جذاب شود.وي بيان کرد : عدم معرفي ظرفيت هاي گردشگري آذربايجان شرقي سهم اين استان را در گردشگري خارجي محدود کرده است‌ .
معاون وزير گردشگري به مصوبه دولت در مورد هزينه هايي که فعالان اقتصادي براي معرفي ظرفيت‌هاي گردشگري و ديگر حوزه ها انجام مي دهند، اشاره کرد و گفت: اين هزينه ها ماليات محسوب خواهد شد.شالبافيان همچنين به رويکرد دولت در حوزه گردشگري اشاره کرد و گفت: دولت در برنامه هفتم توسعه نگاه ويژه‌اي به اين حوزه داشته است.عليرضا امري کاظمي، معاون شوراي عالي ژئوپارک‌هاي جهاني يونسکو اظهار کرد: ثبت ارس در کنار قشم و طبس به عنوان سومين ژئوپارک کشور افتخاري براي همه است.وي با بيان اينکه انتخاب ژئوپارک‌ها جديدترين برچسب براي ثبت‌هاي جهاني سايت‌هاي جهاني و سايت‌هاي ذخيره زيست کره است، گفت: البته هدف اصلي ژئوپارک‌ها تنها حفاظت از ميراث زمين‌شناسي نيست بلکه در کنار معرفي اين ميراث با مشارکت جامعه محلي در تلاش براي يک ثبت است.معاون شوراي عالي ژئوپارک‌هاي جهاني يونسکو با اشاره بر چهار بحث اساسي در ژئوپارک، متذکر شد: پديده زمين شناختي و مديريت جامعه پديده آشکارکننده از اهداف ژئوپارک است و اين در حالي است که ژئوپارک فقط براي گردشگري ايجاد نمي‌شود.وي ادامه داد: توجه به منابع طبيعي، آگاهي‌بخشي در خصوص پديده‌هاي خطرات مخاطرات محلي، آماده‌سازي جوامع مقابله با آثار تغييرات، توجه به بحث آموزش، توجه به تحقيق، توجه به فرهنگ جامعه محلي و معرفي آن و توجه به نقش زنان از جمله اهداف ژئوپارک در يونسکو است.کاظمي يادآور شد: قطعا به تبع ايجاد ژئوپارک، موضوع اشتغال و توسعه نيز مطرح خواهد شد.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از ايرنا،معاون شوراي عالي يونسکو با اشاره به تاريخ و ظرفيت منطقه آزاد ارس گفت: تاريخ گواه بر اين است که در اين منطقه 400 ميليون سال تاريخ تکاملي وجود دارد همچنين کليدي‌ترين سايت‌ها در اين منطقه وجود دارد.

منبع :  

برچسب ها:  

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

حضور موفقي در بازار روسيه نداريم

رئيس اتاق بازرگاني اردبيل:
خروج

رئيس اتاق بازرگاني استان اردبيل گفت: متأسفانه برخلاف برنامه‌ريزي‌ها حضور موفقي در بازار روسيه نداريم.

عدم هماهنگی مشکل متقاضیان مسکن زمین‌های توحید

عدم هماهنگی مشکل متقاضیان مسکن زمین‌های توحید
خروج

به گزارش عصرآذربایجان، طی روزهای گذشته شاهد تجمع اعتراضی اعضای تعاونی‌ زمین‌های ارتش و توحید واقع در خیابان میرداماد ارومیه مقابل استانداری آذربایجان غربی بودیم.

کوه چهل مر شهيدان اروميه

 
خروج

گروه سيري در استان ها: تک قله مرتفع چهل مرد شهيدان بر روي يک خط الرأس شمالي – جنوبي قرار گرفته که از سمت شمال پس از يک قله 3024 متري بدون نام به قله 3400 متري مرتفع بره عزد و سپس ساير ارتفاعات منطقه متصل مي شود.قله زيباي كوه شهيدان، با نام چهل مر شهيدان كه از قرار معلوم تعدادي از شهيدان 14 قرن پيش در اينجا مدفون هستند و قله آن زيارتگاه و مكان مقدس محسوب مي شود.

بخاری‌های نفتی مدارس آذربایجان شرقی تا مهر ماه جمع‌آوری می‌شود‌

 
خروج

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: اولویت اول آموزش و پرورش جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از مدارس استان تا اول مهر ۹۸ است.

ارسباران، قربانی بی‌تدبیری‌ها

 
خروج

دوشنبه‌ي سياه 28 مردادماه بود که شعله‌‌هاي خشمناک و سوزان آتش، امان جنگل‌هاي ارسباران را بريد و تن سرسبز آن را سياه پوش کرد، سه روز متوالي ارسباران همچنان در آتش مي سوخت ولي هنوز خبر اين حادثه براي اذهان عموم منتشر نشده بود تا اين‌که ماجراي اين حادثه‌ي تلخ در عصر روز چهارشنبه، سي‌ام مردادماه، به‌صورت گسترده رسانه‌اي و عمق فاجعه برهمگان آشکار شد، اکنون بعد از گذشت 10 روز از واقعه‌ي ناگوار آتش سوزي‌ اخير، 632 هکتار از تن بي جان و خاکستر شده‌ي ارسباران بر جاي مانده است.

نهاد خانواده سقف امن هر انسان

 
خروج

گروه گزارش: خانواده، مناسبت ترين نظام براي تأمين نيازهاي روحي و معنوي بشر است و بهترين سقف امن هر انسان به شمار مي‌رود.

مشکلات نهایی مسکن‌مهر اردبیل برطرف می‌شود

 
خروج

معاون راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با توجه به اتمام پروژه مسکن مهر در آینده ای نزدیک مشکلات نهایی این پروژه برطرف می‌شود که در این راستا مسئولان ذی‌ربط باید نهایت همکاری را داشته باشند.

موسيقي مذهبي اصيل را به گوش مردم برسانيد

 
خروج

گروه گزارش: اغلب نوحه‌خوانان يا روضه‌خوانان اطلاعاتي از موسيقي ندارند. مي‌بينيم که تلويزيون هم نوحه‌خواني آنها را پخش مي‌کند و در نتيجه جوان‌ترها نحوه نوحه‌خواني آنها را مي‌بينند و از همان تقليد مي‌کنند.

شهرستان سويوق بلاغ

 
خروج

گروه سيري در استان ها: "شهر سويوق بلاغ که امروزه به آن مهاباد گفته مي شود يکي از بزرگترين شهرهاي استان آذربايجان غربي مي باشد.

تقویت ۴۰ درصدی پول ملی در برابر کاهش ۳۰۰ درصدی ارزش پول

 
خروج

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دلار در زمان آقای روحانی از ۳ هزار تومان به ۱۸ هزار تومان رسید که بیانگر رشد قابل توجهی است، حال که دلار از ۱۸هزار تومان به حدود ۱۱ هزار رسیده است، نباید ادعا کرد ارز ۸۰ درصد ارزان شده است.

دانش ‌آموزان اردبیلی به ترویج استفاده از کالای استاندارد در سطح جامعه کمک کنند

 
خروج

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: رویداد دانش آموزی ایده‌های نوآورانه دانش‌ آموزان در راستای ترویج استاندارد برای اولین بار در سطح استان اردبیل برگزار شد.

فکر تعدي به مرزها با مشت فولادين پاسخ داده مي‌شود

 
خروج

گروه خبر: فرمانده سپاه شهداي آذربايجان‌غربي گفت: اگر دشمن فکر تعدي به مرزهاي اين کشور را داشته باشد با اراده و مشت فولادين مردم و بسيجان پاسخ خود را مي‌گيرد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها