عصر آذربایجان

گزارش خبر

نهاد خانواده سقف امن هر انسان

 

1398/06/11

گروه گزارش: خانواده، مناسبت ترين نظام براي تأمين نيازهاي روحي و معنوي بشر است و بهترين سقف امن هر انسان به شمار مي‌رود.

خانواده، نهادي است که با وجود تحولات اساسي جامعه، در اهداف و کارکردهاي خود ثابت مانده و هنوز در همه جوامع اهميت اساسي دارد.
خانواده، مناسب ترين نظام براي تأمين نيازهاي روحي و معنوي بشر است و بهترين بستر را براي تأمين امنيت و آرامش رواني اعضا و  پرورش نسل جديد فراهم مي آورد.
هدف از گرامي‌داشت روز جهاني خانواده، اهميت جوامع جهاني به خانواده به عنوان اصلي‌ترين رکن جامعه و برطرف کردن مواردي است که در دنياي امروز اين کانون گرم زندگي را تهديد مي‌کند. علاوه بر آن، روز جهاني خانواده فرصت مناسبي است براي ارتقاي سطح آگاهي عمومي در مورد مسائل مربوط به خانواده و بسط آن در جوامع مختلف است. در ايران اسلامي نيز همچون ديگر کشورهاي جهان، دولت و مردم با گراميداشت روز جهاني خانواده حمايت خاص خود را از کانون گرم خانواده اعلام مي‌دارند.
خانواده، مناسب ترين نظام براي تأمين نيازهاي روحي و معنوي بشر است
مراسم سالانه روز جهاني خانواده، اهميت اتصال جامعه جهاني به خانواده ها به عنوان واحدهاي اساسي جوامع و نگراني از وضعيت امور خانواده در اطراف جهان را منعکس مي سازد. هم چنين اين روز موقعيتي را فراهم مي کند تا بتوان به واقعيت هايي از روش هاي اقتصادي، ادبي، اجتماعي و جمعيت شناختي موثر بر خانواده ها دست يافت.
اگر گام نخست در تشکيل خانواده سنجيده برداشته شود؛ يعني افراد در انتخاب همسر، معيارهاي ارزشي، اخلاقي و ايماني را در نظر بگيرند، سير حرکتي خانواده به سوي تشکيل خانواده اي مطلوب خواهد بود. خانواده مطلوب، خانواده اي است که پدر و مادر گه گاه براي فرزندانشان تنها گوش باشند و هنر شنيدن را در خود تقويت کنند. در اين صورت مي توانند هرچه بيشتر به دنياي فرزندان خود نزديک شوند و بر آن اثر بگذارند.
 اين گروه، خانواده را بر اساس شاخص هاي والاي معنوي بنيان نهاده و کانوني ساخته اند که حضور در آن، هم براي پدر و مادر لذت بخش است و هم براي فرزندان بهترين پناه گاه به شمار مي رود. اين خانواده کانوني خواهد بود براي پرورش نسل آينده و محلي براي انتقال درست ارزش ها و فرهنگ هاي گذشته، تا هيچ گاه فرزندان، خود را بدون هويت ندانند و از پيشينه خود دور نشوند.
رشته حيات خانواده بايد چنان استوار باشد که هيچ عاملي نتواند آن را از هم بگسلد. براي حفظ خانواده از فروپاشي بايد از همان آغاز مراقب بود و کنترل هاي لازم را انجام داد. عواملي که سبب حفظ خانواده از خطر و آلودگي ها مي شود، بسيار و متنوع است؛ زيرا بخشي از آنها به خود زن و مرد، بعضي به اجتماع و برخي نيز به دولت و حکومت برمي گردد.
به گزارش عصرآذربايجان به  نقل از باريش نيوز، عواملي چون پاکي، تقوا، حفظ عفت، رعايت حقوق، شرکت در غم و شادي يکديگر، وجود فرزند، محدود کردن خواسته ها، تحمل يکديگر، پاکي مردم، نظارت اجتماعي، کنترل عوامل مزاحم، کنترل مراکز فساد، اجراي قوانين، ارشاد عمومي، تشويق به ازدواج، آسان سازي ازدواج، دادن امتياز شغلي به متأهل ها و کنترل مسئله طلاق، همگي مي تواند در حفظ و ثبات حيات خانواده مؤثر باشد.

منبع :  

برچسب ها:  

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

حضور موفقي در بازار روسيه نداريم

رئيس اتاق بازرگاني اردبيل:
خروج

رئيس اتاق بازرگاني استان اردبيل گفت: متأسفانه برخلاف برنامه‌ريزي‌ها حضور موفقي در بازار روسيه نداريم.

عدم هماهنگی مشکل متقاضیان مسکن زمین‌های توحید

عدم هماهنگی مشکل متقاضیان مسکن زمین‌های توحید
خروج

به گزارش عصرآذربایجان، طی روزهای گذشته شاهد تجمع اعتراضی اعضای تعاونی‌ زمین‌های ارتش و توحید واقع در خیابان میرداماد ارومیه مقابل استانداری آذربایجان غربی بودیم.

کوه چهل مر شهيدان اروميه

 
خروج

گروه سيري در استان ها: تک قله مرتفع چهل مرد شهيدان بر روي يک خط الرأس شمالي – جنوبي قرار گرفته که از سمت شمال پس از يک قله 3024 متري بدون نام به قله 3400 متري مرتفع بره عزد و سپس ساير ارتفاعات منطقه متصل مي شود.قله زيباي كوه شهيدان، با نام چهل مر شهيدان كه از قرار معلوم تعدادي از شهيدان 14 قرن پيش در اينجا مدفون هستند و قله آن زيارتگاه و مكان مقدس محسوب مي شود.

بخاری‌های نفتی مدارس آذربایجان شرقی تا مهر ماه جمع‌آوری می‌شود‌

 
خروج

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: اولویت اول آموزش و پرورش جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از مدارس استان تا اول مهر ۹۸ است.

ارسباران، قربانی بی‌تدبیری‌ها

 
خروج

دوشنبه‌ي سياه 28 مردادماه بود که شعله‌‌هاي خشمناک و سوزان آتش، امان جنگل‌هاي ارسباران را بريد و تن سرسبز آن را سياه پوش کرد، سه روز متوالي ارسباران همچنان در آتش مي سوخت ولي هنوز خبر اين حادثه براي اذهان عموم منتشر نشده بود تا اين‌که ماجراي اين حادثه‌ي تلخ در عصر روز چهارشنبه، سي‌ام مردادماه، به‌صورت گسترده رسانه‌اي و عمق فاجعه برهمگان آشکار شد، اکنون بعد از گذشت 10 روز از واقعه‌ي ناگوار آتش سوزي‌ اخير، 632 هکتار از تن بي جان و خاکستر شده‌ي ارسباران بر جاي مانده است.

نهاد خانواده سقف امن هر انسان

 
خروج

گروه گزارش: خانواده، مناسبت ترين نظام براي تأمين نيازهاي روحي و معنوي بشر است و بهترين سقف امن هر انسان به شمار مي‌رود.

مشکلات نهایی مسکن‌مهر اردبیل برطرف می‌شود

 
خروج

معاون راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با توجه به اتمام پروژه مسکن مهر در آینده ای نزدیک مشکلات نهایی این پروژه برطرف می‌شود که در این راستا مسئولان ذی‌ربط باید نهایت همکاری را داشته باشند.

موسيقي مذهبي اصيل را به گوش مردم برسانيد

 
خروج

گروه گزارش: اغلب نوحه‌خوانان يا روضه‌خوانان اطلاعاتي از موسيقي ندارند. مي‌بينيم که تلويزيون هم نوحه‌خواني آنها را پخش مي‌کند و در نتيجه جوان‌ترها نحوه نوحه‌خواني آنها را مي‌بينند و از همان تقليد مي‌کنند.

شهرستان سويوق بلاغ

 
خروج

گروه سيري در استان ها: "شهر سويوق بلاغ که امروزه به آن مهاباد گفته مي شود يکي از بزرگترين شهرهاي استان آذربايجان غربي مي باشد.

تقویت ۴۰ درصدی پول ملی در برابر کاهش ۳۰۰ درصدی ارزش پول

 
خروج

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دلار در زمان آقای روحانی از ۳ هزار تومان به ۱۸ هزار تومان رسید که بیانگر رشد قابل توجهی است، حال که دلار از ۱۸هزار تومان به حدود ۱۱ هزار رسیده است، نباید ادعا کرد ارز ۸۰ درصد ارزان شده است.

دانش ‌آموزان اردبیلی به ترویج استفاده از کالای استاندارد در سطح جامعه کمک کنند

 
خروج

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: رویداد دانش آموزی ایده‌های نوآورانه دانش‌ آموزان در راستای ترویج استاندارد برای اولین بار در سطح استان اردبیل برگزار شد.

فکر تعدي به مرزها با مشت فولادين پاسخ داده مي‌شود

 
خروج

گروه خبر: فرمانده سپاه شهداي آذربايجان‌غربي گفت: اگر دشمن فکر تعدي به مرزهاي اين کشور را داشته باشد با اراده و مشت فولادين مردم و بسيجان پاسخ خود را مي‌گيرد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها