عصر آذربایجان

گزارش خبر

بخاری‌های نفتی مدارس آذربایجان شرقی تا مهر ماه جمع‌آوری می‌شود‌

 

1398/05/19

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: اولویت اول آموزش و پرورش جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از مدارس استان تا اول مهر ۹۸ است.

فصل سرد براي مدارس ايران فصل دلهره است، فصلي که مي‌تواند فاجعه‌اي را رقم بزند با آتش، آتشي برآمده از بخاري‌هاي غيراستاندارد و معيوب و کهنه کلاس‌هاي درس.

آتش‌سوزي مدرسه شين‌آباد اوج اين فاجعه بود، آتشي که به جان چند دختر دانش‌آموز ريخت و شعله‌هايش حتي مسئولان رده بالا را در امان نگذاشت.

بعد از اين حادثه بود که بخاري‌هاي نفتي مدارس زير ذره‌بين رفت، به ويژه ‌بخاري‌هاي نفتي چکه‌اي که راحت‌تر از کاربراتوري‌ها گُر مي‌گيرد و فاجعه به بار مي‌آورد.

آتش‌سوزي شين‌آباد به يک تعبير براي مدارس ايران مسبب خير شد؛ زيرا پس از اين حادثه بود که سيستم گرمايشي غيراستاندارد کلاس‌هاي درس از تريبون مجلس فرياد شد و بودجه‌ها به سمتش رفت.

سال 91 گرچه براي شين‌آباد سال غم بود، اما اين حادثه‌خيري براي کل کشور داشت و آن آغاز شتابان حذف بخاري‌هاي نفتي و جايگزيني‌اش با سيستم گرمايش مرکزي بود. با اين حال هنوز اوضاع بر وفق مراد نيست، نه مطابق ميل مسئولان و نه باب ميل مردم.

اولويت اول آموزش و پرورش جمع آوري بخاري‌هاي نفتي از مدارس استان تا اول مهر 98 است

پيام صدقي، مدير کل جديد نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان‌ آذربايجان شرقي، با بيان اينکه شهرستان بناب در حوزه پروژه‌هاي عمراني مدارس در استان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است، عملکرد نماينده شهرستان را در اين زمينه ستودني دانست.

مدير‌کل جديد نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان‌ آذربايجان شرقي با انتقاد از اينکه آموزش و پرورش بايد در کشور از اولويت‌هاي اول برخوردار باشد گفت: مسئولان نسبت به آموزش و پرورش بايد توجه لازم را داشته باشند.

وي با اشاره به پروژه‌هاي اداره کل نوسازي عنوان کرد: اولويت اول آموزش و پرورش و اداره کل نوسازي جمع‌آوري بخاري‌هاي نفتي از مدارس استان تا اول مهر 98 است.

اين مقام مسئول با اشاره به مدارس شهرستان بناب گفت: با تلاش‌هاي مسئولان در هيچ کلاس درسي در اين شهرستان از بخاري نفتي استفاده نمي‌شود و اين امر در مناطق ديگر نيز تا اول مهرماه تسري پيدا خواهد شد.

وي در پايان اولويت اصلي اداره کل نوسازي استان در شهرستان بناب را  اتمام پروژه‌هاي در حال ساخت شهرستان عنوان کرد.

انتقاد عضو کميسيون آموزش مجلس از بي توجهي دولت به دانشگاه فرهنگيان

اعزازي نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي نيز ضمن انتقاد از مسئولان دولت گفت: مشکلات آموزش و پرورش در جلساتي که در کميسيون آموزش مجلس با مسئولان دولتي تشکيل مي‌شود به طور مستمر مطرح مي‌شود وليکن مسئولان نسبت به اين پيگيري‌ها بي توجهي مي‌کنند که مشکلات موجود در اين وزارتخانه گواه اين بي توجهي‌ها است.

وي در ادامه گفت: در بحث نيروي انساني متاسفانه وزارت آموزش و پرورش از پتانسيل‌هايي که در اختيار دارد استفاده نمي‌کند.

اين نماينده مجلس با اشاره به اينکه دانشگاه فرهنگيان يکي از بزرگترين پشتوانه‌ها براي وزارت آموزش و پرورش است تشريح کرد: آموزش و پرورش مي‌تواند از طريق دانشگاه فرهنگيان و جذب دانشجو معلم مشکل نيروي انساني خود را حل نمايد.

وي با بيان اينکه نيروهايي که وارد بدنه آموزش و پرورش مي‌شوند بايد متخصص باشند ابراز داشت: با ورود نيروهاي غير متخصص به بدنه اين وزارتخانه ضربه بزرگي به آموزش و تربيت فرزندان کشور وارد مي‌شود که عدم توجه کافي دولت به دانشگاه فرهنگيان مشکلاتي را در پي خواهد داشت.

25 درصد اعتبارات بناب به بخش آموزش شهرستان اختصاص يافته است

در ادامه امين رفيعي فرماندار بناب نيز با اشاره به اينکه 25 درصد اعتبارات استاني و متوازن شهرستان بناب در سال 98 به مبلغ چهار ميليارد و هفتصد و پنجاه ميليون تومان به بخش آموزش اختصاص يافته است گفت: اميدواريم تا هفته دولت هنرستان 18 کلاسه امام خميني (ره) نيکان کاوه افتتاح شود.

در پايان قهرماني مديريت آموزش و پرورش شهرستان بناب از مشکل تخصيص نيروي انساني به مناطق انتقاد کرد.

وي در ادامه به تشريح فرآيند و تکميل پروژه‌هاي در حال ساخت شهرستان در حوزه آموزش و پرورش پرداخت و ابراز اميدواري نمود تا هفته دولت تعدادي از اين پروژه‌ها افتتاح شوند.

منبع : تسنیم

برچسب ها:  

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

حضور موفقي در بازار روسيه نداريم

رئيس اتاق بازرگاني اردبيل:
خروج

رئيس اتاق بازرگاني استان اردبيل گفت: متأسفانه برخلاف برنامه‌ريزي‌ها حضور موفقي در بازار روسيه نداريم.

عدم هماهنگی مشکل متقاضیان مسکن زمین‌های توحید

عدم هماهنگی مشکل متقاضیان مسکن زمین‌های توحید
خروج

به گزارش عصرآذربایجان، طی روزهای گذشته شاهد تجمع اعتراضی اعضای تعاونی‌ زمین‌های ارتش و توحید واقع در خیابان میرداماد ارومیه مقابل استانداری آذربایجان غربی بودیم.

کوه چهل مر شهيدان اروميه

 
خروج

گروه سيري در استان ها: تک قله مرتفع چهل مرد شهيدان بر روي يک خط الرأس شمالي – جنوبي قرار گرفته که از سمت شمال پس از يک قله 3024 متري بدون نام به قله 3400 متري مرتفع بره عزد و سپس ساير ارتفاعات منطقه متصل مي شود.قله زيباي كوه شهيدان، با نام چهل مر شهيدان كه از قرار معلوم تعدادي از شهيدان 14 قرن پيش در اينجا مدفون هستند و قله آن زيارتگاه و مكان مقدس محسوب مي شود.

بخاری‌های نفتی مدارس آذربایجان شرقی تا مهر ماه جمع‌آوری می‌شود‌

 
خروج

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: اولویت اول آموزش و پرورش جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از مدارس استان تا اول مهر ۹۸ است.

ارسباران، قربانی بی‌تدبیری‌ها

 
خروج

دوشنبه‌ي سياه 28 مردادماه بود که شعله‌‌هاي خشمناک و سوزان آتش، امان جنگل‌هاي ارسباران را بريد و تن سرسبز آن را سياه پوش کرد، سه روز متوالي ارسباران همچنان در آتش مي سوخت ولي هنوز خبر اين حادثه براي اذهان عموم منتشر نشده بود تا اين‌که ماجراي اين حادثه‌ي تلخ در عصر روز چهارشنبه، سي‌ام مردادماه، به‌صورت گسترده رسانه‌اي و عمق فاجعه برهمگان آشکار شد، اکنون بعد از گذشت 10 روز از واقعه‌ي ناگوار آتش سوزي‌ اخير، 632 هکتار از تن بي جان و خاکستر شده‌ي ارسباران بر جاي مانده است.

نهاد خانواده سقف امن هر انسان

 
خروج

گروه گزارش: خانواده، مناسبت ترين نظام براي تأمين نيازهاي روحي و معنوي بشر است و بهترين سقف امن هر انسان به شمار مي‌رود.

مشکلات نهایی مسکن‌مهر اردبیل برطرف می‌شود

 
خروج

معاون راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با توجه به اتمام پروژه مسکن مهر در آینده ای نزدیک مشکلات نهایی این پروژه برطرف می‌شود که در این راستا مسئولان ذی‌ربط باید نهایت همکاری را داشته باشند.

موسيقي مذهبي اصيل را به گوش مردم برسانيد

 
خروج

گروه گزارش: اغلب نوحه‌خوانان يا روضه‌خوانان اطلاعاتي از موسيقي ندارند. مي‌بينيم که تلويزيون هم نوحه‌خواني آنها را پخش مي‌کند و در نتيجه جوان‌ترها نحوه نوحه‌خواني آنها را مي‌بينند و از همان تقليد مي‌کنند.

شهرستان سويوق بلاغ

 
خروج

گروه سيري در استان ها: "شهر سويوق بلاغ که امروزه به آن مهاباد گفته مي شود يکي از بزرگترين شهرهاي استان آذربايجان غربي مي باشد.

تقویت ۴۰ درصدی پول ملی در برابر کاهش ۳۰۰ درصدی ارزش پول

 
خروج

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دلار در زمان آقای روحانی از ۳ هزار تومان به ۱۸ هزار تومان رسید که بیانگر رشد قابل توجهی است، حال که دلار از ۱۸هزار تومان به حدود ۱۱ هزار رسیده است، نباید ادعا کرد ارز ۸۰ درصد ارزان شده است.

دانش ‌آموزان اردبیلی به ترویج استفاده از کالای استاندارد در سطح جامعه کمک کنند

 
خروج

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: رویداد دانش آموزی ایده‌های نوآورانه دانش‌ آموزان در راستای ترویج استاندارد برای اولین بار در سطح استان اردبیل برگزار شد.

فکر تعدي به مرزها با مشت فولادين پاسخ داده مي‌شود

 
خروج

گروه خبر: فرمانده سپاه شهداي آذربايجان‌غربي گفت: اگر دشمن فکر تعدي به مرزهاي اين کشور را داشته باشد با اراده و مشت فولادين مردم و بسيجان پاسخ خود را مي‌گيرد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها