عصر آذربایجان

گزارش خبر

روستاي نمهيل بهشت گمشده‌اي در جنوب غربي اردبيل

روستاي نمهيل بهشت گمشده‌اي در جنوب غربي اردبيل

1395/11/03

روستاي نمهيل بهشت گمشده‌اي است از روستاهاي توابع شهر هشجين با مردماني خون‌گرم و پرتلاش که در جنوب غربي استان اردبيل واقع شده است.

گروه سيري در استان ها: روستاي نمهيل بهشت گمشده‌اي است از روستاهاي توابع شهر هشجين با مردماني خون‌گرم و پرتلاش که در جنوب غربي استان اردبيل واقع شده است.
با سفر به اين روستاي خوش آب و هوا پس از پيمودن دوساعت راه و عبور از جاده‌هاي پيچ و خم به اين روستاي زيبا رسيد که در اول راه با رودخانه‌اي زيبا و جاري از آب زلال مواجه شد که دل هر آدمي را متحير مي‌کرد. رودخانه دمدل چايي و رودخانه قزل اوزن از جمله رودخانه‌هايي است که از دل اين روستا مي‌گذرد و يک زيباي خاصي را به اين روستاي کهن با بافت‌هاي قديمي بخشيده است.
کمي که نزديک‌تر شديم با خيابان‌هاي سنگ فرش شده و با مادران و پدراني زحمت‌کش و کشاورز اين روستا مواجه شديم که هرکدام مشغول کاري بودند که ذهن آدمي را به ده‌ها سال پيش مي‌برد. اين روستا با تعداد جمعيت بيش از 800 نفري خود هر کدام با شغل دامپروري و کشاورزي جريان زندگي و حيات بخش اميد آينده اين روستا هستند.
روستاي نمهيل با خانه‌هاي کاهگلي و با کوچه‌هاي باريک و پيچيده در هم با بافتي چند 10 ساله و قديمي ازجمله زيبايي‌هاي اين روستا به شمار مي‌رود که مي‌تواند موجب جذب توريست و گردشگران داخلي و خارجي باشد. اين روستا عليرغم فعاليت کشاورزي و دامي مشغول در زمينه باغباني نيز فعاليت دارند که سالانه بسياري از ميوه‌هاي استان اردبيل و شهرستان خلخال را تامين مي‌کنند.
باغاتي با ميوه‌هاي انجير، توت،‌ زردآلو، سيب  گلابي و... که توانسته است  به کمک تامين اين نوع ميوه‌ها در منطقه خورش رستم خلخال و استان اردبيل بيايد.
زنان و دختران اين روستا در خانه‌هاي خود مشغول توليد صنايع دستي جاجيم و بافتني‌هاي دستي هستند که از شهرت بين‌المللي برخوردار است و مردان و جوانان هم مشغول باغباني  کشاورزي و دامپروري هستند که هر کدام از اين شغل‌ها جريان زندگي خوبي و اميدبخشي را به هر آدمي مي‌دهد و خود موجب جذب گردشگر به اين منطقه و روستاي نمهيل مي‌شود.
اميدواريم با حمايت مسؤولان استاني و با شناسايي چنين روستاهاي زيبا و کهن با جاذبه گردشگري بسيار بتوانيم زمينه گردشگري را دراين مناطق پيش از بيش رونق بخشيده وبه اقتصاد اين مناطق و استانمان در زمينه گردشگري  کشاورزي، صنايع دستي، باغباني و .. کمک کنيم.
روستاي نمهيل بهشت گمشده و گردشگري در منطقه خورش رستم خلخال است که نمهيل روستايي است کهن و آباد که در استان اردبيل  شهر هشجين و در منطقه خورش رستم خلخال واقع شده است.اين روستا با موقعيت منحصر به‌فردي که به لحاظ جغرافيايي، آب و هوايي دارد در حريم دو روخانه قزل اوزن و رودخانه دمدل چايي قرار گرفته است.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از فارس، نمهيل روستايي است کهن و آباد که جنوب غربي استان اردبيل، شهر هشجين شهرستان خلخال واقع شده است اين روستا با موقعيت منحصر به فردي که به لحاظ جغرافيايي، آب و هوايي دارد در حريم دو رودخانه قزل‌اوزن و رودخانه دمدل چايي قرار گرفته است.
شغل اصلي مردم اين روستا دامپروري و کشاورزي است که اين روستا را به بهشتي گمشده در استان اردبيل تبديل مي‌کند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

روستاي نمهيل بهشت گمشده‌اي در جنوب غربي اردبيل

روستاي نمهيل بهشت گمشده‌اي در جنوب غربي اردبيل
خروج

روستاي نمهيل بهشت گمشده‌اي است از روستاهاي توابع شهر هشجين با مردماني خون‌گرم و پرتلاش که در جنوب غربي استان اردبيل واقع شده است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها