عصر آذربایجان

گزارش خبر

هیچ نهادی مانند مجلس در سرنوشت کشور تاثیر ندارد

هیچ نهادی مانند مجلس در سرنوشت کشور تاثیر ندارد

1402/10/29

عصر آذربایجان- امام جمعه اردبیل، گفت: هیچ نهادی مانند مجلس در سرنوشت کشور تاثیر ندارد، ریشه ۶۰ درصد تحولات کشور و بلکه بیشتر از آن را باید در مجلس جست‌وجو کرد.

 آيت‌الله سيد حسن عاملي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته با اشاره به بارش برف اخير در جاي جاي استان، اظهار داشت: خداي متعال را شاکريم که با بارش برف کافي همه منطقه را غرق نعمت ساخت، حجم برف مشکلاتي در رفت و آمد درست کرد، از تمام کساني که در تسهيل امور تلاش کردند تشکر مي‌کنم از استانداري، فرمانداري‌ها، بخشداري‌ها، شهرداري‌ها، هلال احمر، سپاه، مرزباني، نيروي انتظامي، صدا و سيما و به ويژه از آفرود سوارها تشکر مي‌کنم همه جا حضور داشتند و به صورت تبرعي در کمک‌رساني شاهکار کردند، همچنين از اهالي استان به ويژه شهرهاي بزرگ که صبر و تحمل داشتند، تشکر مي‌کنم.

وي ادامه داد: يک نکته قابل توجه در اين سرماي شديد که به 17 درجه زير صفر هم رسيد، توان شرکت گاز ايران است که هيچ گونه قطعي نداشت با اينکه گازرساني در سطح کشور به صورت خانگي و صنعتي فوق العاده توسعه يافته است دور افتاده‌ترين روستاها غرق در نعمت گاز هستند، نسل جديد بداند که نعمت گاز در ايران از برکات جمهوري اسلامي است و در زمان شاه از آن خبري نبود‌ کساني که دوران هيزم و نفت و دردسر تامين نفت را ديده‌اند قدر اين نعمت را خوب مي‌دانند.

امام جمعه اردبيل اضافه کرد: دولت در اين خصوص در استان ما سرمايه‌گذاري بزرگي انجام داده است، زماني به من اطلاع دادند که استان اردبيل در منتهي اليه خط گاز کشور است و فقط يک لوله آن را تامين مي‌کند، در نتيجه اگر حادثه‌اي اتفاق بيفتد و لوله قطع شود فاجعه عظيمي رخ مي‌دهد يا اگر مصرف در کشور زياد باشد ممکن است گاز به استان اردبيل نرسد.

نماينده ولي فقيه در استان اردبيل گفت: با وزير نفت وقت مکاتبه و خطر را گوشزد کرديم به دنبال مکاتبه فوق مسئولين استان با تمام توان دنبال موضوع رفتند تا اينکه دولت يک خط ديگر از چلوند به اردبيل کشيد و توسعه لوله در داخل استان به شهرهاي مختلف استان شروع شد.

وي افزود: دولت در اين خصوص سه هزار ميليارد تومان هزينه گذاشته است گاز با طي مسير 1300 کيلومتري از عسلويه مي‌آيد سپس از ايستگاه چلوند به طرف استان اردبيل ادامه مي‌يابد، چرا دولتمردان در تبيين اين گونه خدمات بزرگ که از برکات انقلاب اسلامي است کوتاهي مي‌کنند. اگر لوله دوم احداث نمي‌شد علاوه بر احتمال هر لحظه قطعي گاز، کارخانجات بزرگ در استان احداث نمي‌شد، چون با يک لوله گاز مصرف آنها تامين نمي‌‌‌شد، بزرگترين مجموعه گلخانه‌اي کشور در پارس آباد احداث شده طبعاً بدون گاز امکان احداث و توليد نيست.

عاملي خاطرنشان کرد: دنيا با حق ويژه و تبعيض وحشتناک اداره مي‌شود و مديريت با حق ويژه بدترين مديريت است، انصارالله مانع از حمل اجناس به اسرائيل است، آمريکا فوراً موضوع را به شوراي امنيت برد و با هم پيمانان خود به يمن حمله کرد مي‌گوييم خودتان مانع از حمله اجناس ضروري به غزه هستيد، مي‌گويند ما حق داريم مانع شويم ولي شما نمي‌توانيد، اسرائيل به راحتي وارد لبنان يا سوريه مي‌شود و هر کس را مي‌خواهد مي‌کشد، اينجا نه اروپا و نه آمريکا هيچ اعتراضي نمي‌کنند، اما وقتي ايران تروريست‌ها را در اربيل عراق دنبال مي‌کند اعتراض اروپا و آمريکا بلند مي‌شود مي‌گوييم چرا حق ويژه براي خود قائل مي‌شويد مي‌گويند ما حق داريم شما نمي‌توانيد.

وي با اشاره به مسائل اخير بين ايران و پاکستان گفت: از اينکه پاکستان اعلام کرد که حاضر است با ايران در خصوص تروريست‌ها همکاري کند موفقيت بزرگي است حدود 20 سال است که نيروي انتظامي، مرزبانان و مردم بي‌گناه در شهرهاي مختلف توسط تروريست‌هايي که در پاکستان لانه کرده اند به شهادت مي‌رسند، تمام راه‌هاي ديپلماسي طي شده بود، ولي آخرين جنايت که در راسک بود نشان داد که دفاع از جان ملت حرکت ديگري لازم دارد پشت تمام اين ترورها رژيم ناپاک اسرائيل قرار دارد حادثه اسف بار کرمان نيز بخشي از فعاليت‌هاي وحشيانه و شوم آنهاست ملت ما جزو ملت‌هايي است که بيشترين قرباني را در برابر تروريسم داده است.

عاملي تصريح کرد: دست خداوند هميشه در عرصه حق ديده مي‌شود، اين هفته دست عنايت حضرت حق در غزه کاملاً مشهود شد چند هفته بود که اروپا، آمريکا و اسرائيل از دوران پسا حماس صحبت مي‌کردند که غزه را چه تشکيلاتي اداره کند، اما از ديروز اوضاع عوض شد و ناگهان بايدن با صراحت از دوران پسا نتانياهو صحبت کرد، يعني کسي که بايد برود نتانياهوست نه حماس.

وي با ارائه تحليلي از ابعاد شکايت آفريقاي جنوبي از رژيم صهيونيستي تصريح کرد: شکايت آفريقاي جنوبي به محکمه بين‌المللي و کشاندن اسرائيل به پاي محکمه يک حادثه بزرگ سياسي حقوقي در روزگار معاصر است، تا حال هيچ دولتي جرات چنين کاري نکرده است، بعضي از تحليل گران محکمه بين‌المللي را آن چنان مهم مي‌دانند که مي‌گويند در 7 اکتبر شکست نظامي اسرائيل رقم خورد و در محکمه - حالا نتيجه اش هر چه باشد - سقوط و هزيمت قانوني، حقوقي و اخلاقي اسرائيل ثبت شد.

امام جمعه اردبيل ادامه داد: فشار سياسي آمريکا و انگلستان عليه محکمه بين‌المللي و قضات آن به اوج رسيده است و خيلي‌ها احتمال مي‌دهند که محکمه، محکمه سياسي خواهد شد، يعني فلسطين جز خداوند يار و ياوري ندارد، مگر اينکه ملت‌هاي مسلمان دولت‌هاي خود را به پاي محاکمه بکشند، اين محاکمه کارساز خواهد بود و فلسطين به اين احتياج دارد.

نماينده ولي فقيه در استان اردبيل ادامه داد: يک نکته قابل توجه اين است که محکمه بين‌المللي مدت خاصي دارد يعني قضات بايد عوض شوند عمر ماموريت قضات فعلي اين محکمه به زودي به پايان مي‌رسد و قبل از صدور حکم، قضات فعلي مرخص مي‌شوند و بايد قضات جديدي بيايند قطعاً آمريکا، انگليس و صهيونيسم بين‌الملل و تجار سلاح در انتخاب قضات دخالت خواهند کرد.

امام جمعه اردبيل تصريح کرد: بسياري از محققين و حقوق دانان منصف از صدور حکم نسل کشي توسط محکمه بين‌المللي نگران هستند چون قضاتي که در اين محکمه نشسته‌اند از دولت‌هايي هستند که اسرائيل را به رسميت شناخته‌اند هر چند ملت‌هاي آنها با فلسطين همدردي مي‌کنند.

وي گفت: رژيم اسرائيل آن قدر ضعيف است که با وجود برپايي محکمه بين‌المللي و فوران نفرت در افکار عمومي جهان باز از جنايات وحشتناک خود که همه مصداق نسل کشي هستند دست نمي‌کشد و تمام جنايات تکان دهنده در حال حاضر به صورت روزانه اتفاق مي افتد اين هفته دولت آمريکا اعلام کرد بررسي هاي ما نشان مي دهد که اسرائيل در هر 24 ساعت 150 نفر از اهالي غزه را مي کشد. عفو بين الملل اعلام کرد که تا حال به غزه به عنوان يک زندان بزرگ نگاه مي کرديم ولي حالا در برابر چشمان ما به يک قبرستان بزرگ تبديل مي شود.

وي از انفعال دولت هاي اسلامي انتقاد کرد و گفت: 57 کشور در نشست جده حاضر شدند قدرت 57 کشور داراي نفت و گاز و سرمايه هاي هنگفت يک جا جمع شد اما آنها حتي نتوانستند محاصره دارو، غذا و سوخت را بشکنند يکي از مصيبت‌هاي بزرگ عالم اسلام اين است که اسرائيل در دفاع از خود در ازاء محکمه بين المللي گفت من گذرگاه رفح را نبسته‌ام مساعداتي که مسلمان‌ها فرستاده بودند اجازه دادم به غزه وارد شود سپس اجناس را شمرد و گفت کمک‌هاي پزشکي و تريلي‌هايي که مشتمل بر کفن و بيسکويت بود وارد غزه شدند! آمريکا فعلاً در اردن 16 پايگاه نظامي دارد که از آنها به نفع اسرائيل استفاده مي‌کند و بلکه در تمام کشورهاي عربي پايگاه دارد بزرگترين پايگاه نظامي آمريکا انجرليک در ترکيه است و اخيراً مي‌خواهد در آذربايجان نيز پايگاه نظامي بزند تا محاصره ايران را کامل کند.

عاملي داد: اسرائيل با يک دروغ بزرگ يعني قربانيان هولوکاست تعاطف و محبت غربي‌ها به ويژه آلمان را به خود جلب کرده و آفريقاي جنوبي با يک حقيقت بزرگ يعني آپارتايد نظر دنيا را به خود جلب کرده و با همان وجهه به دفاع از قربانيان نسل‌کشي در غزه پرداخته است بايد گفت آفريقا از يک در بسيار با شرف و وسيع از درهاي تاريخ وارد تاريخ شد و عنايت اين کشور در حق فلسطين قطعاً با نور در صفحات تاريخ نوشته خواهد شد.

وي در خطبه اول در خصوص لزوم مشارکت و حساسيت در انتخابات تصريح کرد: داشتن حق تعيين سرنوشت بالاترين حق و بالاترين تکريم است هر شهروندي حق دارد سرنوشت خود و سرنوشت کشور خود را خودش تعيين کند اين حق از طريق انتخابات اعمال مي‌شود نبود انتخابات يا ساختگي بودن انتخابات به معني محروميت ملت از حق تعيين سرنوشت است اين حق بزرگ در جمهوري اسلامي با خون هزاران شهيد و به تعبير حضرت امام با الله اکبر‌ها به دست آمده است.

عاملي افزود: بعضي از کشورها اصلاً انتخاباتي ندارند مي‌گويند ما خاندان برگزيده خداوند و فراتر از انتخابات هستيم!!! و آمريکا و اروپا هم مي‌گويند اين کشور از منظر دموکراسي نظير ندارد! قانون اساسي هم ندارند مي‌گويند قانون اساسي ما قرآن است بعضي از کشورها انتخابات دارند ولي تک نامزدي است! حسني مبارک 30 سال تک نامزد بود! در يمن در سال 90 فقط عبدربه منصور معاون ديکتاتور يمن نامزد بود با اين حال کاخ سفيد طي اطلاعيه رسمي حمايت خود را از انتخابات و از عبدر به را اعلام کرد اگر اين اتفاق در ايران مي‌افتاد طوفان راه مي‌انداختند اصلاً ذات دموکراسي با تک نامزدي جور در نمي‌آيد معلوم مي‌شود که دموکراسي در لغت‌نامه غربي‌ها معناي ديگر دارد و دستکاري در مفاهيم حساس و سرنوشت ساز اجتماعي از دردهاي جانکاه جهان معاصر است .

وي گفت: در بعضي از کشورها انتخابات رياست جمهوري چند نامزدي است اما منظور يک نفر است و بقيه طفيلي هستند يعني کساني هستند که که امکان راي ندارند و از خودشان هستند و کاملاً ماموريت دارند، روساي بعضي کشورها قانون اساسي را تغيير مي‌دهند تا بعد از دو نوبت باز رئيس شوند.

عاملي بيان کرد: از آنجا که حق تعيين سرنوشت از طريق انتخابات اعمال مي‌شود ما عقلاً و شرعاً و عرفاً مکلف هستيم که اين حق را به کس ديگري نسپاريم و به آن بي اعتناء نباشيم لزوم دخالت در سرنوشت يک وظيفه عقلي بديهي است و هيچ خدشه بردار نيست.

وي در خاتمه افزود: در اهميت مجلس همين بس که حکم تصويب شده در مجلس آن چنان نافذ و مسموع است که حتي رهبر انقلاب نيز با آن مخالفت نمي کند مقام معظم رهبري در سفر خود به قزوين در جمع دانشجويان فرمودند: مسؤوليتهاي مجلس با خودِ مجلس است بنده به خيلي از اين قوانيني که در مجلس تنظيم مي شود اعتقادي ندارم و آنها را قبول ندارم ولي وقتي تبديل به قانون شد بنده هم به صورت يک قانون عمل مي‌کنم و مخالفتي نمي‌کنم.

 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها