عصر آذربایجان

گزارش خبر

کانديداها و طرفداران آن‌ها به نتايج انتخابات پايبند باشند

نماينده ولي‌ فقيه در ‌آذربايجان‌شرقي:

1396/03/01

گروه خبر: امام جمعه تبريز خواستار پايبندي کانديداها و طرفداران آن‌ها به نتايج انتخابات شد.

آيت الله محسن مجتهدشبستري در خطبه‌‌هاي نماز جمعه هفته گذشته تبريز در مصلي امام خميني(ره) با اشاره به فرا رسيدن به روز مقاومت و ايثار و پيروزي در سوم خرداد ماه اظهار داشت: دليرمردان با دست خالي در روز سوم خرداد ماه بدن خود را سنگر قرار داده و خرمشهر را آزاد کردند. خطيب جمعه تبريز با اشاره به بيانات مهم مقام معظم رهبري در روز چهارشنبه در جمع مردم چندين شهرستان براي انتخابات رياست جمهوري اشاره کرد و گفت: ايشان تاکيد به توجه ويژه به انتخابات رياست جمهوري داشتند و بيان کرده‌اند که جمهوري اسلامي با تجديد انتخابات طروات تازه‌اي به کشور مي‌دهد.
وي همچنين با اشاره به برنده و بازنده انتخابات اشاره کرد و افزود: برنده اصلي شما مردم و نظام جمهوري اسلامي است.
عضو مجلس شوراي نگهبان با بيان اينکه آراي مردم حق الناس بوده و حفاظت از آراي آنها وظيفه اصلي ناظران است، خاطرنشان کرد: پايبندي به نتيجه انتخاباتي از جمله اساسي‌ترين مسائل است و از آنجايي که کشور بر پايه قانون بوده بايد طرفداران و نامزدها کاري کنند که رفتارشان حسنه باشد.
آيت الله مجتهدشبستري درخصوص جريان تلخ 88، گفت: نبايد رفاقت به دشمني تبديل شود و جريان تلخ 88  اتفاق بيافتد و اگر کسي شکايتي دارد مي‌تواند طبق قانون اقدام کنند.
وي با اشاره به شور و هيجان و حضور مردم در انتخابات از ساعات اوليه انتخابات، اظهار کرد: افرادي که تا الآن پاي صندوق نرفته‌اند زودتر به نزديک‌ترين محل رفته و افرادي که مديريت انقلابي، ولايت مداري و بابصيرت در جامعه را انتخاب کنند.
خطيب جمعه تبريز با بيان اينکه به اميد خدا دولت آينده اقتصاد کشور را بهبود بخشد، ادامه داد: از جمله مهم‌ترين پيامدها ارج نهادن به خون شهدا و لبيک به نداي رهبر فرزانه انقلاب است که در حقيقت مردم امروز مردم علنا لبيک يا خامنه اي به مقام معظم رهبري گفته‌اند.
آيت الله مجتهد شبستري به پيامدهاي مهم حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: حفظ تماميت اسلام، نظام اسلامي، نقض سکولاريسم و حفظ دموکراسي و حمايت از فرمايشات رهبري براي توليد داخلي، اقتصاد مقاومتي و مشت محکم به دهان آمريکا است که از جمله پيامدهاي حضور امروز مردم در انتخابات است.
وي با بيان اينکه مسئولي که استبداد راي داشته بعدا به تکيه گاه لغزش تبديل مي‌شود، ابراز کرد: مبالغه و اقداماتي خلاف اسلام براي انتخاب و همچنين وعده‌هاي الکي و سپس خلف وعده کردن را بايد مد نظر قرار داد و کسب رضايت مردم و خود راي بودن در اولويت انتخابات قرار گيرد.
نماينده ولي فقيه در استان خاطرنشان کرد: جمهوري اسلامي نمونه مردم‌سالاري ديني است که مشروعيت را از انبيا گرفته و مقبوليت را از مردم مي‌گيرد.
وي با تاکيد به اينکه بايد در جامعه اسلامي رضايت اکثريت کسب شود و رضايت مختص افراد خاص نباشد، ادامه داد: وقتي عمده رضايت از جانب مردم در جامعه حکمفرما باشد  نارضايتي اندک در جامعه قابل جبران است ولي اگر اين حالت برعکس باشد، جامعه فاسد خواهد بود.
آيت‌الله شبستري با اشاره به برخي مسؤولان در زمينه اينکه اولويت و امتيازات کشور را براي نزديکان خود قرار مي‌دهند، گفت: نبايد چنين چيزي در کشور ايجاد شود و بايد همه مردم به صورت مساوي از امتيازات  بهره‌مند شوند.
خطيب جمعه تبريز به دستورات مهم اسلام در خصوص انتخاب مسؤول اشاره کرد و گفت: مبالغه و اقداماتي خلاف اسلام براي انتخاب همچنين وعده‌هاي الکي و سپس خلف وعده درست نيست، بايد کسب رضايت مردم در اولويت انتخاب قرار گيرد.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

کانديداها و طرفداران آن‌ها به نتايج انتخابات پايبند باشند

نماينده ولي‌ فقيه در ‌آذربايجان‌شرقي:
خروج

گروه خبر: امام جمعه تبريز خواستار پايبندي کانديداها و طرفداران آن‌ها به نتايج انتخابات شد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها