عصر آذربایجان

گزارش خبر

انتقال از تيم پايتخت به شهرستان تاوان دارد

انتقال از تيم پايتخت به شهرستان تاوان دارد

1403/07/22

گروه ورزشي: انتقال بزرگ از تيم پايتخت نشين به يک تيم شهرستاني، تاوان بزرگي براي بيرانوند داشته است و اين بازيکن کليدي زير فشارهاي اين بازي هزارتو، گرفتار هجمه‌هاي_فراواني شده است در حالي که در آستانه بازي هاي ملي بايد روحيه وي را تقويت کرد.


»فوتبال ايران فقط در 2 تيم پايتخت نشين خلاصه نمي‌شود« اين موضوع را بارها و بارها تيم‌هاي شهرستاني و حتي مسوولان فوتبالي کشور و هواداران پرشمار تراکتور اذعان کردند و با حضور چندين هزار نفري در استاديوم و آمار سايت‌هاي جهاني به رخ همگان کشيده‌اند.
تراکتور، برند جهاني براي فوتبال امروز کشور
قبول کنيم يا نکنيم، تيمي با اصالت و قابل احترام به نام »تراکتور«در شهر اولين‌ها وجود دارد که دل ميليون‌ها طرفدار از شهرهاي دور و نزديک و حتي دنيا را به خود جذب کرده و اين روزها تبديل به برندي از فوتبال کشورمان در دنيا شده است که آمار سايت‌هاي جهاني در انتخاب تيم‌هاي پرطرفدار دنيا گواه بر اين موضوع است.
شايد به خاطر همين جايگاه تراکتور در فوتبال امروز کشورمان، حواشي ايجاد مي شود و اين تيم پرطرفدار را هر فصل با مشکلات عجيبي رو به رو مي‌کند.
وقتي تريبون در دست طرفداران برخي تيم‌هاي رنگين قرار بگيرد، به طور قطع فرصت براي تيم‌هاي ديگر باقي نمي‌ماند تا بتوانند از فشارهاي سنگين رسانه‌اي که هر تيمي را مي‌تواند تا مرز نابودي ببرد، بگريزند، داستاني که هر فصل براي تراکتور تکرار مي‌شود و اين تيم، صورت خود را با سيلي سرخ نگه مي‌دارد.
بيرانوند از نگاه تيم شهرستاني‌
به اتفاقات و فشارهايي که براي تراکتور در فصل‌هاي گذشته تحميل شده و نمونه بارز آن »جمعه سياه تراکتور« و عذرخواهي اخير رئيس فدراسيون فوتبال پس از گذشت چند سال از اين واقعه تلخ و همين طور خاطراتي که اخيرا از اوليويرا سرمربي پرتغالي سابق تراکتور منتشر شد، کاري نداريم و فقط مي‌خواهيم وضعيت کنوني اين تيم را در فصل جاري بررسي کنيم و از بُعد يک تيم شهرستاني به موضوع نگاه کنيم که شايد برخي نمي‌خواهند موضوع از اين سو ديده شود.
انتقال عليرضا بيرانوند از پرسپوليس به تراکتور در ابتداي فصل جاري، گويي به مزاج برخي خوش نيامده که از همان لحظه نخست انتقال تا امروز فقط به دنبال »محروميت و صدور هر نوع راي عليه« اين دروازه بان و تيم فعلي آن هستند و کسي درباره احتمال تخلف از سوي تيم قبلي را حتي بررسي نمي‌کند، شايد چون موضوع اصلي از دست رفتن مهره اصلي قهرماني‌هاي يک تيم پرادعا است.
برخي رسانه‌ها پيش از اعلام رسمي راي نهايي، آن را اعلام مي‌کنند و کسي بررسي نمي‌کند که چگونه رسانه‌هاي پايتخت نشين به راحتي دم از جزئيات صدور راي مي‌زنند.
حتي وقتي راي نهايي با سپري شدن فرايند قانوني صادر مي‌شود و بنا به دلايل گفته شده و موقعيت خطير بيرانوند در تيم ملي، محروميت تعليقي با جريمه بالا اعمال مي‌شود هم برخي دم از غيرقانوني بودن آن مي‌زنند.
داستان اگر برعکس بود، چه مي‌شد؟
اما آيا اين فرايند اگر برعکس بود و در صورت انتقال يک بازيکن از تيم شهرستاني به پايتخت نشين اتفاق مي‌افتاد نيز همه به بازيکن و تيم جديدش مي‌تاختند و يا روزه سکوت مي‌گرفتند و تيم قبلي را بدون تريبون در خفا مي‌گذاشتند تا نکند تيم عزيز کرده دچار حاشيه شود! همانگونه که در گذشته نيز شاهد آن بوديم.وقتي دم از قضاوت عادلانه شود، بهتر است به گذشته نيم نگاهي بيندازيم که چگونه تاريخ قرارداد يک بازيکن مطرح در يک تيم بسيار برجسته پايتخت نشين به راحتي جعل مي‌شود و در نهايت توسط فيفا حکم صادر شده و همه بسيج مي‌شوند تا محروميت قانوني بازيکن و تيم را رفع کنند! ولي با توجه به اين‌که ايستادگي در برابر راي فيفا تقريبا غيرممکن است، تسليم آن مي‌شوند اما گل‌هاي زده تاثيرگذار در قهرماني تيم توسط بازيکن مربوطه به قوت خود باقي مي‌ماند.
کلاه خود را قاضي قرار دهيم و به تنهايي بيرانوند در مقابل اين هجمه‌ها نيز توجه کنيم که چگونه به نقطه‌اي مي‌رسد که پس از بازي سنگين 10نفره تراکتور در مقابل دوربين‌هاي رسانه‌ها قرار مي‌گيرد و به جاي تمرکز بر روي بازي، مجبور مي‌شود تا باز هم درباره پرونده چند ماهه صحبت کند و از تسليم ناپذيري در برابر جريمه سنگين عليه خود بگويد.
هفت بازي و سه کلين شيت در برابر هجمه‌ها؛ شاهکار بيرانوند
با اين همه هجمه که در برابر اين مرد شماره يک تيم ملي فوتبال وجود دارد، شاهکار کرده که در هفت بازي ليگ برتر براي تراکتور، سه کلين شيت به ثبت رسانده و در مقابل 11 گلي که تراکتور زده، فقط پنج گل دريافت کرده است، از طرفي بايد روحيه سنگربان اول تيم ملي را در آستانه بازي هاي مقدماتي جام جهاني حفظ و تقويت کرد نه به حاشيه برد.
در پايان تمام اين اتفاقات و جرياناتي که افتاده يا در پيش رو داريم، بايد از هواداران شايسته و ارزشمند تراکتور عذرخواهي کرد که قدرت اين تيم شهرستاني براي دفاع از بازيکن خود در برابر هجمه‌ها نمي‌تواند به برخي تريبون داران بچربد.به طور قطع هواداران تراکتور مثل هميشه به دنبال عدالت و برخورد با هر نوع تخلف در فوتبال هستند و با يک جانبه گرايي و تصميم مصلحتي براي هر تيمي مخالفت مي‌کنند و تنها آرزويشان دوري تيم از حواشي مکرر و يک بار هم که شده روي آوردن شانس براي قهرماني است، آرزويي که اميد تحقق آن در ابتداي فصل وجود داشت ولي امروز ترديد جاي آن را گرفته است.
فسخ قرارداد بيرانوند قانوني است و بايد تبرئه شود
سرپرست مديرعاملي باشگاه تراکتور در مورد راي صادر شده براي پرونده عليرضا بيرانوند، گفت: براساس نظر کارشناسي وکيل باشگاه و وکيل شخصي آقاي بيرانوند، فسخ قرارداد وي با پرسپوليس قانوني است و در مورد اتهامات وارده، بايد تبرئه شود.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از ايرنا،  سعيد مظفري زاده با اعلام اين خبر و تاکيد بر پيگيري اين پرونده از طريق مراجع قانوني، افزود: اين پرونده ابعاد مختلفي دارد و آقايان نبايد براي اينکه خودشان را تبرئه کرده و از زير فشار رها شوند، شلوغ کاري کنند.
وي ادامه داد: متأسفانه عده‌اي براي رسيدن به هدفشان از اهرم فشار رسانه‌اي استفاده مي‌کنند و جالب است حتي برخي مجريان صدا و سيما به عنوان رسانه ملي، براساس علايق رنگي رفتار و جانبداري مي‌کنند.
مظفري زاده افزود: خودشان دَم از برقراري عدالت مي‌زنند، ولي در عمل از کوچکترين فرصت پخش زنده براي ايجاد فشار عليه بيرانوند استفاده مي‌کنند، مگر شما قاضي يا حقوقدان هستيد که با صراحت در مورد پرونده پيچيده فسخ قرارداد بيرانوند با پرسپوليس اظهار نظر مي‌کنيد؟
وي براي صدا و سيما و برخي رسانه‌ها که اجازه مي‌دهند افراد بدون تخصص در خصوص موضوع حقوقي اظهار نظر کارشناسي کنند، اظهار تاسف کرد.
مظفري زاده با بيان اينکه باشگاه تراکتور و عليرضا بيرانوند به اندازه کافي باتجربه هستند که دچار اين حاشيه‌سازي‌ها نشوند، گفت: کارهاي مربوط به اين پرونده را از طريق مراجع قانوني پيگيري مي‌کنيم و هيچ‌گاه وارد بازي رسانه‌اي آنان نمي‌شويم.
بنا به اعلام فدراسيون فوتبال، 14 مهر کميته وضعيت بازيکنان راي خود را درباره عليرضا بيرانوند اعلام کرد.
براساس اين راي دروازه‌بان سابق تيم پرسپوليس به مدت چهار ماه از ميادين فوتبال (اعم از باشگاهي و ملي) محروم شد که البته اين محروميت به مدت يک سال تعليقي است

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها