عصر آذربایجان

گزارش خبر

مسؤولان نسبت به مطالبات مردم تقدير عملي کنند

امام جمعه تبريز:

1396/03/07

گروه خبر: امام جمعه تبريز با عرض تبريک به دولت دوازدهم گفت: اميد است اين دولت بتواند مطالبات مردم را عملي کرده و معيشت و اقتصاد کشور را رونق دهد زيرا مردم به وظايف خود با حضور گسترده عمل کردند و اينک نوبت دولت است به مطالبه مردم پاسخ داده و وعدهايش را عملي کند.

آيت الله محسن مجتهد شبستري در خطبه هاي نماز جمعه هفته گذشته تبريز در مصلاي اعظم امام خميني(ره) تبريز اظهار کرد: بعد از انتخابات 29 ارديبهشت، بنده از حضور شرکت‌کنندگان خطه آذربايجان تشکر کردم که سبب تثبيت نظام انقلاب اسلامي شده و لبيک به فرامين مقام معظم رهبري گفتند. وي با عرض تبريک به دولت دوازدهم گفت: اميد است اين دولت بتواند مطالبات مردم را عملي کرده و معيشت و اقتصاد کشور را رونق دهد زيرا مردم به وظايف خود با حضور گسترده عمل کردند و اينک نوبت دولت است تا به مطالبه مردم پاسخ داده و وعدهايش را عملي کند تا مشکلات مردم را حل کرده و  ايران آباد را رقم بزند. خطيب جمعه تبريز با تشکر از زحمات مردم، مسؤولان و رسانه‌ها همچنين صداو سيما در تشويق مردم به حور پررنگ در انتخابات گفت: از طرف شوراي نگهبان انتخابات تائيد شده و اصل انتخابات قبول است ولي مقداري تخلفات خصوصاَ در شوراي شهر ايجاد شده که ناشي از خلاء قانوني است. وي در ادامه سخنان خود در خطبه‌هاي اين هفته افزود: نبايد تائيد صلاحيت فله‌اي شود و به هرکسي صلاحيت بدهند .نماينده ولي  فقيه در آذربايجان‌شرقي با اشاره به شکايات نامزدها به انتخابات اخير شوراي شهر گفت: با رسيدگي‌هاي لازم مي‌توان مشکلات ايجاد شده را حل کرد. وي به افزايش فشارها عليه مردم بحرين اشاره کرد وگفت: عالم وارسته شيخ عيسي قاسم مردم بحرين را هدايت کرده و به تظاهرات مسالمت‌آميز مردم را دعوت مي‌کرد.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از فارس  خطيب جمعه تبريز با اشاره به اينکه سال گذشته تابعيت شيخ قاسم را صلب کرده و چندين بار ال خليفه به خانه وي حمل کرده ولي مردم غيور اجازه ندادند، افزود: در چند روز گذشته با يورش وحشيانه پنج نفر شهيد شده و چند صد نفر مجروح شدند. وي تاکيد کرد: ما نمازگزاران فشار و تهديد نسبت به شيخ عيسي قاسم همچنين آزار مردم بحرين را شديداً محکوم مي‌کنيم. عضو خبرگان رهبري خاطرنشان کرد: اين حمله وحشيانه بعد از اولين سفر رسمي رئيس جمهور آمريکا به عربستان و اخذ دلارهاي فراوان و تصويب بيانيه‌ها و مصوبه‌ها صورت گرفته است که حمله وحشيانه به منزل شيخ عيسي قاسم حمله به هويت اسلامي بوده و نقاب از چهره اصلي ال سعود برداشته است. نماينده ولي فقيه در استان تاکيد کرد: وقتي برخي دم از دموکراسي کليشه‌اي مي‌زنند و در اين باره چيز نمي‌گويند، مي‌خواهيم مهر سکوت را از زبانشان برداشته و اقدام وحشيانه عليه مردم و شيخ عيسي قاسم را محکوم کنند. وي به تقاضاي مکرر خود از مقام معظم رهبري در خصوص کناره‌گيري از مسؤوليت خود به دليل کهولت سن و توصيه پزشکان گفت: اصلاً موضوع ناراحتي از مردم نيست بلکه مردم تبريز هميشه باشکوه در همه مراسم شرکت کرده و صفوف نماز را پرشورتر برگزار کرده‌اند، عذر من براي کناره‌گيري بنا به درخو است پزشکي است زيرا بايد نماز را روي صندلي بخوانم که برخلاف شأن يک امام جمعه است. آيت‌الله مجتهد شبستري با طلب حلاليت از مردم گفت: علاقه‌مند به آشنايي با تمام خانواده شهدا بودم و در عرض 22 سال حضور در اين مسئوليت در خطه آذربايجان خرسند بودم و افتخار بزرگي براي من است. خطيب جمعه تبريز در بخش ديگر خطبه‌ها با اشاره به اينکه اين هفته آخرين هفته ماه شعبان است، افزود: اگر رويت هلال ماه قطعي شود، فردا رمضان خواهد بود ولي اگر رويت نشود بايد روزه يوم‌الشک گرفته شود. وي با بيان اينکه ماه رمصان ماه تقويت روحيه است، خداوند در اين ماه با واجب کردن روزه، انسان را تربيت کرده و درس تربيتي داده است. آيت‌الله مجتهدشبستري با اشاره به اينکه خداوند به پرورش‌دهنده معروف است، ادامه داد: انسان علاوه بر تربيت تکويني، از تقويت تشريحي نيز برخوردار است.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

مسؤولان نسبت به مطالبات مردم تقدير عملي کنند

امام جمعه تبريز:
خروج

گروه خبر: امام جمعه تبريز با عرض تبريک به دولت دوازدهم گفت: اميد است اين دولت بتواند مطالبات مردم را عملي کرده و معيشت و اقتصاد کشور را رونق دهد زيرا مردم به وظايف خود با حضور گسترده عمل کردند و اينک نوبت دولت است به مطالبه مردم پاسخ داده و وعدهايش را عملي کند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها