عصر آذربایجان

گزارش خبر

ضرورت درک عملي و اهميت فريضه امربه‌معروف و نهي از منکر در جامعه

ضرورت درک عملي و اهميت فريضه امربه‌معروف و نهي از منکر در جامعه

1397/06/25

گروه خبر: امام جمعه اروميه و نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي احياي امربه‌معروف و نهي از منکر در جامعه را از اهداف قيام اباعبدالله عنوان كرد و گفت: لازم است همگان امربه‌معروف و نهي از منکر را وظيفه خود بدانند و در هر پست و مقام يا موقعيتي هستند به درستي در پي اصلاح امور با احيا اين فريضه فراموش شده بپردازند.

به گزارش عصرآذربايجان، حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي در خطبه‌هاي نماز جمعه  اروميه ضمن تسليت فرا رسيدن ايام عزاي سيد و سالار شهيدان، اظهار داشت: شناخت اهداف امام حسين (ع) بايد مورد توجه قرار گيرد و آئين‌هاي عزاداري بايد فرصتي براي شناخت اهداف قيام حسين و ويژگي‌هاي اهل بيت (ع) و ياران با وفاي امام حسين (ع) باشد و اين وظيفه بر عهده فعالان هيئت‌هاي مذهبي است تا در اين فرصت به بازشناسي عمومي فرهنگ عاشورا در بين توده‌هاي مردم اهتمام کنند.
وي احياي امربه‌معروف و نهي از منکر در جامعه را از اهداف قيام اباعبدالله عنوان و تصريح کرد: آن حضرت قيام کرد تا در جامعه غفلت زده اصلاحات انجام شود و اصلاح مد نظر امام حسين (ع) فقط با احيا دوباره فريضه امربه‌معروف و نهي از منکر ممکن بود.
امام جمعه اروميه ضمن توصيه مردم و مسئولان به درک عملي و اهميت اين فريضه خاطرنشان کرد: لازم است همگان امربه‌معروف و نهي از منکر را وظيفه خود بدانند  و در هر پست و مقام يا موقعيتي هستند به درستي در پي اصلاح امور با احيا اين فريضه فراموش شده بپردازند.
حجت الاسلام قريشي بر اهميت شناخت جامع از اين فريضه تاکيد کرد و متذکر شد: امروز بيش از هر زماني لازم است ظرفيت‌هاي عمومي ترويج فرهنگ امر به معروف و نهي از منکر بازشناسي شود تا به درستي از همه ظرفيت‌ها براي بهبود حرکت جامعه اسلامي به سمت پيشرفت و توسعه و کسب رضاي خدا بهره برد.
وي اهميت عزاداري همراه با علم و بصيرت و آگاهي را مورد توجه قرار داد و با درخواست از هيئت‌هاي مذهبي آذربايجان غربي مبني بر رعايت حقوق عمومي همه شهروندان، م داد: لازم است هيئت‌هاي عزاداري مراقبت کنند که در زمان مشخص و مرسوم اقدام به عزاداري کنند تا فردي اذيت نشده و حقوق سايرين تضييع نشود و در اين ميان در مراسمهاي تاسوعا و عاشورا نيز بايد با شکوه هر چه تمام برگزار شود تا پيام جهاني مورد انتظار را داشته باشد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي يادآور شد: رزمندگان اسلام و نيروهاي نظامي و انتظامي ايران اسلامي به تأسي از قيام حسيني هميشه در پي نمايش اقتدار و عظمت قدرت کشور در دفاع از مقدسات و کيان نظام اسلامي هستند و صلابت آنان اجازه نخواهد داد هيچ گزندي به کشور برسد.
خطيب جمعه اروميه تصريح کرد: عمليات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي دنيا را مبهوت عظمت و اقتدار خود کرد و نشان داد فرزندان اين خاک دنباله رو راه امام علي (ع) و تحت فرمان داهيانه مقام معظم رهبري هستند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

لزوم کنترل و کاهش آمار طلاق در جامعه

امام جمعه اروميه تاکيد کرد
خروج

امام جمعه اروميه گفت: بايد براي کنترل و کاهش آمار طلاق در جامعه فکري کرد و در راستاي آن گام برداشت.

مهم‌ترين درس عاشورا ايستادن مقابل استکبار است

امام جمعه اروميه:
خروج

امام جمعه اروميه گفت: مهم‌ترين درس عاشوراي حسيني ايستادن مقابل ايادي استکبار جهاني است.

نبايد در عرصه‌هاي هسته‌اي ايران عقب‌نشيني کند

امام جمعه اروميه:
خروج

حجت‌الاسلام سيد مهدي قريشي در خطبه‌هاي نماز جمعه هفته گذشته اروميه اظهار داشت: در زمينه‌ فعاليت‌هاي هسته‌اي نبايد مقابل سران کشورهاي غربي و آمريکا عقب‌نشيني کنيم.

بايد مقابل تحريف کلام امام خميني ايستادگي کرد

امام جمعه اروميه:
خروج

امام جمعه اروميه گفت: بايد در مقابل تحريف کلام امام خميني به معناي واقعي ايستادگي کرد.

امام خميني (ره) با تشکيل بسيج انقلاب را بيمه کرد

امام جمعه اروميه:
خروج

گروه خبر: امام جمعه اروميه گفت: بسيج مردمي در آذر سال ?? توسط امام خميني (ره) ايجاد و انقلاب اسلامي ايران را بيمه کرد.

جمهوري‌خواه و دموکرات در آمريکا جملگي عليه ايران متحد هستند

امام جمعه اروميه:
خروج

گروه خبر: امام جمعه اروميه گفت: جمهوري‌خواه و دموکرات در آمريکا جملگي عليه ايران متحد بوده و دشمني آنان در طول تاريخ و انقلاب بدعهدي آنان ثابت شده و مسأله‌اي آشکار است.

اجازه ندهيم علاقه دانشجويان به انقلاب زدوده شود

امام جمعه اروميه:
خروج

گروه خبر: امام جمعه اروميه گفت: نبايد در روز دانشجو به برخي چهره‌‍‌ها اجازه دهيم که علاقه دانشجويان به انقلاب را بزدايند.

ماهيت آمريکا روز به روز بيشتر روشن مي‌شود

امام جمعه اروميه:
خروج

امام جمعه اروميه گفت: ماهيت آمريکا روز به روز بيشتر براي ملت بزرگ ايران اسلامي روشن مي‌شود.

فعاليت 2400 هيات مذهبي در آذربايجان غربي

امام جمعه اروميه مطرح کرد
خروج

امام جمعه اروميه گفت: اينکه از اين استان با وجود 2 هزار و 400 هيأت مذهبي هيچ اثري در بازسازي عتبات عاليات ثبت نداشته، سبب شرمندگي است.

حفظ تقوا و حيا مانع از اجرايي شدن برنامه‌هاي دشمنان مي‌شود

امام جمعه اروميه:
خروج

امام جمعه اروميه گفت: با حفظ تقوا و رعايت حيا بايد مانع از عملي شدن برنامه‌هاي دشمنان در کشور شد.

ارتباط با آمريکا مستلزم دست کشيدن از دين و خون شهداست

امام جمعه اروميه:
خروج

نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي گفت: اگر بخواهيم با آمريکا ارتباط برقرار کنيم بايد از دين خود دست برداشته و خون شهدا را ناديده بگيريم.

دهه فجر تجلي قدرت خداست

امام جمعه اروميه:
خروج

امام جمعه اروميه گفت: دهه فجر به معناي واقعي کلمه تجلي قدرت خداوند متعال است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها