عصر آذربایجان

گزارش خبر

لزوم کنترل و کاهش آمار طلاق در جامعه

امام جمعه اروميه تاکيد کرد

1395/06/15

امام جمعه اروميه گفت: بايد براي کنترل و کاهش آمار طلاق در جامعه فکري کرد و در راستاي آن گام برداشت.

گروه خبر:امام جمعه اروميه گفت: بايد براي کنترل و کاهش آمار طلاق در جامعه فکري کرد و در راستاي آن گام برداشت.
به گزارش عصرآذربايجان، حجت‌الاسلام سيد مهدي قريشي در خطبه‌هاي نماز جمعه هفته گذشته اروميه، اظهار داشت: بايد براي کنترل همچنين کاهش آمار مربوط به طلاق در استان و کشورمان گام برداريم.
وي با اشاره به فرا رسيدن سالروز شهادت امام جواد(ع)، ادامه داد: بايد براي شناخت ائمه معصوم(ع) و اولياي الهي به صورت جدي گام برداشته شود همچنين جوانان و نوجوانان را براي حرکت در اين زمينه ترغيب کرد.
اين استاد حوزه‌هاي علميه و دانشگاه‌ها اجراي منويات رهبري در زمينه اقتصاد مقاومتي را خواستار شد و ادامه داد: به رهنمودها و اشارات ايشان در همه زمينه‌‌ها به ويژه اقتصاد مقاومتي بايد به نحو احسن عمل کرد تا مشکلات موجود به تدريج حل شوند.
اين مسؤول با اشاره به فرا رسيدن سالروز ازدواج حضرت علي(ع) و حضرت زهرا(س)، خاطرنشان کرد: ازدواج يک امر مقدس و سنت حسنه نبوي(ص) به شمار مي‌رود، بنابراين بايد براي تسهيل اين امر در بين جوانان گام برداشت.وي بر لزوم تلاش براي تحکيم بنياد خانواده همچنين لزوم تلاش براي کاهش طلاق تاکيد کرد و بيان داشت: کساني که مقدورات لازم را در اين زمينه دارند بايد خودشان ازدواج کرده و شرايط را براي ازدواج ديگران فراهم کنند.نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي با اظهار اينکه والدين بايد شرايط ازدواج را براي فرزندان خود فراهم کنند، خاطرنشان کرد: از اين رهگذر آنها را مقابل آسيب‌هاي اجتماعي مختلف به معناي واقعي مصون و مقاوم نگه داشته‌اند.
اين استاد دانشگاه‌ و حوزه‌ علميه با اظهار اينکه امروز بنيان خانواده به واسطه برنامه‌هاي ماهواره‌اي سست شده است، ادامه داد: برنامه شبکه‌هاي ماهواره‌اي باعث افزايش طلاق مي‌شود، به اين ترتيب دشمنان درصدد هستند که براي تسلط بر ملت‌ها تلاش کنند.امام جمعه اروميه با اشاره به اينکه در آستانه فرا رسيدن سالروز فاجعه دلخراش منا قرار گرفته‌ايم، بيان داشت: اين واقعه دردناک و تلخ قلب ملت‌هاي مسلمان دنيا را به درد آورد، که عامل آن حکومت بي‌کفايت آل‌سعود بود.
قريشي بر لزوم اتحاد، همدلي و يد واحد شدن ملت‌هاي مسلمان مناطق مختلف دنيا براي جلوگيري از بروز وقايع مشابه تاکيد و تصريح کرد: در صورت متحد شدن ملل مسلمان چنين وقايعي را ديگر شاهد نخواهيم بود.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

لزوم کنترل و کاهش آمار طلاق در جامعه

امام جمعه اروميه تاکيد کرد
خروج

امام جمعه اروميه گفت: بايد براي کنترل و کاهش آمار طلاق در جامعه فکري کرد و در راستاي آن گام برداشت.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها