عصر آذربایجان

گزارش خبر

حضور ناشران معتبر سال به سال پررونق‌ شود

حضور ناشران معتبر سال به سال پررونق‌ شود

1397/07/04

معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری اردبیل گفت: باید در نمایشگاه‌های کتاب استانی هر سال حضور ناشران کشوری پررونق شود تا زمینه برای خرید و تامین نیاز اهالی کتاب به شکل مستقیم از طریق این ناشران فراهم آید.

بهمن حسين‌زاده در بازديد از نمايشگاه سراسري کتاب اردبيل اظهار کرد: بنده از بدو ورود به نمايشگاه شاهد استقبال گرم هخموطنان از نمايشگاه بودم به طوري که اين استقبال نشان از رغبت، علاقه و انگيزه خاص اهالي فرهنگ‌دوست اردبيل است که مي‌خواهند با مطالعه و کتاب بيش از گذشته انس بگيرند.

وي با بيان اينکه در سايه مطالعه کتاب است که آگاهي و دانايي مردم ارتقا يافته و زمينه رشد و گسترش توانمندي افراد جامعه فراهم مي‌آيد، خاطرنشان کرد: در کنار ناشران ملي ما شاهد حضور ناشران استاني و برخي کتابفروشي‌ها و نمايندگي ناشران هستيم که اين حرکت اقدام مناسبي است که فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اردبيل از فرصت نمايشگاه دوازدهم استفاده کرده تا زمينه حضور آنها را فراهم کند.

معاون امور اقتصادي و منابع انساني استانداري اردبيل ادامه داد: بايد با توسعه فضاي نمايشگاه زمينه‌اي را فراهم کرد تا خود ناشران معتبر کشوري در اين نمايشگاه حاضر شوند و در سال‌هاي آينده اولويت بر حضور گسترده ناشران کشوري خواهند بود که سال به سال بايد اين شرايط بهبود يابد.

حسين‌زاده گفت: در کنار حضور اين ناشران بايد از ناشران استاني و همچنين کتابفروشي‌ها نيز حمايت کرد تا زمينه رشد و بالندگي و رقابت سالم آنها با ساير ناشران فراهم آيد.

وي به زمان برگزاري نمايشگاه نيز اشاره کرد و افزود: با توجه به استقبال مردم از اين نمايشگاه به ويژه همزماني آن با بازگشايي مدارس به عنوان بهار علم و دانش به نظر مي‌رسد بايد در تقويم سالانه برگزاري اين رويداد را در چنين ايامي پيش‌بيني کرده و به صورت ثابت بايد سعي کرد در اوايل مهرماه نسبت به برگزاري اين نمايشگاه اقدام کرد.

معاون امور اقتصادي و منابع انساني استانداري اردبيل بيان کرد: قطعا اين نمايشگاه و ترويج و توسعه کتابخواني به آگاهي و دانايي مردم کمک خواهد کرد و به تبع آن ما شاهد توسعه همه جانبه کشور در همه زمينه‌ها خواهيم بود چرا که زيربناي توسعه، توسعه فرهنگي و ارتقاي دانايي و آگاهي مردم است.

حسين‌زاده تصريح کرد: بايد همه دستگاه‌هاي فرهنگي دست به دست هم دهند تا اين نمايشگاه‌ها سال به سال با جذابيت و تنوع برنامه‌هاي اصلي و جانبي همراه باشد تا با استقبالي که مردم انجام مي‌دهند زمينه توسعه و توانمندسازي آحاد جامعه نيز در سايه اين دانايي و آگاهي فراهم آيد.
 
مطالعه کتاب جايگاه خود را از دست نداده است

در ادامه اين بازديد معاون هنري فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اردبيل گفت: مطالعه کتاب نه تنها جايگاه خود را از دست نداده بلکه با توجه به شرايط پيش آمده روز به روز رونقي مضاعف گرفته است.
 
غريب منوچهري اظهار کرد: دوازدهمين دوره نمايشگاه کتاب در استان اردبيل با توجه به استقبالي که اهالي اين استان از اين نمايشگاه در دو روز اول داشتند مسئولان و متوليان اين حوزه را ترغيب کرده تا در سال‌هاي آينده نيز در چنين ايامي اين نمايشگاه را  با تواني مضاعف‌تر و حضور ناشران متعدد فراهم کند.

وي خاطرنشان کرد: به رغم مشکلات اقتصادي حاکم در جامعه و به ويژه مشکلاتي که ناشران و توليدکنندگان کتاب با آن روبرو هستند اما استقبال مردم حکايت از علاقمندي و دلبستگي آنها به حوزه کتاب دارد که قطعا زمينه و افزايش بسترهاي توسعه‌اي را در اين زمينه به راحتي مي‌توان فراهم کرد.

معاون هنري فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اردبيل ادامه داد: به رغم برخي ادعاها که گفته مي‌شود مطالعه کتاب در سال‌هاي اخير در کشورمان افول کرده است اما بايد به صراحت گفت مطالعه کتاب همچنان جايگاه خود را دارد و هيچگونه تغيير و تحولي را در اين حوزه نمي‌توان متصور بود.

منوچهري بيان کرد: حس دلسردي سال‌هاي اخير حتي به حس دلگرمي در فضلي مطالعه کتاب تبديل شده و حضور ناشران ملي در نمايشگاه امسال نشان مي‌دهد که بايد حرکت‌ها و برنامه‌ريزي‌ها را به نحوي انجام داد که با تامين مکاني مناسب زمينه حضور بيشتر ناشران را مهيا کنيم.

وي افزود: بنده اطلاع دارم که ناشران متعددي درخواست حضور در نمايشگاه سراسري کتاب اردبيل را در دوره دوازدهم داده بودند اما به دلايل مختلف و کمبود فضا اين اتفاق نيفتاد ولي تلاش مي‌کنيم تا ب همت مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامي زمينه اين کار در سال‌هاي آينده فراهم آيد.

معاون هنري فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اردبيل همچنين به زمان برگزاري نمايشگاه در تقارن با مهرماه و بازگشايي مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: بهترين زمان براي بازگشايي نمايشگاه تعيين شده و قطعا اين تقويم خوب بايد براي هميشه به نام  اردبيل و با هدف برگزاري نمايشگاه کتاب ثبت شود تا بتوانيم در خدمت مخاطبان و علاقمندان به ويژه جوانان و نوجوانان باشيم.  

 

منبع : ایسنا

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

حضور ناشران معتبر سال به سال پررونق‌ شود

حضور ناشران معتبر سال به سال پررونق‌ شود
خروج

معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری اردبیل گفت: باید در نمایشگاه‌های کتاب استانی هر سال حضور ناشران کشوری پررونق شود تا زمینه برای خرید و تامین نیاز اهالی کتاب به شکل مستقیم از طریق این ناشران فراهم آید.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها