عصر آذربایجان

گزارش خبر

مسئولان بايد در راستاي حل مشکل مردم گام بردارند

1397/12/12

گروه خبر: امام جمعه اروميه و نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان‌غربي گفت: مسئولان اجرايي، قضايي و نمايندگان بايد در راستاي حل مشکل مردم گام بردارند.

به گزارش عصرآذربايجان، حجت الاسلام و المسلمين سيد مهدي قريشي در خطبه هاي نماز جمعه اروميه با اشاره به بيانات رهبري در درس خارج فقه و تاکيد بر اينکه نبايد ياس و نااميدي در جامعه باشد، اظهار داشت: نشاط به معني اميد، تحرک،پرکاري و حوصله در اقدام است. وي ادامه داد: برخي چنين تفکر دارند که کنسرت و کارناوال به مفهوم نشاط است در حالي که حل مشکل مردم و به خصوص فقرا نشاط اصلي است. نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان‌غربي متذکر شد: مسئولان اجرايي، قضايي و نمايندگان بايد در راستاي حل مشکل مردم گام بردارند.

حجت الاسلام قريشي با بيان اينکه گناه و معصيت در رمان و مکان مختلف تفاوت دارد اينکه اقدام نادرست و معصيت را در محيط عمومي نمايش دهند اين بر تمام جامعه اثرگذار است، افزود: معصيت مسئول موجب عذاب چند برابر مي‌شود و بايد در اين خصوص دقت شود و مسئولان مربوط در اقداماتشان دقت کنند. وي در خصوص حواشي جشنواره موسيقي غرب کشور در بوکان، تصريح کرد: رقص محلي در برابر مسوولان توسط نوجوانان به سن بلوغ رسيده آن‌هم بدون حجاب چه مفهومي دارد؟ اين‌ها چه جوابي در محضر الهي خواهند داشت؟ اين قابل قبول نيست و موجب آبروريزي است بايد در اين زمينه تجديد نظر کنند. خطيب جمعه اروميه از استاندار خواست به عنوان مسئول اجرايي استان توبيخ، عزل يا هر برخورد مناسب و مورد انتظار ديگري را انجام دهد و يادآور شد: هم افرادي که اين کودکان را آورده‌اند و هم مسئولان حاضر بايد توبه و تجديدنظر کنند و با آن‌ها برخورد شود.
وي به روز زن و ولادت حضرت زهرا(س) اشاره و خاطرنشان کرد: پيش از ظهور اسلام، زن در جامعه جاهلي عرب هيچ جايگاهي نداشت، به گونه‌اي که والدين از شنيدن اين خبر که فرزندشان دختر هست از خفت و خواري صورت‌شان سياه شده و در برخي موارد نيز اقدام به زنده به گور کردن آن دختران مي‌کردند، در چنين جامعه‌اي، اما آنچه که به زن ارزش و جايگاه بخشيد، اسلام و تعاليم حضرت محمد(ص) بود.حجت الاسلام قريشي ادامه داد: در اروپاي مدعي و پيشرفته نيز تا 150 سال پيش زن حق راي دادن نداشته و از هيچ جايگاهي در برابر مرد برخوردار نبود، اما اسلام در يک هزار و 400 سال پيش زن و مرد را يکسان دانسته و معيار برتري و ارزش را تقوا اعلام کرد.
وي با اعلام اينکه متوسط صدقه هر خانوار در آذربايجان‌غربي پايين‌تر از سطح کشوري است، خواستار شد: بايد مردم اين استان با وجود همه مشکلات معيشتي، همت مضاعفي انجام داده و با کاستن از تشريفات به فاميل‌هاي کم‌بضاعت کمک کنند تا همه عيد داشته باشند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

مسئولان بايد در راستاي حل مشکل مردم گام بردارند

خروج

گروه خبر: امام جمعه اروميه و نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان‌غربي گفت: مسئولان اجرايي، قضايي و نمايندگان بايد در راستاي حل مشکل مردم گام بردارند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها