عصر آذربایجان

گزارش خبر

لغو کنسرت‌ها سوژه فرار رو به جلوي دولت در آستانه انتخابات

لغو کنسرت‌ها سوژه فرار رو به جلوي دولت در آستانه انتخابات

1395/08/02

در حالي که آرام آرام به زمان فراهم کردن مقدمات برگزاري انتخابات رياست جمهوري نزديک مي‌شويم، اين روزها دولت براي فرار از پاسخگويي به دستاويزي همچون کنسرت‌ها دست مي‌زند.

گروه گزارش: در حالي که آرام آرام به زمان فراهم کردن مقدمات برگزاري انتخابات رياست جمهوري نزديک مي‌شويم، اين روزها دولت براي فرار از پاسخگويي به دستاويزي همچون کنسرت‌ها دست مي‌زند.
به گزارش عصرآذربايجان، بيش از سه سال از عمر دولت يازدهم مي‌گذرد به طوري که آرام آرام به زمان تدارکات برگزاري انتخابات رياست جمهوري نيز در حال نزديک شدن هستيم پس در چنين ايامي دولتمردان براي جلب اعتماد مردم بايد براي ارائه عملکرد اقدام کنند. ولي خالي بودن دستان دولتمردان و نبود عملکرد درخشان باعث شده است که بيش از پيش مقامات و مسئولان به حواشي و مسائل غيرضروري در جامعه بپردازند، به طوري که يک روز کنسرت و روزي ديگر شبکه‌هاي اجتماعي را در پشت تريبون مطرح مي‌کنند. خبرنگار ما با محور قرار دادن اين موضوع پيرامون دلايل و چرايي روي آوردن دولت به ويژه رئيس جمهور به مسائل جانبي و حاشيه‌اي همچون کنسرت‌ها گزارشي را تدوين کرده است که اميد است مورد توجه مخاطبان قرار گيرد.
*دولت براي فرار از پاسخ‌گويي کنسرت را مسئله اصلي کشور مي‌کند
يحيي عماري، دبير حزب موتلفه اسلامي آذربايجان غربي با بيان اينکه دولت به ويژه رئيس جمهور براي فرار از پاسخ‌گويي کنسرت را به مسئله اصلي کشورمان تبديل مي‌کند همچنين موضوع شبکه‌هاي اجتماعي را مدام مطرح مي‌کند، يادآوري کرد: از اين رهگذر به دنبال فرار از پاسخ‌گويي مقابل ملت است چرا که عملکرد قابل ارائه‌اي در مقابل مردم و منتقدان متاسفانه ندارد. اين فعال سياسي با ابراز تاسف از اينکه رئيس جمهور مشکلات اساسي کشورمان را رها کرده است و مدام موضوع کنسرت‌ها را پيش مي‌کشد با اين محوريت که چرا با آنها برخورد مي‌کنيد و چرا مجوز برگزاري‌شان را لغو مي‌کنيد، اضافه کرد: حال آنکه يکي از وزراء همين دولت در مصاحبه تلويزيوني صدا و سيما عنوان کرد اين همه هياهو مي‌شود ولي تاکنون فقط چهار درصد کنسرت‌ها مجوز برگزاري‌شان لغو شده است. عماري بيان داشت: امروز مهم‌ترين مسئله ايران موضوع کنسرت، لغو يا برگزاري آن نمي‌‌باشد ولي متاسفانه عده‌اي در آستانه برگزاري انتخابات رياست جمهوري براي فرار از پاسخ‌گويي درصدد هستند که اصل‌ها را فرع و فرع‌ها را اصل کنند. دبير حزب موتلفه اسلامي آذربايجان غربي اضافه کرد: بنابراين به جاي اينکه به مسائل اصلي کشورمان بپردازند براي حاشيه‌سازي اقدام مي‌کنند که اميد است در ماه‌هاي باقي‌مانده از عمر دولت يازدهم يک نوع تغيير رويه حاصل شود.
وي با بيان اينکه در اين زمينه مسئوليت صدور مجوز متوجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است و دست‌اندرکاران آن براي صدور مجوز يا عدم صدور همچنين لغو مجوز اقدام مي‌کنند، يادآوري کرد: بنابراين در اين زمينه مسئوليتي با نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران نيست ولي نيروي انتظامي را آماج حملات خود قرار دادند و اين سيستم خادم و مردمي را مظلوم واقع کردند. دبير حزب موتلفه اسلامي آذربايجان غربي با اظهار اينکه ناجا را به اين متهم کرده‌اند که با کنسرت‌ها برخورد مي‌کند حال آنکه چنين چيزي صحت ندارد، بيان داشت: فرمانده انتظامي در اين رابطه توضيح داده است که مجوز کنسرت‌ها به ناجا ارتباطي ندارد اما چنانچه کنسرتي آميخته به ناهنجاري‌هاي اجتماعي برگزار شود ورود به موضوع يکي از وظايف اين نهاد است که در اين صورت اقدام خواهد شد.
*مقامات براي فضاي فرهنگي جامعه چاره‌اي جدي بيانديشند
در ادامه نيز کيارش کرداريان، کارشناس امور فرهنگي و اجتماعي با تاکيد بر اينکه مقامات و مديران عالي‌رتبه دولت براي فضاي فرهنگي کشورمان بايد چاره‌اي جدي‌تر بيانديشند، گفت: برگزاري کنسرت‌هاي موسيقي نه براي جوانان نشاط مي‌آورد نه اينکه در زمينه غني‌سازي اوقات‌فراغت‌شان تاثير چندان زياد و موثري خواهد داشت بنابراين بايد برنامه‌هاي دقيق براي اين حوزه داشته باشند. اين کارشناس امور فرهنگي و اجتماعي با اشاره به اينکه حتي مقامات حاضر نخواهند شد که خانواده‌شان، فرزندان و جوانان خود را به محيط برخي از اين کنسرت‌ها به بهانه شادي و نشاط ببرند، يادآوري کرد: پس جاي سؤال وجود دارد که چگونه مدافع عدم نظارت ناجا بر اين محيط‌ها هستند و به اين ترتيب هنجارشکني در آنها را برنمي‌تابند حال آنکه چنين روشي در حکومت اسلامي درست نيست. اين فرد که خود را سرپرست و پدر يک خانواده معرفي مي‌کند، بيان داشت: موضوع فقط به همين جا ختم نمي‌شود بلکه براي سياست‌هاي فرهنگي دولت به معناي واقعي کلمه انتقادهاي جدي وجود دارد، به عنوان مثال براي شخص من ماه‌ها سؤال است که فيلمي همچون 40 کيلو آلبالو چه بار معنايي و معرفتي براي مخاطبان جوان ايران اسلامي دارد.وي ادامه داد: حتي در فضاي مجازي با طعنه و طنز به اين موضوع اشاره شده بود که اين فيلم که مغاير با فرهنگ ايراني و اسلامي ما است چرا بعد از اينکه چهل کيلو فروخت به عبارت ديگر بعد از فروش ميلياردي چرا از روي پرده سينماها جمع‌آوري شد؟! چرا در اوائل اکران چنين تصميماتي گرفته نشد که ادعاي بي‌اطلاعي از محتواي آن نيز در اين زمينه به هيچ عنوان پذيرفتني نيست.
کلام آخر ...
بنابراين دولتي با چنين دستاوردهايي موهوم به نام برجام، FATF و قراردادهاي نفتي آي‌پي‌سي، براي مشغول کردن اذهان عمومي، منتقدان و صاحب‌نظران چاره‌اي جز اين ندارد که به مسائل جانبي و حواشي بيش از حد ضرورت بپردازد. با در پيش گرفتن چنين روش‌ها تبديل کردن موضوع‌هاي فرعي به دغدغه اصلي و برعکس درصدد رسيدن به اين هدف است تا افکار اقشار مختلف مردم چه‌بسا منتقدان، کارشناسان و سياست‌‌گذاران را از مسائل اصلي و مختلف کشورمان به اين ترتيب ايران اسلامي منحرف کند. تا از اين رهگذر در فضايي مه‌آلود و پرداختن به مسائلي که در درجه پنجم يا ششم اهميت هستند به تدريج موسم انتخابات رياست جمهوري دوازدهم فرا برسد، چه‌‍‌بسا باري ديگر اقبال به آنها رو کرده و براي يک بار ديگر بر کرسي رياست قوه مجريه تکيه بزند و به اين ترتيب افتخارات هر چه بيشتري براي ايران‌مان به ارمغان آورند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

لغو کنسرت‌ها سوژه فرار رو به جلوي دولت در آستانه انتخابات

لغو کنسرت‌ها سوژه فرار رو به جلوي دولت در آستانه انتخابات
خروج

در حالي که آرام آرام به زمان فراهم کردن مقدمات برگزاري انتخابات رياست جمهوري نزديک مي‌شويم، اين روزها دولت براي فرار از پاسخگويي به دستاويزي همچون کنسرت‌ها دست مي‌زند.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها