عصر آذربایجان

گزارش خبر

ضعف خدمت‌رساني در شهرهاي محروم اردبيل

ضعف خدمت‌رساني در شهرهاي محروم اردبيل

1394/09/15

گروه اجتماعي:اردبيل – باوجوداينکه محروميت‌زدايي و تعادل‌بخشي از سياست‌هاي اصلي دولت تدبير و اميد بوده و بارها به آن تأکيد مي‌شود، ضعف عملکرد دستگاه‌هاي خدمات رسان در اردبيل مانع از تحقق اين آرمان است.

گروه اجتماعي:اردبيل – باوجوداينکه محروميت‌زدايي و تعادل‌بخشي از سياست‌هاي اصلي دولت تدبير و اميد بوده و بارها به آن تأکيد مي‌شود، ضعف عملکرد دستگاه‌هاي خدمات رسان در اردبيل مانع از تحقق اين آرمان است.
از  کلنگ‌هاي بر زمين‌مانده تا انشعابات غيرممکن، کاغذبازي‌هاي اداري و سنگ‌اندازي‌هاي ادارات آن‌هم براي کوچک‌ترين و پيش‌پاافتاده‌ترين موضوعات که موجب شده يک موضوع جزئي به يک معضل تبديل شد.
*مشکل فروش صنايع‌دستي در شهرها
در اين جلسه شهابي عضو شوراي شهر عنبران به تشکيل تعاوني زنان بافنده و توليدکنندگان صنايع‌دستي با 350 نفر عضو اشاره کرد و گفت: تمام سرمايه اوليه شکل‌گيري اين تعاوني را بانوان تأمين کردن و بااين‌وجود اين تعاوني هرچند براي تشويق مردم ساکن در مناطق مرزي ايجادشده امروز در فروش با مشکل مواجه است.
هرچند به تأکيد معاون استاندار ايراد کار اينجاست که توليد بدون ارزيابي بازار و به شيوه سنتي انجام مي‌شود، استاندار اردبيل راهکار را استفاده از ظرفيت فضاي مجازي عنوان کرد.
اين در حالي است که مراحل اداري، نيازمندي‌ها و اينکه اصلاً چطور مي‌توان از فضاي مجازي بهره برد براي زنان ساکن در شهرهاي کوچک و روستاها کمي گنگ و مبهم بوده و به نظر مي‌رسد به‌جاي آموزش عملي اصلي‌ترين راهکارها صرفاً در جلسات به شکل شيک و مطلوب طرح مي‌شود.نکته قابل‌توجه آنکه دغدغه فروش از شهري مطرح مي‌شود که گليم آن شهرت جهاني داشته و در آستانه ثبت برند خود است و سؤال اينجاست که تاکنون دستگاه‌هاي خدمات رسان و حامي براي ساماندهي توليد، معرفي بازار و فروش چه اقدامي تدارک ديده‌اند؟
*با يک بارش مهاجرت نکردند
در ادامه آقازاده رئيس شوراي شهر رضي نيز که اظهارات خود را با محروميت قابل‌توجه اين شهر آغاز کرد، افزود: باوجود محروميت‌ها بودجه شهرداري را يک و نيم برابر افزايش داديم و به هيچ اداره و پيمانکاري بدهکار نيستيم اما هر آن انتظار مي‌رود کارگران از تأخير پرداختي خود شکايت کنند.وي با انتقاد از بي‌توجهي مسئولان استان به منطقه مرزي ارشق و اينکه مسافت آن به‌مراتب بيشتر از بيله سوار است، تأکيد کرد: در مقابل به حدي محروميت داريم که اگر خرده بارش امسال نبود و گندم افزايش توليد نداشت خيلي‌ها مي‌خواستند مهاجرت کنند و بروند.
آقازاده با طرح اين نگراني که معلوم نيست سال بعد »دنبلان« و باران داشته باشيم، اضافه کرد: در همين ارشق ناحيه صنعتي ايجادشده ولي متأسفانه رغبت به سرمايه‌گذاري نيست و کسي سراغ آن را نمي‌گيرد.رئيس شوراي شهر رضي به مشکلات ساخت‌وساز نيز اشاره کرد و افزود: بررسي‌ها نشان مي‌دهد بايد نقشه شهر رضي تغيير کند تا مردم بتوانند زمين خود را بسازند و متأسفانه فضاي سبز در اين خصوص مشکلاتي را به وجود آورده است.وي تصريح کرد: حتي بعدازاينکه مي‌سازيم شش ماه منتظر تير برق هستيم بعد سه ماه منتظر کابل و يک سال منتظر کنتور و اين انصاف نيست که براي يک ساخت‌وساز متقاضي دو سال زمان صرف کند.وي خواستار توسعه اين شهر از سمت اردبيل و نه گرمي شد و تأکيد کرد: در اغلب انشعابات با مشکل مواجه ايم و در همين لوله‌کشي آب نيز انشعاب جديد نمي‌دهند.آقازاده بابيان اينکه براي يک کار اداري ما نمي‌توانيم به شهرستان خودمان مشگين شهر مستقيماً سفر کنيم و بايد در ابتدا به اردبيل سپس به مشگين شهر برويم خواستار تغيير وضعيت فعلي نقشه شهر رضي  و حتي الحاق آن به اردبيل شد.
استاندار اردبيل در خصوص دغدغه طرح‌شده با قول مساعد رسيدگي به وضعيت انشعاب برق تصريح کرد: تقسيمات اخير کشوري مشکلاتي را در مسيرهاي ارتباطي به وجود آورده و بايد اين مهم پيگيري شود.
*روستايي که يک روز در ميان برق ندارد
درعين‌حال عظيميان عضو شوراي روستاي قزل قيه از توابع بخش هير بابيان اينکه گازرساني اين روستا با 258 خانوار و هزار و 200 نفر جمعيت سه ماه است کلنگ زني شده اما اجرا نمي‌شود برق را حسرت ساکنان اين روستا عنوان کرد.اين اظهارات در حالي شنيده مي‌شد که پوشش کامل گازرساني روستاهاي استان طي دو سال آتي بارها طرح‌شده و همواره وضعيت پروژه‌ها مطلوب عنوان مي‌شود.در ادامه اين درخواست استاندار اردبيل طي تماس تلفني با مديرعامل شرکت گاز استان خواستار پاسخگويي در خصوص وضعيت اين پروژه شد.فيروز خدايي بابيان اينکه پروژه متوقف نيست و به دليل سختي مسير اجرا و سنگلاخي بودن با تأخير مواجه شده قول مساعد اتمام عمليات گازرساني تا هفته دولت سال آينده را مطرح کرد.
بخشي از دغدغه اين روستا به گفته عضو شوراي آن به قطعي مکرر برق آن‌هم يک روز درميان به مدت 24 ساعت اختصاص داشت و اينکه روستا مسئول برق نداشته و با مشکل مواجه است.طرح نيمه‌تمام ماندن طرح هادي باوجوداينکه خود اهالي براي جوي کشي همت کرده‌اند موجب شد استاندار اردبيل خواستار طرح موضوعات کلان‌تر باشد و نسبت به پيگيري اين درخواست‌ها از طريق فرمانداران و مديران دستگاه‌ها تأکيد کند.
بااين‌وجود عظيميان تأکيد کرد: ما بارها پيگير بوديم و چون به نتيجه نرسيديم اين مشکلات که به نظر کوچک است اما براي روستاي ما قابل‌توجه، در اين جلسه مطرح کرديم.
*سرمايه‌گذار در خلخال نمي‌ماند
بخش مهمي از دغدغه‌هاي طرح‌شده به مشکلات شهرستان خلخال اختصاص داشت که محروميت آن گاهي تأکيد مي‌شود و گاهي از سوي مسئولان انکار.
شاطري عضو شوراي شهر خلخال با تأکيد به‌ضرورت پرداخت عوارض ادارات به شهرداري تصريح کرد: جاده اصلي تردد ما اسالم است و بااين‌وجود بهسازي نمي‌شود و آمار تصادفات بالا است.
وي خواستار نصب گارد ريل و علائم مناسب در اين جاده شد و افزود: در حال حاضر مشکل خلخال اين است که سرمايه‌گذار مراجعه مي‌کند ما هم اعلام آمادگي مي‌کنيم ولي به دلايل نامعلوم و شايد اقليم منطقه نمي‌مانند.به گزارش عصر آذربايجان به نقل از مهر وي خواستار بيمه قالي‌بافان در اين شهر شد و در ادامه استاندار اردبيل قول مساعد پيگيري بيمه را طرح کرد.طرحي که در استاني که به بافته‌هاي دستي شهرت دارد هنوز که هنوز است به فرجام مطلوب نرسيده و عزمي براي ساماندهي بيمه قالي‌بافان مشاهده نمي‌شود.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

ضعف خدمت‌رساني در شهرهاي محروم اردبيل

ضعف خدمت‌رساني در شهرهاي محروم اردبيل
خروج

گروه اجتماعي:اردبيل – باوجوداينکه محروميت‌زدايي و تعادل‌بخشي از سياست‌هاي اصلي دولت تدبير و اميد بوده و بارها به آن تأکيد مي‌شود، ضعف عملکرد دستگاه‌هاي خدمات رسان در اردبيل مانع از تحقق اين آرمان است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها