عصر آذربایجان

گزارش خبر

پالایشگاه ذرت با ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در اردبیل احداث می‌شود

پالایشگاه ذرت با ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در اردبیل احداث می‌شود

1397/10/01

استاندار اردبیل گفت: برای طرح بزرگ صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با عنوان پالایشگاه ذرت که در منطقه مغان احداث خواهد شد در کمتر از یک روز پروانه احداث صادر شد و با سرمایه‌گذاری حدود ۶۰۰ میلیارد تومان احداث می‌شود.

اکبر بهنام‌جو در جمع خبرنگاران در اردبيل اظهار داشت: براي جذب و حفظ سرمايه‌گذاري در استان به حمايت همه مردم فهيم استان نياز داريم و وقتي سرمايه‌گذاري وارد استان مي‌شود همه بايد کمک کنيم تا بتواند با توليد محصول مورد نظر براي جوانان استان اشتغال ايجاد کند.

وي با بيان اينکه هر گونه سرمايه‌گذاري بخش خصوصي منجر به ايجاد اشتغال خواهد شد، افزود: در هفته‌هاي اخير با مساعدت مديران مربوطه کارخانه ذوب آهن فولاد سپهر عمليات اجرايي خط نورد را آغاز کرده است.

استاندار اردبيل بيان کرد: براي طرح بزرگ صنايع تبديلي و تکميلي کشاورزي تحت عنوان پالايشگاه ذرت که در منطقه مغان احداث خواهد شد در کمتر از يک روز پروانه احداث صادر شد و با سرمايه‌گذاري حدود 600 ميليارد تومان، علاوه بر ايجاد فرصت‌هاي شغلي قابل توجه زمينه‌ساز ايجاد ارزش افزوده براي محصولات کشاورزي خواهد شد.

بهنام‌جو با بيان اينکه مراحل مقدماتي و موافقت اوليه براي احداث کارخانه بزرگ و مدرن توليد کاغذ از مواد معدني اخذ شده است، گفت: با سرمايه‌گذاري 300 ميليارد توماني بخش خصوصي در اين امر حجم قابل توجهي از نياز استان و کشور به انواع کاغذ رفع خواهد شد.

وي رشد سرمايه‌گذاري در استان را چشمگير دانست و تصريح کرد: به عنوان نمونه بانک صنعت و معدن در سال گذشته 30 ميليارد تسهيلات به حوزه توليد در استان پرداخت کرده بود که اين‌ مبلغ امسال به بيش از 150 ميليارد تومان رسيده و براي سال بعد متعهد به پرداخت حدود 400 ميليارد تومان ديگر است.

استاندار اردبيل گفت: در جريان ديدار با وزير نفت مقرر شد با توجه به نياز استان به توسعه شبکه و خطوط انتقال گاز به ويژه براي گازرساني به صنايع و کاهش مصرف سوخت‌هاي مايع، علاوه بر اعتبارات مصوب مبلغ 25 ميليارد تومان براي خط انتقال به صنايع اختصاص يابد.

بهنام‌جو اظهار کرد: وزارت نفت تمامي هزينه‌هاي مربوط به تامين مصالح و تحصيل اراضي گازرساني به صنايع مستقر در منطقه نمين را پذيرفت و سال 98 اين خط انتقال احداث خواهد شد.

وي از نظر مساعد وزير نفت براي حمايت از توليد محصولات پتروشيمي در استان خبر داد و افزود: به منظور حمايت از توليدکنندگان و ايجاد اشتغال مولد و با هدف جلوگيري از خروج ارز از کشور، وزير نفت موافقت کردند تا در قيمت خوراک گاز مصرفي واحدهاي توليدي که در استان اردبيل مستقر مي شوند تا 30 درصد تخفيف داده شود که اين امر سبب افزايش توليد در استان خواهد شد.

استاندار اردبيل تصريح کرد: موافقت اوليه براي احداث بيمارستان يک هزار تختخوابي در دو فاز اخذ شده است و اين بيمارستان در دست طراحي است و براساس برنامه‌ريزي انجام شده قصد داريم از سال آينده و ظرف مدت پنج سال فاز نخست اين بيمارستان را به بهره‌برداري برسانيم و بيمارستان نجف‌زاده نيز از 250 به 500 تختخوابي افزايش پيدا خواهد کرد و با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي بيمارستان قائم به 200 تختخوابي ارتقا پيدا مي‌کند.

بهنام‌جو از تکميل بخش تروماي بيمارستان امام خميني(ره) اردبيل در آينده نزديک خبر داد و گفت: بيمارستان پارس‌آباد هم به طور کامل تجهيز شده و امسال به بهره‌برداري رسيده و شهروندان اين شهر از خدمات آن بهره‌مند خواهند شد.

وي در مورد موضوع درج نام روستاي عمارت در بين روستاهاي بخش هوراند در يکي از مصوبات هيئت دولت بيان کرد: بلافاصله بعد از اين اتفاق با وزير کشور مکاتبه کرديم و وزارت کشور ضمن قبول درخواست به حق اين استان طي نامه‌اي به هيئت دولت خواستار اصلاح مصوبه و حذف روستاي عمارت از مصوبه شد و تا زمان اصلاح مصوبه پيگير موضوع هستيم.

استاندار اردبيل اظهار کرد:  با توجه به اهميت واگذاري شرکت کشت و صنعت و دامپروري مغان براي استان استانداري با همکاري و حمايت‌هاي همه مقامات و مسئولان ديگر استان از جمله نماينده ولي فقيه در استان، نمايندگان مردم در مجلس و مقامات قضايي و امنيتي با دقت و حساسيت اين موضوع را رصد مي‌کند.

بهنام‌جو افزود: اهليت برنده اول مزايده کشت و صنعت به دلايلي مانند عدم توان مالي و تخصص لازم   کارنامه عملکرد نامطلوب در فعاليت‌هاي قبلي محرز نشد و با درخواست مسئولان استان و بررسي مقامات کشوري اين واگذاري لغو شد و بر اساس ضوابط قانوني اين مجموعه به نفر دوم مزايده واگذار شد.

وي تصريح کرد: خوشبختانه خريدار شرکت کشت و صنعت مغان داراي تجربه، تخصص و توان مالي لازم براي افزايش بهره‌وري و ايجاد اشتغال در اين مجموعه است.

استاندار اردبيل بيان کرد: بررسي سوابق خريدار نشان مي‌داد وي در زمينه کشاورزي و صنايع غذايي داراي سابقه روشن و موفق است به طوري که در حال حاضر در واحدهاي کشت و صنعت و توليدي وي بيش از 15 هزار نفر نيروي انساني مشغول به کار هستند و به 64 کشور جهان صادرات انجام مي‌دهد.

وي افزود: با وجود احراز اهليت و صلاحيت خريدار، اين واگذاري مشروط بوده و خريدار متعهد شده است تا علاوه بر افزايش تعداد فرصت‌هاي شغلي در کشت و  صنعت مغان، با ايجاد صنايع تبديلي و تکميلي و صادرات محصولات اين بنگاه بزرگ اقتصادي را به جايگاه بالاتري ارتقا دهد.

منبع : تسنیم

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

پالایشگاه ذرت با ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در اردبیل احداث می‌شود

پالایشگاه ذرت با ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در اردبیل احداث می‌شود
خروج

استاندار اردبیل گفت: برای طرح بزرگ صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با عنوان پالایشگاه ذرت که در منطقه مغان احداث خواهد شد در کمتر از یک روز پروانه احداث صادر شد و با سرمایه‌گذاری حدود ۶۰۰ میلیارد تومان احداث می‌شود.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها