عصر آذربایجان

گزارش خبر

انتقاد امام جمعه اردبیل از سکوت حکام اسلامی در برابر جنایات اسرائیل/ باید یک ماه لوله نفت را ‌می‌بستید

انتقاد امام جمعه اردبیل از سکوت حکام اسلامی در برابر جنایات اسرائیل/ باید یک ماه لوله نفت را ‌می‌بستید

1402/07/21

عصر آذربایجان- امام جمعه اردبیل گفت: اسرائیل برای خروج از این مخمصه خیلی تلاش کرده خود را مظلوم و حماس را وحشی نشان دهد حتی به دروغ به بایدن گفت که حماس بچه‌های اسرائیلی را سر می‌برد ولی کاخ سفید با صراحت این کار را انکار کرد.

 آيت الله سيد حسن عاملي  در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه که در محل مصلاي اردبيل برگزار گرديد اظهار داشت: حماسه بزرگ طوفان الاقصي را به تمام مسلمانان جهان و ملت بزرگ ايران و تمام انسان‌هاي آزاد، حق طلب، عدالت جو و صاحب کرامت تبريک مي‌گويم.

نماينده ولي‌فقيه در استان اردبيل افزود:ين قيام ظهور اسم قهاريت خداوند بود و لذا از ايام الله هست چون قهاريت خداوند کاملاً آشکار شد تمام اسباب ظاهري اعم از سلاح، تجهيزات استخباراتي، همکاري سرويس هاي بزرگ جاسوسي دنيا، حمايت‌هاي بين‌المللي و توان عظيم مالي همه در اختيار اسرائيل بود ولي در يک لحظه تمام هيمنه اين رژيم سفاک و جنايت کار فرو ريخت.

وي گفت: نتانياهو گفت بعد از هولوکاست اين حادثه بزرگترين ضربه بر ما بود اين درس بزرگي براي همه ماست که براي اسباب ظاهري حساب استغلالي باز نکنيم حادثه فلسطين اثبات کرد که پيروزي با سلاح نيست اسرائيل پيشرفته‌ترين سلاح‌ها را دارد اما همه اين سلاح‌ها به همراه حاملين سلاح ذليل شدند در اين حمله‌‌‌‌ تانک پيشرفته مير کاوا اهميت خود را از دست داد چهارمين ارتش قدرتمند جهان در برابر شبه نظاميان خوار و ذليل شد و معلوم شد که فقط به درد مانور مي‌خورد.

امام جمعه اردبيل تصريح کرد: از اينجا به نتانياهو مي‌گوييم تو که حريف شبه نظاميان حماس و جهاد اسلامي نمي‌شوي براي تو برازنده نيست که از حمله به ايران صحبت بکني دو، حماس در اين اقدام خود کاملاً به حق است اين اقدام حماس هم قانوني است و هم شرعي، هم شرع و هم قوانين بين‌المللي حق دفاع از نفس را به انسان مظلوم تصويب کرده‌اند.

وي افزود: اهالي فلسطين کاملاً به مرگ تدريجي و نسل کشي تدريجي و به تعبير عرب‌ها به "اباده جمعي" مبتلا شده بودند روزي نبود که اسرائيل از فلسطيني‌ها نکشد و از کشتن لذت نبرد هر روز هر هفته، هر ماه و سالانه عدد وحشتناک و هولناک درست مي‌شد از سال 2008 تاکنون 150 هزار غيرنظامي فلسطيني در غزه و کرانه باختري کشته و زخمي شده‌اند اگر تلفات را از سال 1948 ميلادي حساب کنيد بايد خون گريسته شود.

آيت الله عاملي تصريح کرد: در چنين حالتي اگر انسان مظلوم تماشا کند معنايش اين است که گردن خود را جلوي دشمن گذاشته که او را بر ضرب گردن متمکن کند يک نويسنده مي‌نويسد ملتي که به مرگ تدريجي مبتلا شده اگر قيام نکند قطعاً در عقلانيت خود مشکل دارد بنابراين واجب بود که فلسطيني‌ها بر طغيان دشمن صهيونيستي حدي و انتهايي و نقطه پاياني بگذارند ولو مستلزم هزينه سنگيني بود آنها به اين نتيجه رسيده بودند که هزينه مقاومت کمتر از تماشاي قتل عام تدريجي است.

خطيب جمعه اردبيل گفت: امام حسين(ع) نيز مي‌دانستند اگر بيعت نکنند هزينه بسيار سنگيني را پرداخت خواهند کرد و مي‌دانست اگر بيعت کند ذليل خواهد شد در اين اقدام حداقل فلسطين و فلسطيني‌ها متهم به جبن ترس، ذلت،خواري و هوان نشدند و افتضاح عظيمي نيز براي اسرائيل مخصوصاً براي اروپا و آمريکا و دولت‌هاي اسلامي که با اسرائيل عادي‌سازي کرده‌اند درست کردند و براي دنيا ثابت نمودند که جز براي خدا رکوع نمي‌کنند.

وي افزود: در اينجا امر عجيب اين است که ظالم و غاصب مي‌گفت من حق دفاع از نفس دارم! هم آمريکا و هم اروپايي‌ها در اين چند روز به طور مدام براي توجيه حمايت خود از جنايت کار و براي فريب افکار عمومي تکرار مي‌کردند که اسرائيل حق دفاع از نفس دارد! و ما براي رسيدن اسرائيل به اين حق به او سلاح مي‌فرستيم! اگر از عقلاي عالم بپرسند دزدي وارد خانه شده و مي‌خواهد صاحب خانه را بکشد در اينجا آيا دزد حق دفاع از نفس دارد يا صاحب خانه؟ جواب کاملاً روشن است در طول تاريخ کشوري به نام اسرائيل نبوده و اين از جنايت بزرگ انگليس است که بعد از جنگ جهاني دوم يهودي‌ها را به فلسطين آورده و آنجا را غصب کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: در اين اواخر يکي از سياست مداران انگليس گفته ما از اول اشتباه کرديم اسرائيل را درست کرديم! اخيراً يکي از سياستمداران اروپايي خطاب به فلسطيني‌ها گفته چرا از آمدن اسرائيل به فلسطين ناراحت هستيد؟ سرزمين شما تماماً بيابان بود اسرائيل آمد آنجا را به بهشت تبديل کرد! يعني ناخواسته کاملاً تصريح مي‌کند که اسرائيل غاصب کامل است.

وي افزود: بنابراين بزرگترين جک تاريخ اين است که نتانياهو مي‌گويد به خانه ما حمله شده است! به وي بايد گفت شما خانه نداريد خانه شما همان جاست که 75 سال پيش از آنجا آمديد و روزي حتماً و قطعاً به همان جا برخواهيد گشت .

آيت الله عاملي در ادامه خطبه ها تصريح کرد: عکس العمل آمريکايي‌ها و اروپايي‌ها در برابر حمله حماس نشان از تعطيلي تمام موازين بين‌المللي و انساني است آنها با تمام وجود به ميدان آمدند هم از جهت تنظيم افکار عمومي جهان مرتکب دجل و تسويل عظيمي شدند يعني در جابه جايي حق و باطل به شدت کار کردند و هم از جهت تامين تجهيزات پيشرفته براي اسرائيل هيچ کوتاهي نکردند در قسم اول وقتي فلسطين از حق خود دفاع مي‌کرد مي‌گفتند ارهاب و تروريسم است و وقتي اسرائيل به مردم بي‌پناه حمله مي‌کرد مي‌گفتند حق دفاع از نفس دارد!

وي گفت: فلسطيني‌ها را تروريست ناميدند و گفتند اسرائيل حق دفاع از خود را دارد ما او را کمک خواهيم کرد آنها توضيح نمي‌دهند که چرا فلسطيني‌ها در خاک مادري خود حق دفاع از خود را ندارند ؟! در قسم دوم آمريکا بزرگترين ناو جنگي خود را به جنگ حماس فرستاد انگار حماس يک ارتش هسته‌اي است.

امام جمعه اردبيل ادامه داد: ناوي که آمريکا به جنگ حماس فرستاده قابليت شليک بمب اتمي را دارد و 75 هواپيما در عرشه آن مستقر شده است و حدود 4400 نظامي در آن مستقر است آمريکا اين ناو را به تايوان يا اوکراين نمي‌فرستد چون از دولت‌هاي بزرگ مي‌ترسند زور او به دولت‌ها و ملت‌هاي فقير و گرسنه و محاصره شده مثل اهالي غزه مي‌رسد و اين عار بزرگ براي آمريکا و شکست بالفعل است. آمريکا با فرستادن اين ناو عظيم الجثه و ناو اتمي به جنگ حماس در واقع شأن حماس و فلسطيني‌ها را فوق العاده بالا برد و شأن خود را به صورت فاحشي ضايع کرد و اين از عنايات خداوند است که عقل دشمن را گاهي تعطيل مي‌کند.

وي با بيان اينکه پيروزي براي فلسطيني‌ها بالاتر از اين نمي‌شود که آمريکا بزرگترين ناو جنگي خود را با تجهيزات و هواپيماهاي مستقر در عرشه اين ناو به جنگ فلسطيني‌ها براي ورود به ساحل فلسطين فرستاده است گفت: تا حال ديده نشده است که با يک ناو به جنگ يک مجموعه شبه نظامي با سلاح‌هاي بسيار ساده بروند اين افتضاح در تاريخ آمريکا ماندگار خواهد ماند.

نماينده ولي فقيه در استان اردبيل خاطر نشان کرد: دولت آلمان و انگليس نيز سريعاً چند کشتي جنگي و ده‌ها پهباد جنگي به اسرائيل فرستادند يعني حماس در واقع با اسرائيل نمي‌جنگد بلکه با قدرت‌هاي بزرگ جهان درگير است و اين ظلم بزرگ بر اهالي فلسطين و بلکه بر تمام مسلمان‌هاست همچنان که در جنگ تحميلي نيز همه آنها شرق و غرب، اروپا و ارتجاع در برابر ما صف کشيدند.

آيت الله عاملي با تاکيد بر اينکه اگر دولت‌هاي بزرگ از جهت معنوي و لجستيکي به داد اسرائيل نمي رسيدند قطعاً حماس کار را تمام کرده بود تصريح کرد: در روز اول در عرض 24 ساعت نتانياهو دو بار به بايدن زنگ زد چندين بار با ماکرون تماس گرفت و لذا بايد گفت حماس پيروز اين جنگ است و اسرائيل نبايد ذره اي احساس پيروزي بکند.

وي افزود: عکس العمل اسرائيل بعد از شکست فاحش افتضاح بزرگي براي اسرائيل بود عکس العمل اسرائيل ذره‌اي ارزش نظامي ندارد بلکه تماماً نقض قوانين بين‌المللي جنگ و نقض حقوق بشر و جنايت در حق انسانيت و نشان از نهايت توحش و بربريت در نتيجه شکست محض است؛ اسرائيل با عجز در برابر حماس فشار را به روي مردم عادي، زن‌ها، بچه‌ها و اطفال متمرکز کرده و آنها را اهرم فشار بر حماس کرده است و در نتيجه نهايت روسياهي در دنيا براي اسرائيل درست شده است و اين رو سياهي به تعبير مقام معظم رهبري هيچ وقت ترميم نخواهد شد.

خطيب جمعه اردبيل گفت: اسرائيل براي خروج از اين مخمصه خيلي تلاش کرده خود را مظلوم و حماس را وحشي نشان دهد حتي به دروغ به بايدن گفت که حماس بچه‌هاي اسرائيلي را سر مي‌برد ولي کاخ سفيد با صراحت اين کار را انکار کرد و اين ضربه فاحشي بر پيکره ي رژيم خونخوار اسرائيل شد حمله به مردم عادي هيچ وقت هيمنه از دست رفته اسرائيل را جبران نخواهد کرد بلکه بيشترين بي‌آبرويي براي اسرائيل درست شده است کشتن مردم عادي و بي‌گناه با پيشرفته‌ترين سلاح جنايت غير قابل توصيف است.

آيت الله عاملي عنوان کرد: بمباران بيمارستان، بمباران ماشين‌هاي اورژانس، بمباران مامورين اورژانس، بمباران راه‌هاي بيمارستان، بمباران گذرگاه‌هاي مساعدات انساني به اهالي محاصره شده، استفاده از سلاح‌هاي ممنوعه مثل بمب‌هاي فسفري هم هنر نيست و هم جزو جرايم جنگي است که طبق قوانين بين‌المللي ممنوع اعلام شده است کشتن انسان‌هاي بي‌گناه زنان و اطفال و اهرم قرار دادن کشتار آنها پست ترين اقدام در جنگ است

استاد حوزه علميه اردبيل اظهار داشت: هر چقدر از زنان و اطفال و پيرمردها و کلاًبي‌گناهان و انسان‌هاي عادي کشته شود گناه آن قبل از اسرائيل بر دوش آن دسته از دولت‌هاي اسلامي است که با اسرائيل رابطه برقرار کرده سفارت در اسرائيل باز کرده و سفارت شوم اسرائيل را به کشور خود راه داده‌اند الان شب است صبر کنيد آفتاب قيامت طلوع کند آن زمان حکام اين کشورها خواهند فهميد که چگونه ابديت خود را ويران و چه آتشي براي خود فراهم کرده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبري اضافه کرد: يک مطلب مهم اين است که اسرائيل مي‌داند هر چقدر از اهالي غزه را بکشد آنها باز تسليم نمي‌شوند و لذا دست به يک جنايت تکان دهنده زد و آب و گاز و برق و آذوقه غزه را قطع کرد و همچنين آب را از زندانيان فلسطين قطع کرد با قطع برق تمام بيمارستان‌ها از کار مي افتند و تمام بيماران جان خود را از دست مي دهند در حالي که قانون بين المللي جنگ حمله به مجروحين را اجازه نمي دهد اين يک جنايت وحشتناک است اما اروپا و آمريکا و سازمان ملل همه تماشا و تشويق مي‌کنند تا به طور کامل از مسلمان‌ها انتقام بگيرند.

وي با تشريح محاصره هاي شديدي که غزه دچار آن مي باشد گفت: در غزه بيش از دو ميليون مسلمان زندگي مي‌کنند اين منطقه از سال 2006 ميلادي در محاصره اسرائيل است اين حصار در جنگ اخير تشديد شد و به آب و برق و گاز هم رسيد و از همه بدتر اينکه اسرائيل به مصر هشدار داد که اگر کمک‌هاي غذايي و دارويي از طريق معبر رفح به غزه ارسال کنيد همه اتوبوس‌ها را بمباران خواهيم کرد و چند بار هم در روزهاي اخير از باب احتياط به گذرگاه رفح حمله کرد.

وي گفت: نکته ديگر بسيار مهم در منطق اسرائيل اين است که همان زورگويي که ما در مذاکره هسته اي مي بينيم همان زورگويي و تحکم در منطق اسرائيل ديده مي شود ما به تمام بندهاي برجام عمل کرديم و وقتي از طرف مقابل خواستيم به تعهد خود عمل کند آنها اظهار داشتند که شما حق چنين مطالبه اي را نداريد اسرائيل مي گويد تا اسراي ما آزاد نشود غزه را مي زنيم حماس مي گويد اسراي ما را آزاد کنيد تا اسراي شما را آزاد کنيم ولي اسرائيل عملاً مي گويد ما مي توانيم آزادي اسرا را مطالبه کنيم ولي شما چنين حقي نداريد.

آيت الله عاملي با تاکيد بر اينکه اسرائيل با هماهنگي اروپا و آمريکا با جنايت وحشتناک خود در غزه دو مطلب را دنبال مي‌کند گفت: اسرائيل با کشتار شديد بي‌گناهان مي‌خواهد کاري کند که فلسطيني‌ها در آينده ديگر جرات عمليات نداشته باشند اما نمي‌دانند که خون هزاران انسان بي‌گناه ريشه او را خواهد کند دوم اينکه آنها مي‌خواهند براي هميشه از غزه و از حماس خلاص شوند و لذا با بمباران، محاصره و تشديد جنايت مي‌خواهند همه اهالي غزه (يعني دو ميليون نفر) از معبر رفح به مصر بروند و غائله براي هميشه تمام شود!

وي گفت: يک نکته بسيار تاسف برانگيز در اين ماجرا که بايد بر آن خون گريست اين است که دولت‌هاي اسلامي جرات محکوم کردن اسرائيل را ندارند اين حادثه ضمير و اندرون بسياري از دولت‌هاي اسلامي را آشکار کرد غالب دولت‌هاي اسلامي اعم از عرب و غير عرب از محکوم کردن اسرائيل مي‌ترسيدند هيچ کدام نتوانستند با صراحت جنايت اسرائيل را محکوم و اسرائيل را مسئول اين حوادث تلخ و وحشتناک معرفي کنند.

استاد حوزه علميه اردبيل اظهار کرد: اگر به بيانيه آنها نگاه کنيد تماماً با احتياط و با تحفظ کامل حرف مي‌زنند مثل اينکه مي‌گويند فوري آتش بس برقرار شود مردم عادي کشته نشوند اوضاع به حد انفجار نرسد هر دو طرف را دعوت مي‌کنيم تنش را متوقف کند نگران بالا رفتن تنش در فلسطين هستيم. طرفين ضبط نفس و حلم و خويشتن داري داشته باشند و تنش را تشديد نکنند طرفين مواظب باشند انسان‌هاي بي‌گناه جان خود را از دست ندهند رئيس جمهور يک کشور بزرگ اسلامي به نتانياهو زنگ مي‌زند و مي‌گويد اگر در غزه فلسطيني‌ها را به طور دسته جمعي بکشي رنج و زحمت منطقه بيشتر خواهد شد! يعني ترس از تمام کلمات او مي‌ريزد و عار و ننگ بزرگ است.

آيت الله عاملي با بيان اينکه در حوادث مهم، استقلال يک کشور معلوم مي‌گردد گفت: حادثه اخير فلسطين کاملاً روشن ساخت که چه کشورهايي استقلال و حاکميت ملي دارند وقتي کشوري از ترس آمريکا و اروپا نمي‌تواند يک کلمه در دفاع از مظلوم و در دفاع از امت محمد مصطفي(ص) حرف بزند او ذره اي استقلال ندارد آمريکا عملاً مي گويد که ملت و دولت ها بايد از استقلال و حاکميت ملي خداحافظي کنند وقتي وزير خارجه آمريکا مي‌گويد دنيا به مثابه قطاري است که ما مشخص مي‌کنيم که به کدام سمت برود معنايش لغو تمام استقلال‌ها و اراده‌هاي ملت‌هاست عجيب اين است که بعضي از دولت‌هاي منطقه با تحمس و وقاحت فراوان ادعا مي‌کنند که ما مستقل هستيم ولي در اين حادثه دو آتشه از اسرائيل دفاع کردند! اين نشان مي‌دهد که در اين کشورها استقلال کامل وجود ندارد و ترس از آمريکا تمام وجود آنها را گرفته است.

آيت الله عاملي ادامه داد: البته قطر، کويت و عمان خوب حرف زدند عجيب‌تر اين است که تمام کشورهاي اسلامي يا دعوت به توقف جنگ و توقف کشتار کردند جز يک کشور اسلامي که با کمال تعجب از اسرائيل حمايت کرد پيام تسليت فرستاد حماس را تروريست و فلسطيني‌ها را غاصب معرفي کرد و در پيام خود به نتانياهو براي او آرزوي موفقيت کرد يعني هر چقدر مي‌تواني بيشتر مسلمانان مظلوم و بي‌پناه در غزه و کرانه باختري را بکش.

اين کشور اسلامي نه تنها از فلسطين حمايت نکرد بلکه رسماً اعلام کردند در کنار اسرائيل هستيم و اقدامات حماس را شديداً محکوم مي‌کنيم آنها اعلام کردند در اين زمان سخت با مردم اسرائيل هستيم و حماس را يک سازمان تروريستي مي‌دانيم در تمام اخبار خود فلسطين را تروريست مي‌گويند و اقدام فلسطيني‌ها را حملات جنايتکارانه معرفي مي‌کنند به طور مدام مي‌گويند براي اسرائيل آرزوي موفقيت داريم آنها براي توجيه همکاري خود با اسرائيل از تاويل قرآن نيز مدد مي گيرند و مي گويند قرآن گفته که فلسطين مال اسرائيل است.

خطيب جمعه اردبيل ادامه داد: اين کشور و حاکميت آن با اين موضع‌گيري به جنگ خدا، پيامبر(ص) و مسلمانان آمد و ثابت کرد هيچ اعتقادي به آيات قرآن و احکام اسلام ندارد روزگار مي‌گذرد ولي اين ننگ از پيشاني آنها و از پرونده آنها هيچ وقت پاک نخواهد شد و صد البته تمام ملت ها در عالم اسلام قلبشان با ملت مظلوم فلسطين است تمام جناياتي که اسرائيل در اين هفته در حق مردم عادي، زنان و اطفال در غزه انجام داد گناه آن قبل از اسرائيل به عهده آن دسته از دولت‌هاي اسلامي است که با اسرائيل عادي سازي روابط کرده و در اسرائيل سفارت باز کرده و اجازه دادند اسرائيل در کشور آنها سفارت باز کند توجه شود اسرائيل در فقه اسلامي کافر حربي است و هر دولت از دولت‌هاي اروپايي و آمريکا هم که سلاح دست اسرائيل دهد تا مسلمان‌ها را قتل عام کند آن دولت نيز کافر حربي است و دين ما اصلاً اجازه نمي‌دهد که مسلمان‌ها با کافر حربي ارتباط داشته باشد و با آنها همکاري کند و براي سلامتي او دعا کند و الا خودش نيز در رديف کفار حربي قرار خواهد گرفت.

وي افزود: کشورهاي عربي و اسلامي فلسطين و مسجد اقصي را تنها گذاشتند اين براي آنها ننگ بزرگي است بالاتر از حکام اين کشورها مفتي اعظم الازهر است که يک کلمه تا حال حرف نزده است علماء وهابي و علماء سلف هم در اين امتحان بزرگ مردود شدند هيچ خبري از آخوندهاي درباري نيست اين‌ها همه قطاع الطريق و خطباء فتنه هستند از جناب پاپ هم هيچ صداي اعتراضي بلند نيست .

استاد حوزه علميه و دانشگاه‌هاي اردبيل اظهار کرد: من از سر تحقيق عرض مي کنم اگر چند کشور اسلامي داراي نفت اعلام مي‌کردند اگر اسرائيل کشتار بي گناهان در غزه را متوقف نکند يک ماه لوله نفت را به بازار جهاني خواهيم بست به محض اعلام اين مطلب نه تنها اسرائيل جنايت خود را متوقف مي کرد بلکه قطعاً و قطعاً بايدن در اسرع وقت خودش را به خاورميانه مي رساند يعني خداوند ما ملت مسلمان را بي پناه نگذاشته است اين سوءمديريت حکام اسلامي است که امت حضرت مصطفي(ص) را اينگونه ذليل ساخته است.

آيت الله عاملي گفت: آمريکا، اروپا و اسرائيل در يک سال گذشته تمام توان خود را به ميدان آوردند تا داخل ايران را متشنج کنند من از روي تحقيق عرض مي‌کنم که ديوانه وار و جنون آميز در اين خصوص کار کردند اما از قضا اسکنجبين صفرا فزود و اوضاع داخلي اسرائيل کاملاً به هم ريخت به حدي که بالاي هزار کشته داد و هنوز هم خودش را پيدا نکرده است.

استاد حوزه علميه و دانشگاه‌هاي اردبيل اظهار کرد: اروپا آمريکا بودجه هنگفت براي به هم ريختن داخل ايران صرف کردند حتي به نام آن خانم قانون تصويب کردند! حتي در کشورهاي اروپايي هواپيماها در آسمان به چند زبان اسم آن خانم را نوشتند! هر چقدر توانستند دروغ بافتند و هنوز هم مي‌بافند اما خداوند قهاريت خود را نشان داد و عملاً به آنها گفت که فرمان در نزد من است.

امام جمعه اردبيل در پايان گفت: در تاريخ آمده که به عمر المختار قهرمان ملّي ليبي که بيست سال با ايتاليايي‌هاي اشغالگر جنگ کرد گفتند ايتاليا هواپيما دارد که در هوا پرواز مي‌کند عمر مختار گفت اين پرنده‌ها آيا بالاي عرش پرواز مي‌کنند يا پايين عرش گفتند پايين عرش گفت ما براي خداي صاحب عرش جنگ مي‌کنيم!

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها