عصر آذربایجان

گزارش خبر

مديريت در ماشين‌سازي تلگرامي بود

مديريت در ماشين‌سازي تلگرامي بود

1395/10/26

سرمربي پيشين تيم هاي ماشين_سازي، تراکتورسازي و گسترش فولاد گفت: مديريت در ماشين سازي تلگرامي بود. رسول خطيبي که چندي پيش از هدايت فني تيم فوتبال ماشين سازي تبريز کناره گيري کرد، اين روزها در کلاس مربيگري پروفشنال فوتبال حضور پيدا کرده تا با افزايش دانش مربيگري خود، بالاترين مدرک مربيگري فوتبال ايران را به همراه تني چند از مربيان ليگ برتري اخذ کند. خطيبي سابقه هدايت هر سه تيم ليگ برتري فوتبال تبريز را در کارنامه دارد و همچنين توانسته تنها مربي تبريزي باشد که دو تيم از اين شهر را به ليگ برتر برساند. پس از دوري چند مدت خطيبي از رسانه ها، وي امروز در گفتگو با خبرنگار ما سکوت خود را شکست.

گروه ورزشي: سرمربي پيشين تيم هاي ماشين_سازي، تراکتورسازي و گسترش فولاد گفت: مديريت در ماشين سازي تلگرامي بود. رسول خطيبي که چندي پيش از هدايت فني تيم فوتبال ماشين سازي تبريز کناره گيري کرد، اين روزها در کلاس مربيگري پروفشنال فوتبال حضور پيدا کرده تا با افزايش دانش مربيگري خود، بالاترين مدرک مربيگري فوتبال ايران را به همراه تني چند از مربيان ليگ برتري اخذ کند. خطيبي سابقه هدايت هر سه تيم ليگ برتري فوتبال تبريز را در کارنامه دارد و همچنين توانسته تنها مربي تبريزي باشد که دو تيم از اين شهر را به ليگ برتر برساند. پس از دوري چند مدت خطيبي از رسانه ها، وي امروز در گفتگو با خبرنگار ما سکوت خود را شکست.
*حضور در دوره پروفشنال مربيگري
خطيبي ابتدا در خصوص آخرين وضعيت مربيگري خود و همچنين حضور در کلاس مربيگري درجه پروفشنال گفت: اين کلاس از حدود 10 روز قبل در تهران آغاز شده و بنده به همراه چند تن از ديگر مربيان ليگ برتري در آن حضور داريم. کلاسي در اين سطح حدود شش سال قبل برگزار شده بود و اکنون فرصتي بود تا من در آن حاضر شوم. آقاي گري فيليپس اهل انگلستان مدرس اين دوره است و تقريبا همه مربيان ليگ برتري در آن حضور دارند.
*تراکتورسازي مدعي هر دو جام است
خطيبي در ادامه در پاسخ به اين سئوال که وضعيت تيمهاي فوتبال تبريز را چگونه ارزيابي مي کند، گفت: خدا را شکر چند مدتي است که وضعيت فوتبال تبريز خوب است. تراکتورسازي که مدعي کسب هر دو جام است و من آرزو مي_کنم که اولين قهرماني ليگ و دومين قهرماني حذفي تراکتورسازي را امسال ببينيم. سردار آجرلو براي اولين بار در فوتبال تبريز توانسته است که با مديريت قوي خود و تفکر حرفه اي که دارد، حاشيه ها را از تيم دور کند. در فوتبال ما هيئت مديره يک باشگاه بايد در بحث ساختار و مديرعامل نيز در بحث اجرايي کار کند. زمان حضور من در تراکتورسازي، تيم در صدر جدول بود اما هر روز شاهد مصاحبه هيئت مديره بوديم که نبايد اين اتفاق مي افتاد.وي افزود : خوشبختانه اکنون در تراکتورسازي آقاي آجرلو اجازه اين کار را به هيئت مديره نداده و همين امر باعث شده تا مانع ايجاد حواشي شود. شما ببينيد در باشگاه استقلال اين موضوع چه حواشي بزرگي را براي تيم به دنبال داشته است. خوشبختانه در تراکتور امسال سردار آجرلو به همراه آقاي قلعه نويي خودشان باهم تصميم گيري مي کنند و اجازه دخالت به بقيه را نمي دهند و همين امر باعث شده تا حواشي از اين تيم دور بماند و نتيجه آن هم ان شاءالله گرفتن هر دو جام خواهد بود. البته نبايد انتظارات از تراکتورسازي را بالاتر ببريم چون به تيم استرس وارد مي شود و همه بايد کمک کنيم تا تيم در شرايط عادي مسير خود را طي کند.
*ماشين سازي بايد مستقل باشد
وي که به تازگي از هدايت فني تيم فوتبال ماشين سازي تبريز کناره گيري کرده است، در ارتباط با عملکرد اين تيم پس از حضور فرهاد کاظمي، گفت: در مورد ماشين سازي حرف زياد است. ماشين سازي تا زمانيکه به ليگ برتر نيامده بود هيچکس صاحب‌نظر نبود اما بعد از اينکه تيم به ليگ برتر آمد همه شدند کارشناس و صاحب نظر! اين اظهارنظرها باعث شد تا تيم به حاشيه برود. براي جلوگيري از اين حاشيه ها پيشنهاد مي_دهم که ماشين سازي از زير چتر شورا و شهرداري باشگاه شهرداري جدا شده و مستقل باشد. خيلي ها براي تبليغ خود در شورا و خودشيريني براي بعضي ها عليه تيم مصاحبه کردند و به دنبال آن من.
*زحماتم در ماشين سازي به هدر رفت
وي با بيان اينکه زحمات او و همکارانش در آوردن تيم ماشين سازي به ليگ برتر به هدر رفته است، گفت: من هفت ماه در ليگ يک در ماشين_سازي بودم که شش ماه از اين مدت اصلا شب و روز نداشتم و کار مي کردم. اين زحماتي که ما براي ماشين سازي کشيديم آقايان با دستان خودشان هدر مي دهند. از مسئولان مي خواهم که براي اين مجموعه تصميم منطقي بگيرند، ماشين_سازي بعد از 20سال به ليگ برتر رسيده و نبايد اين دستاورد مهم به هدر برود. در زمان من ماشين سازي مشکلات فني داشت اما به جرات مي گويم که اگر اين نفرات در باشگاه هايي مثل گسترش فولاد، تراکتورسازي، سايپا، پيکان يا هر مجموعه منظم ديگري که تفکرات حرفه اي و سطح بالايي دارند، بودند تيم مي توانست جزو چهار تيم بالاي جدول باشد. خطيبي در اين خصوص ادامه داد: بازهم مي گويم که وقتي آقايان براي حرف ها و امضاهاي خودشان احترام و ارزش قائل نيستند، پس تقصير مربي و بازيکن نيست که تيم نتيجه نمي گيرد. من اين حرفها را از روي دلسوزي مي گويم و مي خواهم تيم در مسير موفقيت باشد. اميدوارم خيلي زود تصميمي گرفته شود که مانع از بازگشت تيم به ليگ دسته اول شود.
*مديريت در ماشين سازي تلگرامي بود
وي در ادامه با بيان اينکه مديريت يک باشگاه نبايد تلگرامي باشد، اظهار کرد : مديرعامل يک باشگاه بايد قابليت ها و بار فني يک مربي را ببيند نه اينکه مثلا در تلگرام از حرف هاي بعضي ها بترسد و تصميم هاي ديگري بگيرد. فکر مي کنم چنين مديريتي نشان از ضعف آقايان دارد و اگر اين مشکل برطرف نشود آينده ماشين سازي خوش نخواهد بود. ما بايد همه دست به دست هم بدهيم و اين مشکل را برطرف کنيم. اکنون موقع برطرف کردن اين مشکل بزرگ است و اگر تعلل کنيم، راه را بيراهه رفته ايم.
*نگذاشتند برنامه هايم اجرايي شود
به گزارش عصرآذربايجان به نقل ار مهر  سرمربي سابق تيمهاي گسترش فولاد  تراکتورسازي و ماشين سازي با گفتن اين جمله که »مديران غير فوتبالي اجازه ندادند برنامه هاي من براي تحول فوتبال تبريز اجرا شود« يادآور شد: من برنامه هاي زيادي براي آينده فوتبال تبريز داشتم و با وجود اينکه دو تيم تبريز را ليگ برتري کرده ام، اما مي گويم که اين 10 درصد از آنچه در فکرم داشتم، بود. مسئولان و مديران غير فوتبالي شرايط را براي من مهيا نکردند تا آينده فوتبال تبريز را متحول کنم. در تاريخ فوتبال قهرماني ها به جاي خود ارزش دارند، اما من با ليگ برتري کردن دو تيم تبريزي حداقل دينم را به شهرم ادا کردم اما متاسفانه عده اي که به فکر منافعشان هستند و براي از دست دادن ميز هايشان هراس دارند و نمي توانند از رسول خطيبي پول و باج بگيرند، به فوتبال استان ضربه زدند و مي زنند.وي افزود: من از اينکه به هدفم نرسيدم و برنامه اي که داشتم را اجرايي نکردم، ناراحتم. ما استعدادهايي داريم که محو شده اند، در رده هاي پايه پتانسيل فوتبال استان بسيار بالاست. حالا مي بينيم که آقايان با توجه به بده بستانهايي که دارند  بازيکناني به تيمهايشان مي آورند که در خود تبريز و ديگر شهرهاي استان چنين بازيکناني وجود دارد.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

مديريت در ماشين‌سازي تلگرامي بود

مديريت در ماشين‌سازي تلگرامي بود
خروج

سرمربي پيشين تيم هاي ماشين_سازي، تراکتورسازي و گسترش فولاد گفت: مديريت در ماشين سازي تلگرامي بود. رسول خطيبي که چندي پيش از هدايت فني تيم فوتبال ماشين سازي تبريز کناره گيري کرد، اين روزها در کلاس مربيگري پروفشنال فوتبال حضور پيدا کرده تا با افزايش دانش مربيگري خود، بالاترين مدرک مربيگري فوتبال ايران را به همراه تني چند از مربيان ليگ برتري اخذ کند. خطيبي سابقه هدايت هر سه تيم ليگ برتري فوتبال تبريز را در کارنامه دارد و همچنين توانسته تنها مربي تبريزي باشد که دو تيم از اين شهر را به ليگ برتر برساند. پس از دوري چند مدت خطيبي از رسانه ها، وي امروز در گفتگو با خبرنگار ما سکوت خود را شکست.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها