عصر آذربایجان

گزارش خبر

نام روي سکوي نخست جهان رفت

نام اردبيل روي سکوي نخست جهان رفت

1396/04/18

گروه ورزشي: کسب افتخار قهرماني دانش‌آموز پارس‌آبادي در مسابقات دوميداني دانش‌آموزان جهان در فرانسه موجب شد درخشش اردبيل در ميادين ورزشي بار ديگر عيان شود. متولد سال 78 است. ارديبهشت‌ماهي از شهرستان پارس‌آباد.

 خيلي زودتر از آنکه درس و مشق به مرحله حساس و کليدي برسد  ورزش را همراه آن کرده است. خودش معتقد است با تشويق »افسانه قلي زاده« قهرمان پرتاب ديسک ايران به اين ورزش علاقه‌مند شده است. در ميان دهه هفتادي‌ها که به نظر مي‌رسد مسير سهلي براي ابعاد زندگي پيش مي‌گيرند، به واقع نخبه است. يک نخبه ورزشي که در کشور فرانسه درخشيد و نام اردبيل را بار ديگر ورد زبان‌ها ساخت.
*استعدادي که روي دشمنان را کم کرد
محمود منصوري از مقطع راهنمايي که امروز متوسطه اول نام گرفته وارد رشته پرتاب ديسک شده است. بازوهاي ورزشکاريش بيشتر از آنکه صرف پز دادن به همسالان شود در اوقات فراغت به تمرين‌هاي تکنيکي مشغول است. معتقد است اگر تلاش و استقامت نبود به اينجا نمي‌رسيد. جايي که گفته مي‌شود سکوي پرتاب وي به المپيک محسوب مي‌شود. زماني که مدال طلاي مسابقات فرانسه را روي گردن خود احساس کرده، مسئوليت آن را نيز پذيرفته است. اينکه از اين به بعد دانش‌آموز ايراني و پرچم‌دار کشوري است که قهرمانانش همواره خطي بطلان به نگاه خام دشمن کشيده‌اند. در مسابقات دوميداني فرانسه با پرتاب 60.68 صدم متر به مقام نخست دست يافته اما اين اعداد حرف‌ها دارد براي آن‌هايي که گمان مي‌کنند دانش‌آموز ايراني قادر به شکستن سدها نيست. وقتي در رتبه دوم بريتانيا با آن همه عظمتش و در رتبه سوم کشور همسايه ترکيه مي‌ايستد، مي‌توان توانمندي دانش‌آموزي که از يکي از استان‌هاي نه چندان توسعه يافته و از يکي از شهرستان‌هاي کوچک به مدال طلا دست يافته را به عينه لمس کرد. تا جايي که مي‌گويد در پنج مرحله از مسابقات کشوري در رده سني نونهالان و نوجوانان شرکت کرده و در تمامي مراحل به مقام قهرماني دست پيدا کرده است. امروز از محمود دهه هفتادي به پديده پرتاب ديسک ايران و قهرمان بلامنازع پرتاب ديسک رده سني نونهالان و نوجوانان کشور ياد مي‌کنند. خودش مي‌گويد که تنها ورزشکار خانواده است. حمايت مربيان و خانواده موجب شده تکانه‌هاي درخشش در جهان تقويت شود. خانواده منصوري آرزو دارند که او روزي پرتابگر بين‌المللي شود و در مسابقات برون‌مرزي پرچم ايران اسلامي را به اهتزاز درآورد. اين ورزشکار  شهريور 1392 در مسابقات انتخابي تيم ملي نوجوانان در استان البرز در ميدان مسابقه قرار گرفت و با پرتابي به مسافت 64متر و 84سانتي‌متر عنوان قهرماني را از آن خود کرد. امروز که قهرماني فرانسه را کسب کرده معتقد است که بهتر از اينها هم مي‌تواند پرتاب کند، زيرا انگيزه مضاعفي براي رکوردشکني پي‌درپي دارد.
*اميدواري براي درخشش در المپيک چين
محمود منصوري از دانش‌آموزان شهرستان پارس‌آباد استان اردبيل است که در قالب تيم ملي دووميداني دانش‌آموزي جمهوري اسلامي ايران به مسابقات جهاني دانش‌آموزي در کشور فرانسه اعزام شد. درخشش اين ورزشکار در مسابقات فرانسه آن هم در کنار رقبايي که از امکانات آن چناني کشورهاي توسعه يافته برخوردار هستند  ورزشکاران اردبيلي را دلشاد کرده است. هر چند استقبال مسئولان مطابق روال سابق از اين ورزشکار مطلوب نبود، اما امروز منصوري فارغ از بي‌مهري‌هايي همچون کمبود امکانات براي تمرين، به مسابقات المپيک مي‌انديشد. مي‌گويد يکي از خاطرات تلخ ورزشي‌ام عدم حضور در بازي‌هاي نوجوانان آسياست؛ چرا که مسئولان آسيا براي ورزشکاران حاضر در اين رقابت‌ها شرط سني حداقلي و حداکثري تعيين کرده بودند و وي از نظر سني کوچک‌تر از آن بوده که بتواند در بازي‌هاي نوجوانان آسيا شرکت کند. امروز منصوري از اين که مي‌تواند سال آينده در المپيک نوجوانان در چين براي کشورمان به ميدان برود خوشحال است و مي خواهد علاوه بر شکستن رکورد اين رده سني در جهان، مدال درخشان طلا به گردن آويزد. اين پديده دووميداني ايران اميدوار است در آينده توانايي‌هاي خود را به اثبات برساند و بارها و بارها براي ايران و ايراني افتخارآفريني کند. الگوي خودش را از نظر اخلاق، تکنيک، قدرت و اعتماد به نفس »احسان حدادي« نايب قهرمان المپيک 2012لندن مي‌داند. آرزو دارد حدادي ديگر باشد تا مردم ورزش دوست ايران به داشتن فردي چون وي مباهات کنند و در بازي‌هاي المپيک و قهرماني جهان بتواند با کسب مقام قهرماني پرچم سه رنگ کشورمان را به اهتزاز در آورد.
*استعدادهايي که امکانات ندارند
به گفته مديرکل آموزش‌وپرورش استان شهرستان پارس‌آباد در رشته دووميداني به ويژه در رشته‌هاي پرتابي از قابليت‌هاي بسيار بالايي برخوردار است. احمد ناصري با ذکر مثالي به بهنام شيري قهرمان چند دوره پرتاب ديسک جهان و آسيا و نگين ميرزايي قهرمان پرتاب وزنه کشور اشاره کرد و گفت: در صورتي که ورزشکاران اين شهرستان حمايت شوند، پارس‌آباد مي‌تواند به قطب ورزش دووميداني تبديل شود. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از مهر، درخشش دانش‌آموزان اردبيلي در رقابت‌هاي جهاني چراغ قرمزي براي مديران است که ايستاده و برنامه‌ريزي‌هاي خود را ارزيابي کنند. تنها گوشه چشمي از سرحمايت مي‌تواند منصوري‌هاي بسياري را از گوشه و کنار زادبوم علي دايي و حسين رضازاده بيرون کشيده و در سکوي نخست جهان بنشاند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

نام روي سکوي نخست جهان رفت

نام اردبيل روي سکوي نخست جهان رفت
خروج

گروه ورزشي: کسب افتخار قهرماني دانش‌آموز پارس‌آبادي در مسابقات دوميداني دانش‌آموزان جهان در فرانسه موجب شد درخشش اردبيل در ميادين ورزشي بار ديگر عيان شود. متولد سال 78 است. ارديبهشت‌ماهي از شهرستان پارس‌آباد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها