عصر آذربایجان

گزارش خبر

بانوان بدحجاب قطعاً و عمداً نیت بدی ندارند

بانوان بدحجاب قطعاً و عمداً نیت بدی ندارند

1403/01/24

عصرآذربایجان- امام جمعه اردبیل گفت: همه ملت ما هم توجه داشته باشند که بانوانی که در حجاب مشکل دارند همه فرزندان این ملت هستند و قطعاً و عمداً نیت بدی ندارند و هیچ کس نباید به آنها به چشم عنود نگاه بکند.

عصرآذربايجان- امام جمعه اردبيل گفت: همه ملت ما هم توجه داشته باشند که بانواني که در حجاب مشکل دارند همه فرزندان اين ملت هستند و قطعاً و عمداً نيت بدي ندارند و هيچ کس نبايد به آنها به چشم عنود نگاه بکند.

به گزارش خبرگاري تسنيم از اردبيل، آيت الله سيدحسن عاملي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر اردبيل، اظهار داشت: ارتش مظهر هيبت، صولت، سطوت و غرور مقدس ملت ماست. ارتش جمهوري اسلامي امتيازات ويژه در بين ارتش هاي دنيا دارد، فرماندهي اين مجموعه با نايب حضرت ولي عصر(ع) بوده و يک ارتش مردمي، خودکفا، مستقل  و فاتح سنگرهاي بزرگ فناوري هاي نظامي است.

امام جمعه اردبيل بيان کرد: ارتش جمهوري اسلامي خدمت بزرگي به کشور و انقلاب کرده و انقلاب نيز خدمات عظيمي در حق ارتش جمهوري اسلامي انجام داده است. اين ارتش ديگر نه وابسته مستشاران نظامي آمريکاست و نه ابزار دست ارتش آمريکا  که محل ماموريت را بر اساس منافع آمريکا تعيين کند براي اولين بار ارتش جمهوري اسلامي به نقطه اي از اقتدار رسيده که بدون واهمه دور دنيا حرکت کرد در اين سير در بيخ گوش لجوج ترين دشمن جمهوري اسلامي حاضر شد اما ارتش تا دندان مسلح دشمن جرات تعرض نکرد.

آيت الله عاملي در واکنش به ترور فرزندان و نوه هاي رئيس دفتر سياسي حماس اظهار کرد: ترور فرزندان و نوه‌هاي اسماعيل هنيه غصه بزرگي براي امت اسلامي بود وجود احفاد و اطفال در اين مجموعه شهداء نشان مي‌دهد که فرزندان هنيه در حال اقدام نظامي نبودند بلکه در حال ديدار عيد فطر بودند و اين خط بطلان صريحي بر ادعاهاي ارتش اسرائيل است که مي‌گويد اين‌ها در حال حمله بودند و ما خبر وجود آنها را از شاباک گرفته بوديم.

وي ادامه داد: يک نقطه بسيار قابل توجه اين است که جناب هنيه اعلام کرد که تا حال از خاندان ما 60 نفر به شهادت رسيده اند وي گفت خون فرزندان من رنگين‌تر از خون ديگر فلسطيني‌ها نيست و تمام شهداء فلسطيني فرزندان من هستند ما به خاطر اقصي مي‌جنگيم و ارزش اقصي بالاتر از ارزش خون فرزندان ماست خاندان مرحوم آيت الله العظمي حکيم نيز 60 شهيد براي کرامت عراق تقديم کرد مقاصد بزرگ هميشه مستلزم هزينه‌هاي بزرگ است.

آيت الله عاملي تصريح کرد: در ماجراي فرزندان و اعضاء خانواده اسماعيل هنيه يک نکته بسيار قابل توجه است از اول طوفان اقصي ماشين رسانه اي استکبار جهاني فعال بود که فرزندان اسماعيل هنيه در قطر مشغول عيش و نوش هستند و حاضر به دادن تاوان و همراهي با اهالي غزه نيستند حالا که اين دروغ بزرگ برملا شده درس بزرگي براي تمام کشورهاي مسلمان است که تهمت‌هاي رسانه‌اي دشمن درباره خدمت گزاران خود را به سادگي قبول نکنند و در زمين دشمن بازي نکنند.

وي افزود: چهار کشور بزرگ و شرور دنيا يعني آمريکا، آلمان، فرانسه و انگليس تباني کامل کرده‌اند که اسرائيل را براي هميشه از بحران نجات دهند و امنيت دائمي براي اسرائيل درست کنند راه آن دو امر است اول محو کامل غزه و نسل کشي کامل يا تهجير کامل آنها و دوم مهار کامل ايران .

امام جمعه اردبيل بيان کرد: همه دنيا بايد بدانند که اين چهار کشور فعلاً تماماً در عرصه غزه تئاتر بازي مي‌کنند يعني همه اقدامات آنها ظاهر سازي و براي فريب افکار عمومي است و در پشت پرده تباني کامل براي محو غزه و اهالي غزه صورت گرفته است در اين مسئله ذره‌اي ترديد نداشته باشيد عجيب است اين مساله را دولت آفريقاي جنوبي و دولت نيکاراگوا خوب فهميده اند و لذا يکي به دادگستري بين المللي و يکي به دادگاه لاهه شکايت کرده است اما دولت هاي اسلامي همه مکتوف الايدي ايستاده اند .

آيت الله عاملي اضافه کرد: هر چهار کشور داد مي‌زنند که اسرائيل نبايد به رفح حمله کند اما ديروز اسرائيل با حمله به مخيم نصيرات جرقه حمله را شروع کرد و سموتريش گفت اين مقدمه براي حمله به رفح است اين حمله قطعاً با چراغ سبز پشت پرده اين چهار کشور شرور است.

وي گفت: رفح، ديرالبلح و مخيم نصيرات پرجمعيت‌ترين منطقه غزه است و حمله به آن خسارت عظيمي به دنبال خواهد داشت تهديد حمله نتانياهو به اين مناطق فقط به خاطر ارضا و استرضاء دست راست‌هاي تندرو در کابينه يعني بن غفير و سموتريش است. بن غفير رئيس حزب "القوه اليهوديه" و سموتريش رئيس حزب "الصهيونيه اليهوديه" است اين دو نفر کاملاً نتانياهو را مديريت مي کنند اين هفته هيات مذاکره کننده اسرائيلي با افشاگري آبروي داخلي نتانياهو را با خاک يکسان کرد اين هيات اعلام کرد در مذاکرات وقتي به مرحله نتيجه مي رسيديم نتانياهو زنگ مي زد و تمام تلاش ما را پنبه مي کرد و من عرض مي کنم تماس نتانياهو در اثر فشار  آن دو وزير تندرو صورت مي گرفت آنها به هيچ وجه راضي به آتش بس و توقف کشتار فلسطينيان نيستند.

امام جمعه اردبيل گفت: آمريکا و سه کشور اروپايي از روز عيد فطر تمام تلاش خود را بسيج کرده اند تا حمله‌ ايران به اسرائيل اتفاق نيفتد چون يقين دارند که اسرائيل به هيچ وجه تاب آوري کوچکترين حمله ايران را ندارد و هيچ کشوري هم بعد از حمله نمي‌تواند او را نجات دهد.

آيت الله عاملي بيان کرد: وقتي ارتش اسرائيل در هفت ماه نمي‌تواند بر حماس غالب شود مثل آفتاب روشن است که اگر با حزب‌الله وارد جنگ شود به طور کامل متلاشي مي‌شود به همين جهت اسرائيل به شدت مواظب است که جنگ با حزب الله توسعه پيدا نکند و بالاتر از آن تحمل درگيري با ايران را به هيچ وجه نخواهد داشت.

نماينده ولي فقيه در استان اردبيل افزود: اين کشورها در دو قلمرو به شدت تلاش مي‌کنند تا اسرائيل را از حمله ايران نجات دهند اول قلمرو ديپلماسي است تماس وزير خارجه آلمان، انگليس و استراليا با مسئولين کشورمان نشان مي‌دهد که به اين‌ها ماموريت داده اند تا کار ديپلماسي را عهده بگيرند.

امام جمعه اردبيل ابراز کرد: ملت عزيز ما توجه کنند که مرکز کنسولگري به منزله خاک ايران است و حمله به آن حمله به خاک ايران حساب مي‌شود.

عاملي اظهار کرد: عدم محکوميت حمله اسرائيل به کنسولگري ايران در دمشق توسط آمريکا، فرانسه، آلمان و انگليس يک پيام بسيار مشمئز کننده و نژادپرستانه به دنيا دارد معناي آن اين است که ما مي‌توانيم به خاک شما حمله کنيم و شما حق نداريد به حمله ما معترض باشيد متاسفانه با اين تفکر آينده خوبي از جهت امنيت براي دنيا قابل تصور نيست.

خطيب جمعه اردبيل خاطرنشان کرد: اين چهار کشور نه تنها حمله به کنسولگري ايران را محکوم نکردند بلکه شوراي امنيت سازمان ملل را هم نگذاشتند محکوم کند نماينده ايران در سازمان ملل جمله خوبي گفت به راحتي مي‌توانستيد ايران را قانع کنيد که حمله نکند و راه آن محکوميت حمله اسرائيل در شوراي امنيت بود که نگذاشتيد عجيب است که خودشان محکوم نکرده اند و شوراي امنيت را هم نگذاشتند محکوم کند حالا از در و ديوار و پنجره وارد مي‌شوند و التماس مي‌کنند که حمله نکنيد.من در برابر اين همه اصرار و التماس آنها به ايران که حمله نکند.

امام جمعه اردبيل در بخش ديگر از خطبه ها اظهار کرد: خداوند در قرآن فرموده «لا اکراه في الدين» اين جمله مربوط به مرحله قبل از ورود به اسلام است در اسلام هيچ اجباري براي قبول دين اسلام نيست و دين ما هيچ وقت اجبار بر پذيرش دين اسلام نکرده است مسلمان ها هر کشور را که فتح مي کردند اهالي اسلام مردم آن کشور را اجبار به اسلام نمي کردند بلکه اهالي آن کشور را مخير بين اسلام و جزيه مي نمودند اما بعد از پذيرش اسلام اين جمله جاري نيست يعني در برابر احکام اسلام نمي توان گفت لا اکراه في الدين و اين قاعده کلي در تمام کشورها جاري و ساري است.

عاملي خاطرنشان کرد: يعني قانون يک کشور را نمي توان با اين دليل که اکراه مردود است زير پا گذاشت. بانوان توجه داشته باشند که حجاب هم حکم اسلامي هم قانون کشور ماست و رعايت آن علاوه بر احترام به قانون کشور و احترام به ميثاق ملي و احترام به اعتقادات و عواطف ديني ملت به نفع خود بانوان عزيز است.

وي گفت: شکسته شدن حريم قبل از هر چيز و هر کس قطعاً کرامت خود بانوان را خواهد شکست بانوان دقت کنند که نيروي انتظامي دلسوزترين ولي نعمت ما هستند و به نيت حفظ نهاد مقدس خانواده و حفظ حشمت و کرامت بانوان عزيز به آنها تذکر مي‌دهند همکاري با آنها نشان بالاترين بلوغ فکري و اخلاقي است.

امام جمعه اردبيل بيان کرد: همه ملت ما هم توجه داشته باشند که بانواني که در حجاب مشکل دارند همه فرزندان اين ملت هستند و قطعاً و عمداً نيت بدي ندارند و هيچ کس نبايد به آنها به چشم عنود نگاه بکند تنها چيزي که اتفاق افتاده اين است دشمنان اين ملت در ذهن آنها گره هايي درست کرده اند آنها به طبع جواني به طور طبيعي دنبال تشخص ، شخيص شدن و  "مشارٌ بالبنان" شدن هستند اما دشمن در تبيين مصداق تشخص وارد شده و آن را در فريبايي  تعريف کرده و اشتباه در تطبيق رخ داده است.

عاملي ادامه داد: بنابراين در وهله اول وظيفه دستگاه هاي فرهنگي و مراکز ديني و فرهنگي است که گره هاي ذهني را باز بکنند آنها صد در صد  و به طور فطري در برابر برهان و استدلال  خاضع هستند دلسوزي براي اين فرزندان ملت يک وظيفه ملي است.

 

منبع :  

برچسب ها:  

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

حضور موفقي در بازار روسيه نداريم

رئيس اتاق بازرگاني اردبيل:
خروج

رئيس اتاق بازرگاني استان اردبيل گفت: متأسفانه برخلاف برنامه‌ريزي‌ها حضور موفقي در بازار روسيه نداريم.

عدم هماهنگی مشکل متقاضیان مسکن زمین‌های توحید

عدم هماهنگی مشکل متقاضیان مسکن زمین‌های توحید
خروج

به گزارش عصرآذربایجان، طی روزهای گذشته شاهد تجمع اعتراضی اعضای تعاونی‌ زمین‌های ارتش و توحید واقع در خیابان میرداماد ارومیه مقابل استانداری آذربایجان غربی بودیم.

کوه چهل مر شهيدان اروميه

 
خروج

گروه سيري در استان ها: تک قله مرتفع چهل مرد شهيدان بر روي يک خط الرأس شمالي – جنوبي قرار گرفته که از سمت شمال پس از يک قله 3024 متري بدون نام به قله 3400 متري مرتفع بره عزد و سپس ساير ارتفاعات منطقه متصل مي شود.قله زيباي كوه شهيدان، با نام چهل مر شهيدان كه از قرار معلوم تعدادي از شهيدان 14 قرن پيش در اينجا مدفون هستند و قله آن زيارتگاه و مكان مقدس محسوب مي شود.

بخاری‌های نفتی مدارس آذربایجان شرقی تا مهر ماه جمع‌آوری می‌شود‌

 
خروج

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: اولویت اول آموزش و پرورش جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از مدارس استان تا اول مهر ۹۸ است.

ارسباران، قربانی بی‌تدبیری‌ها

 
خروج

دوشنبه‌ي سياه 28 مردادماه بود که شعله‌‌هاي خشمناک و سوزان آتش، امان جنگل‌هاي ارسباران را بريد و تن سرسبز آن را سياه پوش کرد، سه روز متوالي ارسباران همچنان در آتش مي سوخت ولي هنوز خبر اين حادثه براي اذهان عموم منتشر نشده بود تا اين‌که ماجراي اين حادثه‌ي تلخ در عصر روز چهارشنبه، سي‌ام مردادماه، به‌صورت گسترده رسانه‌اي و عمق فاجعه برهمگان آشکار شد، اکنون بعد از گذشت 10 روز از واقعه‌ي ناگوار آتش سوزي‌ اخير، 632 هکتار از تن بي جان و خاکستر شده‌ي ارسباران بر جاي مانده است.

نهاد خانواده سقف امن هر انسان

 
خروج

گروه گزارش: خانواده، مناسبت ترين نظام براي تأمين نيازهاي روحي و معنوي بشر است و بهترين سقف امن هر انسان به شمار مي‌رود.

مشکلات نهایی مسکن‌مهر اردبیل برطرف می‌شود

 
خروج

معاون راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با توجه به اتمام پروژه مسکن مهر در آینده ای نزدیک مشکلات نهایی این پروژه برطرف می‌شود که در این راستا مسئولان ذی‌ربط باید نهایت همکاری را داشته باشند.

موسيقي مذهبي اصيل را به گوش مردم برسانيد

 
خروج

گروه گزارش: اغلب نوحه‌خوانان يا روضه‌خوانان اطلاعاتي از موسيقي ندارند. مي‌بينيم که تلويزيون هم نوحه‌خواني آنها را پخش مي‌کند و در نتيجه جوان‌ترها نحوه نوحه‌خواني آنها را مي‌بينند و از همان تقليد مي‌کنند.

شهرستان سويوق بلاغ

 
خروج

گروه سيري در استان ها: "شهر سويوق بلاغ که امروزه به آن مهاباد گفته مي شود يکي از بزرگترين شهرهاي استان آذربايجان غربي مي باشد.

تقویت ۴۰ درصدی پول ملی در برابر کاهش ۳۰۰ درصدی ارزش پول

 
خروج

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دلار در زمان آقای روحانی از ۳ هزار تومان به ۱۸ هزار تومان رسید که بیانگر رشد قابل توجهی است، حال که دلار از ۱۸هزار تومان به حدود ۱۱ هزار رسیده است، نباید ادعا کرد ارز ۸۰ درصد ارزان شده است.

دانش ‌آموزان اردبیلی به ترویج استفاده از کالای استاندارد در سطح جامعه کمک کنند

 
خروج

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: رویداد دانش آموزی ایده‌های نوآورانه دانش‌ آموزان در راستای ترویج استاندارد برای اولین بار در سطح استان اردبیل برگزار شد.

فکر تعدي به مرزها با مشت فولادين پاسخ داده مي‌شود

 
خروج

گروه خبر: فرمانده سپاه شهداي آذربايجان‌غربي گفت: اگر دشمن فکر تعدي به مرزهاي اين کشور را داشته باشد با اراده و مشت فولادين مردم و بسيجان پاسخ خود را مي‌گيرد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها