عصر آذربایجان

گزارش خبر

مديران با کوچکترين انتقاد برآشفته نشوند

مديران با کوچکترين انتقاد برآشفته نشوند

1399/05/19

گروه فرهنگي:مديرخانه مطبوعات استان زنجان،گفت: تامين امنيت شغلي خبرنگاران از وظايف حکومت و دولت است. ايجاد اين امنيت با مسئولان و مديراني است که با کوچک‌ترين انتقاد رسانه‌ها برآشفته نشوند.
 يوسف ناصر ، با اشاره به اينکه در حالي به روز خبرنگار امسال نزديک مي‌شويم که کرونا بر همه جهان سايه افکنده است، گفت: اين سايه شوم هر لحظه جان عزيزان مان را مي‌گيرد و کوتاه نمي‌آيد. از اولين روزهاي شيوع اين ويروس منحوس خبرنگاران پا به پاي کادر درماني کشور، خطر ابتلا را به جان خريدند تا رسالت اطلاع‌رساني و آگاه‌سازي جامعه را به درستي انجام دهند که در اين راه نيز تعدادي مبتلا و تعدادي نيز جان باختند.
وي با بيان اينکه فشار ناشي از مشکلات اقتصادي بر گرده مردم سنگيني مي‌کند، افزود: خبرنگاران به عنوان سربازان خط مقدم اطلاع‌رساني، در کنار مردم و براي بيان دردها و رنج‌هاي آنان و رساندن نارسايي‌ها به گوش مسئولان، لحظه‌اي درنگ نمي‌کنند.
ناصر تصريح کرد: فشارها، تهديدها و تحديدها را به جان مي‌خرند تا پلي باشند بين مردم و مسئولان و بلندگويي براي رساندن پيام مردم به گوش مسئولان.
 در اين شرايط انتظار يک خبرنگار از يک مسئول اين است که پاسخ‌گو و دم دست باشد و اگر هم کاري از دستش برنمي‌آيد، لااقل گوشي براي شنيدن داشته باشد.
اين فعال رسانه‌اي با يادآوري اينکه شبکه‌هاي اجتماعي مجعول با همه توان به ميدان آمده‌اند تا رسانه‌هاي معتبر و داراي شناسنامه را خانه‌نشين کنند، تصريح کرد: شبکه‌هاي اجتماعي بي شناسنامه، بي‌هويت و جعلي با انتشار اخبار و مطالب نادرست ميدان‌دار عرصه اطلاع‌رساني شده‌اند.ناصر ادامه داد: در اين بين رسانه‌هاي شناسنامه‌دار بايد بيش از گذشته در ميدان باشند و به اين راحتي ميدان را به حريف واگذار نکنند و با استفاده از فرصت‌فضاي مجازي، شبکه‌هاي اجتماعي را دنباله‌رو خود کرده و از اين ظرفيت به نحو احسن استفاده کنند.
ورود افراد غيرحرفه‌اي به عرصه رسانه کشور بيشترين آسيب را به جامعه رسانه‌اي کشور وارد کرده است
اين پيشکسوت عرصه مطبوعات زنجان با تاکيد بر اينکه ورود افراد غيرحرفه‌اي به عرصه رسانه کشور که همه چيز را فداي منافع شخصي خود مي‌کنند، بيشترين آسيب را به جامعه رسانه‌اي کشور وارد کرده است، اظهار کرد: وقتي پاي منافع شخصي در ميان باشد، بسياري از تخلفات ناديده گرفته شده و بستر براي فسادهاي بزرگ مهيا مي‌شود، بي‌ترديد در اين ميان خبرنگار آزاده و جسور تحت فشار قرار مي‌گيرد و تنها مي‌ماند.
ناصر با بيان اينکه اتحاد و حمايت رسانه‌هاي آزاد از خبرنگاران آزاده و صادق باعث جلوگيري از بسياري فسادهاي بزرگ مي‌شود و مسئول خطاکار را از کرده خود پشيمان مي‌کند، بيان کرد: حمايت حاکميتي از خبرنگاران شجاع و جسور، بازدارنده بسياري از فسادها در جامعه است.
وي با يادآوري اينکه مشکلات اقتصادي رسانه‌ها را تحت فشار قرار داده است، عنوان کرد: نشريات به نوعي و خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري نيز به نوعي ديگر دچار اين مشکلات هستند، اگر حمايت دولت از رسانه‌هاي داراي مجوز نباشد، چراغ بسياري از اين‌ها خاموش خواهد شد. البته به شرطي که اين حمايت با هدف گرفتن استقلال از رسانه‌ها نباشد.
مدير خانه مطبوعات استان زنجان يادآور شد: تامين امنيت شغلي خبرنگاران از وظايف حکومت و دولت است. ايجاد اين امنيت با مسئولان و مديراني است که با کوچک‌ترين انتقاد رسانه‌ها برآشفته نشوند و خبرنگاران را در راهروهاي دستگاه قضا به اين طرف و آن طرف نکشند.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از  مهر،  ناصر با بيان اينکه بعضي از برخوردها در گذشته باعث شده تا برخي از خبرنگاران در بيان مشکلات مردم و معضلات جامعه دچار لکنت شوند و نتوانند آن‌گونه که بايد صدايي رسا براي بيان اين مشکلات باشند، متذکر شد: اين برخوردها روزنامه‌نگاران را دچار خودسانسوري کرده و مي‌کند.
اين فعال رسانه‌اي خاطرنشان کرد: نشريات به دوران اوج خود باز مي‌گردند، اگر محلي براي بيان مشکلات مردم باشند. مردم وقتي نشريه‌اي را از دکه مي‌خرند يا سايت يک خبرگزاري و يا پايگاه خبري را باز مي‌کنند که حرف دل خود را در آن ببينند. با حل مشکلات رسانه‌ها، آن روز دست‌يافتني است. اگر هم همه شبکه‌هاي اجتماعي در ميدان باشند، رسانه بايد به اهلش سپرده شود.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها