عصر آذربایجان

گزارش خبر

دشت اردبيل با بحران آب مواجه شد

نماينده مردم اردبيل در مجلس:

1396/05/29

گروه خبر: نماينده مردم اردبيل،‌ نير، ‌نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه دشت اردبيل با بحران آب مواجه شد، گفت: ‌عملکرد حجتي‌ قابل قبول نيست.

صديف بدري اظهار داشت: متاسفانه در حال‌حاضر بيش از 90 درصد معاونان و مديران و رؤساي وزارت جهاد کشاورزي بازنشسته‌اند و نياز است وزارت جديد جهاد کشاورزي نيازمند نيروها و مديران جوان و تخصصي است. وي با اشاره به اينکه عملکرد حجتي، وزير جهاد کشاورزي در اين 4 سال قابل قبول نيست، افزود: در اين مدت مشکلات زيادي گريبان‌گير کشاورزان شد که اين مشکلات هم‌اکنون نيز در منطقه دوچندان شده است. نماينده مردم اردبيل، ‌نير، ‌نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه در واردات محصولات کشاورزي منافع عده‌اي مدنظر است، گفت: به خاطر منافع برخي افراد حق کشاورزان ناديده گرفته مي‌شود و نياز است وزير جهاد کشاورزي در دولت دوازدهم براي اين امر چاره‌انديشي کند. بدري سلامت و امنيت غذايي را مهمترين اولويت در کشور عنوان کرد و افزود: در اين زمينه اقدامات قابل توجهي انجام نشده است و در اين مقوله اساسي نيازمند برنامه‌ريزي ويژه توسط وزارت جهاد کشاورزي هستيم. وي با بيان اينکه امروز در مجلس شوراي اسلامي مخالف وزير جهاد کشاورزي بودم، گفت: من به عنوان نماينده اردبيل مشکلات کشاورزان منطقه را مطرح کردم تا براي حل اين مشکلات راهکارهاي اساسي در دولت دوازدهم انجام شود. نماينده مردم اردبيل، نير، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از سازمان جهاد کشاورزي اردبيل گفت: بدهي به گندمکاران، مشکلات سيب‌زميني‌کاران و کم‌کاري در حوزه اجراي طرح آبياري نوين دستاورد سازمان جهاد کشاورزي اردبيل است. ‌بدري ‌اظهار داشت: متاسفانه در حال‌حاضر بدهي به گندمکاران مشکلات عديده سيب‌زميني‌کاران و کم‌کاري در حوزه اجراي طرح آبياري نوين دستاورد سازمان جهاد کشاورزي اردبيل است که به دليل مديريت نامناسب کشاورزان اردبيلي با مشکلات زيادي دست و پنجه نرم مي‌کنند در حالي که اردبيل قطب کشاورزي کشور محسوب مي‌شود. وي تصريح کرد: در حالي که استان اردبيل جزو 5 استان قطب کشاورزي کشور محسوب مي‌شود ولي اين استان در اجراي طرح آبياري نوين جزو 27 استان کشور است و در اين زمينه کم‌کاريهاي زيادي توسط سازمان جهاد کشاورزي اردبيل انجام شده است. نماينده مردم اردبيل، نير، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: در حالي که دشت اردبيل با بحران آب مواجه شده است ولي هنوز در حوزه اجراي طرح آبياري نوين که بايد توسط سازمان جهاد کشاورزي و مسئولان آب استان انجام مي‌شد اقدامات قابل توجهي صورت نگرفته است. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از تسنيم، بدري گفت: چرا بايد کشاورزان اردبيلي که تلاش شبانه‌روزي دارند در هنگام برداشت و فروش محصولات خود با مشکلات زيادي مواجه باشند و هم‌اکنون نيز پرداخت نشدن مطالبات گندم‌کاران که اميدشان به هزينه و درآمد اين محصول بود مشکل اساسي اين قشر باشد.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

دشت اردبيل با بحران آب مواجه شد

نماينده مردم اردبيل در مجلس:
خروج

گروه خبر: نماينده مردم اردبيل،‌ نير، ‌نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه دشت اردبيل با بحران آب مواجه شد، گفت: ‌عملکرد حجتي‌ قابل قبول نيست.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها