عصر آذربایجان

گزارش خبر

لزوم افزايش اقبال مردم به طب اسلامي

لزوم افزايش اقبال مردم به طب اسلامي

1396/06/05

گروه گزارش: افزايش گرايش مردم به سمت طب اسلامي ضروري است و هيچ طبي مانند طب اسلامي نمي‌تواند در جلوگيري از ابتلا به بيماري‌ها موفق باشد.

 با پيشرفت روزافزون علم و تکنولوژي به‌ويژه در دو دهه گذشته شاهد تغييرات چشمگيري در سبک زندگي و تغيير رفتار افراد اجتماع هستيم که تاثيرات زيادي در سلامتي گذاشته است و از طرفي و مهم تر از آن، تغذيه سالم و طبيعي افراد را تحت تاثير قرار داده است اين شرايط هر چند باعث بالا رفتن رفاه عمومي و کم‌تر شدن فعاليت‌هاي طاقت فرسا شده است، اما باعث مشکلات جسمي نيز شده است. شيوع انواع بيماري‌هاي جسمي به خصوص انواع سرطان در بين جوامع به طرز غير منتظره‌اي افزايش يافته و دانشمندان علت اصلي را مصرف محصولات تراريخته که دستکاري ژنتيکي در آن صورت گرفته مي‌دانند محصولاتي که متاسفانه در بازارهاي جهاني و به خصوص در ايران توسط شرکت‌هاي وارد کننده جايگاه ويژه‌اي در سبد مصرف کنندگان پيدا کرده است. محصولات تراريخته اصطلاحاً به محصولاتي گفته مي‌شود که با دستکاري ژنتيکي  از حالت عادي خارج شده‌اند براي مثال انتقال ژن يک حيوان مقاوم به سرما، به ميوه گوجه‌فرنگي  تحت شرايطي سبب مقاومت گوجه دستکاري شده (تراريخته) نسبت به سرما خواهد شد يا انتقال يک ژن مقاوم نسبت به سم يا انواع ژن‌هايي که خواص بي‌شمار ديگري را منتقل مي‌کنند. خطرناک‌ترين مورد درباره اين محصولات  عدم‌شناسايي و يا لاپوشاني عوارض به‌دليل مقاصد سازمان‌هاي تجاري و سياسي جهان، در مورد اين محصولات و احتمال بروز عوارض بسيار شديد و غيرقابل بازگشت در طولاني مدت و در نسل هاي بعدي کشورهاي هدف از جمله ايران است. استفاده قدرت‌هاي جهاني از محصولات تراريخته به‌ويژه ايالات متحده براي بهره‌برداري تجاري و نيز قابليت استفاده از اين محصولات براي ضعيف کردن و وابستگي کامل کشورهاي هدف، احتمال بروز خطرات جبران ناپذيري را مطرح مي‌کند به‌طوري که وزير خارجه کشورمان سال‌هاي پيش از آن به‌عنوان يک »سلاح« نام برد. علاوه بر اين بسياري از معالجاتي که در طب کلاسيک صورت مي‌گيرد داراي عوارض بسيار بوده و داروهايي که در اين طب به بيماران تجويز مي‌شود بر بافت‌هاي جانبي که مورد معالجه است تاثيرات مخربي دارد و از طرفي ديگر بيمار هزينه‌هاي سرسام‌آوري را نيز متحمل مي‌شود و علاوه بر همه اين‌ها پروسه درمان در طب کلاسيک بيش از 10 برابر از روش‌هاي طب اسلامي است و اين خود معضل بزرگي است که گريبان‌گير افراد بيمار است. در هر صورت به نظر مي رسد تنها راه خلاصي از اين فاجعه بازگشت به طب سنتي و به خصوص طب اسلامي است که قابليت زيادي براي مقابله با اين هجمه گسترده از محصولات تراريخته دارد و هيچ طبي مانند طب اسلامي نمي‌تواند در اين زمينه در جلوگيري از ابتلا به بيماري‌ها موفق باشد.
*طب اسلامي منشا وحياني دارد
حجت‌الاسلام سيد امان‌الله ميرزايي اهل خلخال و متخصص در طب اسلامي  و مسئول مراقبت‌هاي معنوي بيمارستان فيروزگر تهران با اشاره به اهميت اين موضوع در خلخال اظهار داشت: ما امروز نياز اساسي به توجه به طب اسلامي داريم هم ما و هم مسئولان به‌ويژه در رابطه با حوزه پيشگيري که هيچ طبي مانند طب اسلامي نمي‌تواند در اين زمينه در جلوگيري از ابتلا به بيماري‌ها موفق باشد و من اين را با  قاطعيت مي‌گويم که اگر اين بخش در جامعه رواج پيدا کند بسياري از مشکلات برطرف مي‌شود. ميرزايي افزود: طب اسلامي طبي است که از اهل بيت(ع) به ما رسيده و بيشتر منشاء وحياني دارد، يعني بعضي از داروها را حتي خداوند خود توصيه کرده و از طريق فرشته وحي حضرت جبرائيل به پيامبر اکرم(ص) ابلاغ کرده است و نحوه درست کردن يک دارو يا نحوه درمان يک بيماري مثل سويق‌ها و مثل حليم و غيره. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از تسنيم، وي ادامه داد: اين موارد نشان مي‌دهد که از يک طرف ما غفلت کرده‌ايم و از طرف ديگر طرح و توطئه دشمنان بوده که جامعه ما بيمار شود و امروزه هم شرکت‌هاي داروسازي از اين فرصت استفاده مي‌کنند تا محصولات خود را وارد کنند و سودهاي کلاني به جيب بزنند که متاسفانه داراي عوارض فوق‌العاده زيادي است.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

لزوم افزايش اقبال مردم به طب اسلامي

لزوم افزايش اقبال مردم به طب اسلامي
خروج

گروه گزارش: افزايش گرايش مردم به سمت طب اسلامي ضروري است و هيچ طبي مانند طب اسلامي نمي‌تواند در جلوگيري از ابتلا به بيماري‌ها موفق باشد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها