عصر آذربایجان

گزارش خبر

دستگيري از فقرا فلسفه مهم عيد قربان است

امام جمعه اردبيل:

1396/06/12

گروه خبر: امام جمعه اردبيل گفت: انتظار مي‌رود مومنان در عيد سعيد قربان از افراد بي‌بضاعت و مستمند غافل نبوده و براي دستگيري از نيازمندان تلاش کنند چرا که اين مهم از فلسفه‌هاي عيد سعيد قربان است.

آيت‌الله سيدحسن عاملي در خطبه‌هاي نماز عيد سعيد قربان در اردبيل اظهار داشت: عيدسعيد قربان عيد بندگي، تقوا، تقرب به خداوند و توحيد است و اين روز فرصتي براي ذبح اميال نفساني بوده و بايد به اين مقوله مومنان توجه داشته باشند.
امام جمعه اردبيل عيد سعيد قربان را عيد تحول روحي دانست و افزود: قرباني کردن نمادي از ذبح تمايلات و هواهاي نفساني و نزديکي و تقرب جستن به خداوند است و همان گونه که حضرت ابراهيم با آمادگي براي قرباني کردن فرزند خود اوج بندگي خود رانشان داد اين روز بيانگر اين مهم و تلاش انسان براي اثبات بندگي و خلوص است.
وي با اشاره به اينکه انسان بايد در تمامي مقاطع در تلاش براي ثابت کردن بندگي خدا و اخلاص در اعمال باشد، افزود: اوج تقرب به خدا در اين روز زماني بود که حضرت ابراهيم از فرزند خود که دلبستگي شديدي نيز به آن داشت  گذشت و در راه خدا از آمادگي لازم براي گذشت برخوردار بود.
عاملي دستگيري از فقرا و نيازمندان را از فلسفه‌هاي مهم عيد قربان دانست و تصريح کرد: انتظار مي‌رود مومنان در اين روز از افراد بي‌بضاعت و مستمند غافل نبوده و براي دستگيري از نيازمندان تلاش کنند چرا که اين مهم از شاخصه‌هاي عيد سعيد قربان بوده و نبايد از آن غافل بود. نماينده ولي فقيه در استان اردبيل بيان کرد: عيد سعيد قربان از اعياد بزرگ اسلامي و نقطه وحدت و همبستگي ملت‌هاي مسلمان بوده و دعاي نماز اين عيد عزت، شرف و بالندگي مسلمانان است.
نماز عيد سعيد قربان همزمان با سراسر کشور در اردبيل نيز به امامت نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل در محوطه شهيدگاه اردبيل با حضور پرشکوه و گسترده مردم برگزار شد.
به دليل همزماني عيد قربان با روز جمعه و اقامه نماز عيد، نماز جمعه برگزار نمي‌شود.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از تسنيم  نماز عيد سعيد قربان همزمان با مرکز استان اردبيل در شهرستان‌هاي مختلف استان مشگين‌شهر، پارس‌آباد، بيله‌سوار، گرمي، خلخال  کوثر، سرعين، نير، نمين با حضور مومنان و مسلمانان برگزار شد.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

گروه‌هاي تکفيري توسط آمريکا و با کمک آل سعود فرماندهي مي‌شوند

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل گفت: کشورهاي اسلامي همگي با يک دشمن مشترک به نام گروه‌هاي تکفيري و در راس آنها داعش روبه‌رو هستند که استکبار جهاني و صهيونيسم بين‌المللي صحنه گرداني آنها را با کمک آل‌سعود و مزدوران منطقه‌اي‌شان برعهده دارند.

خط مقاومت در منطقه شکست‌ناپذير است

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه و امام جمعه اردبيل گفت: برخلاف نظر آمريکايي‌ها و برخي کشورها در باب حضور ايران در جنوب عراق بايد به صراحت گفت که اين حضور همراه با معنويت و اقبال خود عراقي‌هاست و به هيچ وجه با اسلحه و زور نيست.

آمريکايي‌ها نمي‌توانند مدعي دموکراسي در دنيا باشند

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: رأي به ترامپ افتضاح براي آمريکايي‌ها بود چرا که آنها ديگر نمي‌توانند مدعي دموکراسي در دنيا باشند.

دولت و مجلس به نقض برجام از سوي آمريکا واکنش نشان دهند

امام جمعه اردبيل:
خروج

گروه خبر: نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: از دولت انتظار مي‌رود در برخورد با صاحبان حقوق‌هاي نجومي خارج از نوبت و در اسرع وقت پرونده‌هايي را تشکيل و آن را تحويل مراجع قضايي دهند.

نمايندگان مجلس و دولت براي نرخ گاز در مناطق سردسير تصميم‌گيري کنند

امام جمعه اردبيل:
خروج

گروه خبر: امام جمعه اردبيل از نمايندگان مجلس و دولت خواست به خاطر شدت برودت هوا در مناطق سردسير و مصرف بيشتر گاز، براي برخورداري از تخفيف ويژه در نرخ گاز تصميم‌گيري نمايند.

9 دي روز وحدت و هماهنگي تمام سلايق سياسي بود

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل گفت: 9 دي روز وحدت و هماهنگي تمام سلايق سياسي در کشور بود.

اتصال راه‌آهن آذربايجان به استان موجب توسعه در منطقه مي‌شود

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل از دستور اخير دولت مبني بر ممنوعيت تخريب خانه‌هاي خريداري شده حريم شيخ صفي به شدت انتقاد کرد و گفت: با وجود کارگزاراني که چنين تصميماتي را به دولت القاء مي‌کنند، دولت محترم احتياج به هيچ دشمن ديگري ندارد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از حاميان فلسطين و مقاومت بود

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از حاميان فلسطين و مقاومت و از دشمنان سر سخت صهيونيسم بود.

ترامپ دستورات خطرناکي براي اقتصاد و حقوق بشر صادر مي‌کند

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل گفت: ترامپ به سرعت در حال محقق کردن وعده‌هاي انتخاباتي خود است و دستوراتي که براي اقتصاد و امنيت جهاني و حقوق بشر خطرناک است، صادر مي‌کند.

حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن نشان از اقتدار ملت است

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن نشان از اقتدار ملت است.

ترامپ نمادي از واقع‌گرايي آمريکا و برخاسته از واقعيت‌هاي موجود در اين کشور است

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: ترامپ که سرنوشت اقتصاد، امنيت و فرهنگ دنيا را به دست گرفته نمادي از واقع‌گرايي آمريکا و برخاسته از واقعيت‌هاي موجود دراين کشور است.

کوچکترين امکان تقلب و تخلف در انتخابات کشور وجود ندارد

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: هر کس در صحت انتخابات جمهوري اسلامي ترديد ايجاد کند ظلم وحشتناک به مردم، نظام اسلامي و به کشور کرده و اين امر، تحميل بدترين هزينه به ملت و جايگاه بين‌المللي کشور است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها