عصر آذربایجان

گزارش خبر

گارد ورزشکاران مقابل کشتي زنجان

گارد ورزشکاران مقابل کشتي زنجان

1396/07/02

گروه ورزشي: در حالي حضور ميثم نصيري و حسين نوري در مسابقات جهاني دل ورزش دوستان زنجاني را شاد کرد اما واقعيت‌هاي امروز کشتي زنجان نگراني‌هايي را در بين اهالي اين ورزش ايجاد کرده است.

کشتي در زنجان هميشه به تک ستاره‌ها دلخوش بوده، ستاره‌هايي که از سالهاي دور تا به امروز با افتخارآفريني‌هاي خود بار کشتي استان را به دوش کشيده‌اند اما اينکه چرا کشتي زنجان نتوانسته با توجه به وجود استعدادهاي خوب موفقيت‌هايش را هميشگي کند جاي بررسي و تحليل دارد.
مقايسه کشتي زنجان با استانهايي همچون مازندران شايد بي‌انصافي باشد اما اينکه چرا قهرمانان زنجاني بعد از دوران قهرماني در نونهالان، نوجوانان و حتي جوانان به حال خود رها مي‌شوند جاي بسي بحث دارد، اگر سخت‌کوشي ميثم نصيري نبود شايد اين آزادکار نيز اکنون در اين جايگاه نبود.
گذشته از اينکه چرا ورزش زنجان نتوانسته حمايت‌هاي لازم را از ورزشکاران استان داشته باشد بايد گفت نگراني اصلي در مورد کشتي زنجان اين است که در مسابقات انتخابي شهرستان زنجان در جوانان و بزرگسالان و در دو بخش آزاد و فرنگي تنها 23 کشتي‌گير حضور داشتند.
در مسابقات آزاد رده جوانان در وزن 57 کيلوگرم تنها يک کشي‌گير و در وزنهاي 70، 79، 92 و 125 هيچ کشتي‌گيري حضور نداشته است.
در آزاد بزرگسالان نيز در 57، 61، 74، 79، 86 و 92 هيچ آزادکاري حضور نداشته و در وزنهاي 92 و 125 تنها يک کشتي‌گير و در وزرن 65 نيز دو نفر حضور داشتند. در کشتي فرنگي اما وضعيت به مراتب بدتر از کشتي آزاد است چرا که در جوانان تنها يک نفر در وزن 55 حضور داشته و بقيه وزنها خالي از کشتي گير بوده است و در بزرگسالان نيز تنها در وزنهاي 67، 82 و 130 تنها يک کشتي‌گير حضور داشته‌اند. با اين وضعيت مشخص نيست کشتي زنجان به کجا مي‌رود، آيا توان کشتي زنجان همين است و يا اينکه اين ورزش با عدم پشتوانه سازي به اين وضعيت دچار شده است.
سعيد شاهين‌فر رئيس هيئت کشتي شهرستان زنجان در اين زمينه گفت: دليل تعداد کم کشتي‌گيران در مسابقات انتخابي شهرستان زنجان دلايل مختلفي دارد، يکي از دلايل اين بود که بيشتر کشتي‌گيران کارت ملي کشتي ندارند و اين سبب شد تا با توجه به ابلاغ بخشنامه مبني بر اينکه در مسابقات شهرستاني نيز اين کارت نياز است تعدادي از ورزشکاران نتوانستند در مسابقات شرکت کنند.
وي با بيان اينکه 40 نفر براي مسابقات جوانان وزن کشي کرده بودند ابراز کرد: 10 نفر به دليل نداشتن ثبت نام اينترنتي حذف شدند و 15 نفر نيز به دليل اينکه يک سال کوچکتر بودند و بايد رضايت نامه مي‌آوردند نتوانستند در مسابقات حاضر شوند.
رئيس هيئت کشتي شهرستان زنجان با اشاره به اينکه مسابقات جوانان در چند وزن محدود بود، خاطرنشان کرد: مسابقات انتخابي چند وزن جوانان در جام رمضان انجام شده بود و به دليل تغيير اوزان جوانان قرار بر اين شد تا انتخابي اين وزرنها را نيز برگزار کنيم.
وي در مورد کشتي بزرگسالان نيز گفت: در مورد کشتي بزرگسالان بايد گفت که استقبال رضايت بخش نبود و ما نيز اين را قبول داريم.
شاهين‌فر با بيان اينکه در کشتي فرنگي تنها دو کلاس در شهرستان داريم، عنوان کرد: استقبال از کشتي فرنگي نسبت به کشتي آزاد پايين تر است اما دو مربي فعال استان به تربيت ورزشکاران مي‌پردازند.
وي به تخريب سالن کشتي 17 شهريور اشاره کرد و يادآور شد: اين سالن قهرمان پرور بود اما متاسفانه شهرداري زنجان اين سالن را تخريب کرد و اداره کل ورزش و جوانان نيز جلوي آن را نگرفت يعني بعد از 20 سال به دليل عدم توجه به موافقت‌نامه‌ها اين سالن پس گرفته شد.
رئيس هيئت شهرستان زنجان با اشاره به اينکه هيئت کشتي شهرستان زنجان دو سالن کوي فرهنگ و تختي را در اختيار دارد، بيان کرد: سالن تختي نيز وضعيت مناسبي نداشت که تنها سکوها 50 ميليون هزينه دربرداشته که تمامي آن را هيئت پرداخت کرده است و انجام برخي تعميرات به تعطيلي بيش از دو ماهه اين سالن انجاميد.
وي با بيان اينکه وضعيت بهداشتي سالن تختي سبب شده بود تا والدين از حضور فرزندانشان مخالفت کنند، ابراز کرد: در اين مدت بيش از دو ماهه سعي کرديم اين مشکلات را برطرف کنيم، البته سالنهاي کشتي آموزش و پرورش را نيز داريم اما سالنهاي تختي و کوي فرهنگ براي هيئت کشتي است.
شاهين‌فر با انتقاد از اينکه کسي براي کشتي هزينه نمي‌کند به بحث اجاره نکردن سالنهاي کشتي نيز اشاره کرد و گفت: اداره کل ورزش و جوانان بايد در اين زمينه به ما کمک کند.
وي با بيان اينکه اينکه بيش از دو ماه تمرينات کشتي سالن تختي به صورت منظم انجام نمي‌شد، خاطرنشان کرد:  متاسفانه يکي از دلايل استقبال کم از کشتي عدم حمايت است گويا صرف نمي‌کند براي کشتي هزينه کنند.
رئيس هيئت شهرستان زنجان بيان کرد: با اين حال ما قهرمانان خوبي در رده‌هاي پايه و مسابقات آموزشگاهي داريم اما اميد است حمايت‌ها از اين رشته ورزشي در استان بيشتر باشد.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از راه دانا، روزي زورخانه‌هاي اين شهر تبديل به سفره خانه شد اما کسي صدايش درنيامد، تيمهاي فوتبال، بسکتبال و واترپلو از هم پاشيد و کسي باز صدايش درنيامد اما اينکه ورزش اول کشور در شهرستان زنجان با چنين وضعيتي روبرو شده شايد زنگ خطري براي کشتي زنجان باشد که مبادا روزي سالن تختي نيز فقط تصاوير مرحوم تختي را در خود ببيند همانطور که از زورخانه پورياي ولي چند ميل و کباده باقي مانده است.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

گارد ورزشکاران مقابل کشتي زنجان

گارد ورزشکاران مقابل کشتي زنجان
خروج

گروه ورزشي: در حالي حضور ميثم نصيري و حسين نوري در مسابقات جهاني دل ورزش دوستان زنجاني را شاد کرد اما واقعيت‌هاي امروز کشتي زنجان نگراني‌هايي را در بين اهالي اين ورزش ايجاد کرده است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها