عصر آذربایجان

گزارش خبر

کمبود سالن در اردبیل اهالی تئاتر را رنج می‌دهد

کمبود سالن در اردبیل اهالی تئاتر را رنج می‌دهد

1402/08/27

عصر آذربایجان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، گفت: کمبود فضای تمرین و اجرای نمایش اهالی تئاتر را در استان اردبیل به شدت رنج می‌دهد.

 امير رجبي شامگاه جمعه در آيين اختتاميه سي و يکمين جشنواره تئاتر استان اردبيل در مجتمع فدک اين شهر، اظهار داشت: در چند ماه اخير تلاش کرديم تا در کنار هنرمندان فعاليت‌هاي مختلف فرهنگي، هنري را براي رسيدن به جايگاه مناسب استاني در اولويت قرار دهيم.

وي تصريح کرد: جريان فرهنگي، هنري استان در مدار توسعه‌اي خود نياز به زيرساخت‌ها دارد که در اين زمينه تنها مجتمع فدک و بيضاي اردبيل جوابگوي برنامه‌هاي تمريني و پلاتوي اهالي نمايش و تئاتر نيست.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اردبيل از شورا و شهرداري اردبيل خواست تا با تکميل و تجهيز سالن سوم خرداد، اين مجموعه را در سريعترين زمان در اختيار هنرمندان قرار دهد تا امکان بهره‌برداري از آن براي اهالي تئاتر فراهم آيد.

رجبي افزود: تالار شهر اردبيل با داشتن 2 سالن مجزاي 600 نفري با تجهيز و راه‌اندازي مي‌تواند فرصتي خوب براي اهالي هنر تئاتر فراهم کند تا آنها بتوانند تمرين و اجراي خود را به شايستگي انجام دهند.

وي به برگزاري مناسب سي و يکمين جشنواره تئاتر استان در سه روز گذشته اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر جشنواره استاني در همه شهرستان‌ها جشنواره تئاتر برگزار که نمونه آن جشنواره تئاتر منطقه‌اي خلخال، مرزداران بيله سوار، طنز گرمي و جشنواره تئاتر مغان است.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اردبيل خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر نمايش صحنه‌اي، از نمايش‌هاي خياباني نيز حمايت لازم انجام شد تا علاقه‌مندان از اجراي تئاتر خياباني لذت ببرند.

رجبي اضافه کرد: در همه رشته‌هاي هنري از تئاتر و سينما گرفته تا برگزاري کنسرت‌هاي موسيقي از هنرمندان و فعالان اين عرصه حمايت‌هاي لازم انجام مي‌شود و به رغم محدوديت منابع و تجهيزات و امکانات، سعي بر پويايي و تحرک در حوزه فرهنگ و هنر است.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اردبيل به حادثه تلخ غزه و ضرورت حضور هنرمندان در مراسم بيزاري از رژيم صهيونيستي اشاره کرد و گفت: شنبه 27 آبان ماه در کنار ساير اقشار، هنرمندان نيز حاضر خواهند شد تا به تراژدي فاجعه بار غزه واکنش نشان داده و حمايت خود را از مظلوم‌ترين ملت نشان دهند.

در اين مراسم رييس شوراي اسلامي شهر اردبيل نيز با اشاره به اهميت و جايگاه هنر و فرهنگ يادآور شد: براي اصلاح فرهنگ جامعه و ارتقاي آن نياز به همراهي هنرمندان داريم تا بسياري از فعاليت‌ها و رفتارهاي غلط جامعه اصلاح شود.

ميرمحمد سيد هاشمي تصريح کرد: براي بازسازي و تجهيز فرهنگسراي سوم خرداد امسال سه ميليارد تومان با همکاري قرارگاه خاتم‌الانبيا در حال هزينه کرد است و سال آينده با اختصاص اعتبار بيشتر سعي خواهيم کرد تا اين مجموعه را آماده تحويل براي هنرمندان و اصحاب فرهنگ کنيم.

وي گفت: در حال حاضر فرهنگسراي چالدران آماده استقبال از اهالي تئاتر و نمايش است تا اجرا و برنامه‌هاي تمريني خود را در آن انجام دهند.

رئيس شوراي اسلامي شهر اردبيل ارتقاي فرهنگ عامه جامعه را با همراهي هنرمندان بسيار ضروري اعلام کرد و افزود: در اين شرايط انتظار مي‌رود هنرمندان در کنار بيزاري از وحشيگري‌هاي رژيم صهيونيستي، نسبت به گسترش نشاط اجتماعي در جامعه و جلوگيري از يأس و نااميدي تلاشي مؤثر انجام دهند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها