عصر آذربایجان

گزارش خبر

قانون مقابله با تهديدات آمريکا بايد به اجرا گذاشته شود

نماينده مردم اروميه در مجلس:

1396/07/23

نماينده مردم اروميه در مجلس بروز مسايل امروز را ناشي از ضعف دستگاه ديپلماسي و غفلت آنان دانست و گفت: بايد با همکاري تمام نهادها از جمله دولت، طرح دوفوريتي مصوب مجلس جهت پاسخ به ياوه گويي ترامپ به اجرا گذاشته شود.

 نادر قاضي پور با اشاره به روند مذاکرات ايران و 1+5، اظهار داشت: به فرموده رهبري گفت‌‌وگوهاي ايران با کشورهاي 1+5 فقط در مورد برنامه هسته‌‌اي بوده و خارج از آن را قبول نمي‌‌کنيم، گرچه تيم مذاکره کننده با توجه به تمامي هشدارهايي که توسط رهبري و منتقدان برجام داده شده بود هوشياري به خرج نداد و دشمن از غفلت تيم ديپلماسي ما نهايت بهره را برد. وي افزود: روحاني قبل و بعد از تصويب برجام در تمامي سخنراني‌‌هاي خود و حتي برنامه‌‌هاي تبليغاتي‌‌اش تأکيد داشت که پس از تصويب برجام تمامي تحريم‌‌ها يکي پس از ديگري کاملا لغو خواهد شد، اما امروز شاهد هستيم که پس از برجام تهديدات دشمن بيشتر شده و تحريم‌‌هاي ظالمانه جديدي عليه کشورمان در حال اجراست. نماينده مردم اروميه با تاکيد بر اينکه در مقابل زياده خواهي‌‌هاي آمريکا به هيچ وجه کوتاه نخواهيم آمد و اعتراض شديد خود را در مورد تحريم‌‌هاي کاتسا به صورت عملي نشان خواهيم داد، متذکر شد: ورود به مراکز نظامي ممنوع است، اين اصل در قانون اساسي ما مشخص شده و ما تابع بي‌‌چون چراي ولي فقيه و قانون اساسي هستيم. وي با اشاره به ادبيات دولتمردان آمريکا ابراز داشت: اولا که ترامپ جرأت خروج از برجام را ندارد و به قول رهبر کره شمالي به مانند سگ فقط پارس مي‌کند  ثانيا در صورت خروج از برجام اين آمريکاست که ضرر مي‌کند و اين اقدام ديوانه‌‌وار ترامپ موجبات نابودي امپراطوري پوشالي ايالات متحده آمريکا را فراهم خواهد کرد. قاضي‌‌پور تشريح کرد: ما رهبري داريم که ضمن ولي فقيه بودن مرجع عالي‌قدر و مقتدر شيعيان جهان نيز هست، ايشان با تدابيري که تا کنون داشته‌اند موجب شده‌‌اند تا نه تنها شيعيان بلکه ساير مذاهب اسلامي نيز عزتمندانه زندگي کنند، از نظر ايشان توليد و اشاعه سلاح‌‌هاي اتمي حرام شرعي بوده و حکم‌‌شان براي ما فصل الخطاب است  خروج از امر و حکم ايشان نيز حرام شرعي مي‌‌باشد. اين نماينده مجلس با اشاره به رفتارهاي دولتمردان آمريکا بيان داشت: ترامپ و ساير رؤساي جمهور آمريکا بر اساس گزارشات سراسر کذب منافقين تصميم گرفتند تا ايران را تحت فشار قرار دهند، همانطور که منافقين باعث نابودي صدام جنايتکار شدند، ترامپ هم با طناب منافقين در قعر چاه خواهد افتاد. وي تاکيد کرد: خليج فارس هميشه خليج فارس بوده و در کتب و نقشه‌‌هاي چند صد هزار ساله نير بدين نام بوده است، پس زياده گويي‌‌هاي دولتمردان آمريکا نشانه ديوانه وار سخن گفتن آنها و پوشالي بودن قدرت‌‌شان است. قاضي پور با اشاره به عملکرد دستگاه ديپلماسي، توضيح داد: ما ظريف را فردي انقلابي نمي‌دانيم زيرا رفتار و کردار وي در طول اين مدت نشان‌‌گر فردي بود که به فکر تعامل با آمريکاست، وي در اکثر ديدارهايش با لبخند و رويي گشاده کري را ملاقات مي‌کرد اما يک انقلابي در مواجه با شيطان لبخند نمي‌‌زند؛ از طرفي ظريف به اندازه‌‌اي به برجام خوش بين بود که ادعا داشت امضاي جان کري بهترين و محکم ترين تضمين براي برجام است، در حالي که همين خوش بيني‌‌ها سبب شد تا ما هزينه‌‌هاي بسياري را بپردازيم و آخر سر نتيجه هم نگيريم. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از راه دانا، وي در پايان خاطرنشان ساخت: طرح دو فوريتي مقابله با تهديدات و زياده خواهي‌هاي آمريکا که توسط کميسيون امنيت ملي مجلس تدوين و در صحن علني به تصويب نمايندگان رسيد را پيگير هستيم که اجرا شود، البته انتظار داريم تا دولت هم هماهنگ با همه ارگان‌‌هاي نظام موضع قاطع و مشخصي داشته باشد.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

قانون مقابله با تهديدات آمريکا بايد به اجرا گذاشته شود

نماينده مردم اروميه در مجلس:
خروج

نماينده مردم اروميه در مجلس بروز مسايل امروز را ناشي از ضعف دستگاه ديپلماسي و غفلت آنان دانست و گفت: بايد با همکاري تمام نهادها از جمله دولت، طرح دوفوريتي مصوب مجلس جهت پاسخ به ياوه گويي ترامپ به اجرا گذاشته شود.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها