عصر آذربایجان

گزارش خبر

امام جمعه تبريز:

مجلس بايد نسبت به رفع گرفتاري‌هاي مردم انقلابي عمل کند

1396/09/13

گروه خبر: امام جمعه تبريز گفت: مجلس بايد نسبت به رفع گرفتاري‌هاي مردم انقلابي عمل کند و اميد مستضعفان بوده و به مسائل محرومان توجه خاص داشته باشد.

حجت‌الاسلام سيدمحمدعلي‌ آل‌هاشم در خطبه‌هاي نماز جمعه هفته گذشته تبريز در مصلاي امام خميني(ره) اين شهر با اشاره به دهم آذر و روز مجلس، به تشريح وظايف نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در قبال جامعه پرداخت و اظهار کرد: مجلس بايد چکيده امت اسلامي باشد و مهم‌ترين وظيفه وکلاي ملت حساسيت در قبال احکام اسلامي است. وي با اشاره به جمله ماندگار آيت‌الله مدرس که »ديانت ما عين سياست ماست و سياست ما عين ديانت ماست« افزود: آيت‌لله مدرس الگوي تمام عيار براي نمايندگان مجلس است. خطيب جمعه تبريز گفت: مجلس براساس قانون اساسي رقم‌زننده سرنوشت سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي کشور بوده و از طرف ديگر ناظر بر عملکرد قوه قضائيه است. وي تصريح کرد: مجلس بايد نسبت به رفع گرفتاري‌هاي مردم انقلابي عمل کند و اميد مستضعفان بوده و به مسائل محرومان توجه خاصي داشته باشد. آل‌هاشم با بيان اينکه بايد مصوبات مجلس در اخلاق جامعه اثرگذار باشد، تصريح کرد: مبادا نمايندگان مجلس در مقابل استکبار خاضعانه برخورد کنند، الحمدالله که اين طور نبوده و ا‌ن‌شاءالله از اين به بعد نيز نخواهد بود. وي گفت: هر وقتي بحث آمريکا و رژيم صهيونيستي مطرح مي‌شود، نبايد در مبارزه با استکبار کوچک‌ترين درنگي کرد بلکه بايد همانند آحاد ملت مبارزه با استکبار و فرياد مرگ بر آمريکا و اسرائيل دغدغه اصلي نمايندگان باشد. خطيب جمعه تبريز در بخش ديگري از سخنان خود به طرح دوباره موضوع توان موشکي ايران در هفته گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در روزهاي اخير مجدداً موضوع پيشرفت‌‌هاي موشکي ايران به يکي از موضوع‌هاي مورد بحث از سوي مقامات غربي تبديل شده است و اين موضوع  پس از تصويب برجام از سوي برخي مقامات غربي مطرح شد اما اکنون که با کارشکني‌هاي آمريکا وضعيت برجام و‌ آينده آن دچار ابهامات شده، طرح موضوع موشکي ايران به عنوان موضوع مذاکره از سوي مقامات غربي شيطنت‌‌آميز به نظر مي‌رسد. وي گفت: با توجه به تاکيدات مقام معظم رهبري و فرماندهي کل قوا نسبت به غيرمذاکره بودن موضوع  و توان موشکي ايران اگر چه نتيجه اين طرح کاملاً مشخص است اما به نظر مي‌رسد از سوي دشمنان موضوع توان موشکي ايران به ويژه بعد از پيروزي‌هاي اخير جبهه مقاومت، کانوني براي شيطنت و بحران‌آفريني عليه جمهوري اسلامي ايران تبديل شده است.
خطيب جمعه تبريز تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران هيچ‌گاه و تحت هيچ شرايطي بر سر مولفه‌هاي قدرت خود با هيچ طرفي وارد معامله نخواهد شد. آل‌هاشم با اشاره به هفته وحدت اظهار کرد: تقويت وحدت در جامعه ايران اسلامي امري ضروري و با اهميت است. وي ادامه داد: هرچه زمان جلو مي‌رود، اهميت وحدت بين مسلمانان افزايش مي‌يابد و تاکنون براي حفظ وحدت تلاش‌هاي زيادي شده است. خطيب جمعه تبريز اظهار کرد: مسلمانان شيعه و سني مواظب باشند زيرا دشمنان به دنبال آن هستند تا بين مسلمانان درگيري و تفرقه ايجاد کنند. وي خطاب به همه اقشار مختلف مردم بيان کرد: تنها راه شکست استکبار، تقويت بيش از پيش اصل اتحاد ملي و انسجام اسلامي است و با الهام از رهنمودهاي مقام عظماي ولايت  هوشياري و وحدت خودشان را کاملاً حفظ کنند. وي با اشاره به ‌نقشه دشمنان براي ضربه به اتحاد مسلمانان گفت: اتحاد برگ برنده مسلمانان مقابل توطئه‌هاي استکبار جهاني است. به گزارش عصرآذربايجان به نقل از فارس، آل‌هاشم خاطرنشان کرد: سياست‌مداران استعمارگر به خوبي مي‌دانند که اگر هويت يکپارچه‌ جهان اسلام شکل بگيرد، راه بر سيطره‌‌ آنان بسته مي‌شود، بنابراين قدرت‌هاي استکباري اکنون به نقطه‌اي از تقابل با جهان اسلام رسيده‌اند که مي‌خواهند با تفرقه بين مسلمانان، آنان را به جان هم بيندازند.

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

تعيين تکليف عناصر دو تابعيتي

امام جمعه تبريز خواستار شد
خروج

امام جمعه تبريز مشکلات کنوني جامعه را وجود دو تابعيتي‌ها دانست و گفت: عناصر دو تابعيتي از مسائل روز بوده و افرادي که بيشتر عمر خود را در غرب سپري کرده و يا تفکر غربي دارند و قلب و نبضشان به آن سمت است بايد تعيين تکليف شوند.

دشمني آمريکا ملموس‌تر شده است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با بيان اينکه 13 آبان روز نمايش قدرتمندي ملت ايران در برابر استکبار جهاني است، گفت: با توجه به اينکه امسال خصومت آمريکايي‌ها بيشتر ملموس و مشاهده شده، 13 آبان بهترين فرصت براي پاسخ به گستاخي‌هاي آمريکاست.

سازش با آمريکا نسخه وابسته‌ها و دنيا طلب‌ها است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز سازش با آمريکا را نسخه وابسته‌ها، از نفس افتاده‌ها و دنيا طلب‌ها دانست و گفت: اگر آمريکا به طور کامل به تعهدات خود عمل نکند بداند که سانتريفيوژهاي غيرفعال دوباره و حتي بيشتر از گذشته فعال شده و به راه خواهند افتاد.

تاسيس دفتر اتحاديه اروپا در تهران تاسيس لانه فساد و باجگيري است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با انتقاد شديد از زمزمه‌هاي تاسيس دفتر اتحاديه اروپا در تهران گفت: تاسيس اين دفتر در تهران تاسيس لانه فساد و باجگيري است.

مردم منتظر برخورد با مسببان حادثه قطار تبريز - مشهد هستند

امام جمعه تبريز:
خروج

گروه خبر: امام جمعه تبريز با بيان اينکه مردم منتظر برخورد با مسببان حادثه قطار تبريز - مشهد هستند، گفت: مسأله رسيدگي به حقو‌ق‌هاي نجومي براي مردم روشن شود.

دولت در مقابل نقض برجام تنها به نامه اکتفا نکند

امام جمعه تبريز:
خروج

گروه خبر: امام جمعه تبريز، خواستار بسته شدن سفارت انگليس در ايران شد و گفت: دولت در مقابل نقض برجام تنها به نامه اکتفا نکند، بلکه پاسخ مقتدرانه بدهد.

يک روز هم از سر گرفتن فعاليت انرژي هسته‌اي به عقب نيفتد

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با اشاره به نقش برجام و تمديد تحريم‌هاي 10 ساله ايران گفت: دو دستوري که به ظريف و صالحي داده شده کافي نمي‌باشد و بايد از سر گرفتن فعاليت انرژي هسته‌اي يک روز هم به عقب نيفتد.

شکاف طبقاتي مخل وحدت است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز خواستار توجه جدي و عملي دولت براي از بين بردن رکود و بيکاري در جامعه شد و گفت: اينکه تمام ثروت‌هاي جهان در اختيار برخي افراد قرار گيرد و در مقابل آن افرادي به نان شب محتاج باشند مخل وحدت است.

رواج مرض خطرناک انداختن اشتباهات مسؤولان به گردن دولت قبلي

امام جمعه تبريز مطرح کرد
خروج

امام جمعه تبريز گفت: يک مرض خطرناک در جامعه رواج يافته که مسؤولان اشتباهات خود را به گردن دولت و مسؤولان قبلي مي‌اندازند که اين نشانه بزرگ جهالت است.

حقوق‌هاي نجومي نمونه بت‌پرستي زمان حال است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز از آلودگي هوا در اين شهر ابراز نگراني کرد و گفت: چنين آلودگي در تبريز که بيست و دومين روز خود را سپري کرده است نياز به تذکراتي براي آگاه‌سازي مردم دارد.

قصور دولت و خيانت در بيت‌المال مصداق حق‌الناس است

امام جمعه تبريز:
خروج

امام جمعه تبريز با بيان اينکه حقوق‌هاي نجومي نمونه بارز اجحاف در حقوق مردم است، گفت: قصور دولت و خيانت در بيت‌المال مصداق حق‌الناس است و بخشش آن دست خداوند نيست.

پاسخ دندان‌شکن مردم ايران به آمريکا با حضور در راهپيمايي 22 بهمن

امام جمعه تبريز تاکيد کرد
خروج

امام جمعه تبريز با بيان اينکه مردم ايران هفته آينده پاسخ دندان‌شکن خود را با حضور در راهپيمايي 22 بهمن خواهند داد گفت: بايد به آمريکايي‌ها بگوييم که نه تنها آزمايش‌هاي موشکي خود را تعطيل نخواهيم کرد، بلکه با شتاب بيشتر حرکت خواهيم کرد.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها